چین کنترل ویزا نیروی کار کره شمالی را تشدید می نماید

به گزارش مجله کالارنا، پکن- خبرنگاران- چین در راستای حفظ تحریم ها علیه کره شمالی در حال تشدید کنترل بر روی ویزا نیروهای کار و کارگران کره شمالی است که در این کشور هستند.

چین کنترل ویزا نیروی کار کره شمالی را تشدید می نماید

به گزارش خبرنگاران خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز شنبه گزارش کرد، دولت چین در حال سختگیری های بیشتر بر روی کارگران و نیروهای کار کره شمالی است که در چین فعالیت می نمایند.

در مناطق شمال شرق چین که این کشور با کره شمالی هم مرز است، سختگیری ها بیشتر از نقاط دیگر است و دریافت ویزا اتباع کره شمالی برای ورود به چین و یا اقامت در این کشور دشوارتر شده است.

گزارش می افزاید بعضی از اتباع کره شمالی که در مراکز مختلف از جمله رستوران های مرزی در چین کار می نمایند می گویند ویزاشان رو به اتمام است و به آنها اعلام شده است که باید بی درنگ پس از خاتمه ویزا کشور را ترک نمایند.

بعضی از کارگران کره شمالی برای دریافت مبالغی ارز در چین کار می نمایند اما یونهاپ می نویسد که دولت چین شرایط را برای آنها دشوارتر نموده و کنترل روی ویزا این افراد شدت یافته است.

سال گذشته میلادی زمانی که چندین دور گفت و گو میان سران دو کشور انجام شد، ورود اتباع کره شمالی و کارگران این کشور به چین تسهیل شد اما بار دیگر شرایط سخت شده است.

در سال 2017 میلادی زمانی که سازمان ملل تحریم های سرسختانه ای علیه کره شمالی اتخاذ کرد بیش از دو هزار و 600 نیروی کار کره شمالی مجبور به ترک چین شدند.

وقتی که دومین نشست سران کره شمالی و آمریکا در خاتمه ماه فوریه در ویتنام باخت، وزارت خارجه چین در بیانیه ای گفت که به تحریم ها علیه پیونگ یانگ پایبند است.

با تور چین همراه بشید.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 148

به "چین کنترل ویزا نیروی کار کره شمالی را تشدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین کنترل ویزا نیروی کار کره شمالی را تشدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید