گنجاندن دروس میراث فرهنگی در آموزش ها، در ترویج فرهنگ بازدید از موزه موثر است

به گزارش مجله کالارنا، مدیرکل فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: برای افزایش بازدید از موزه ها، رواج و گسترش فرهنگ موزه به وسیله مجازی و گنجاندن دروس آشنایی با میراث فرهنگی و موزه ها در کتب درسی اثربخش است.پ

گنجاندن دروس میراث فرهنگی در آموزش ها، در ترویج فرهنگ بازدید از موزه موثر است

مصطفی مرزبان در گفت و گو با خبرنگاران استان مرکزی، با اشاره به شروع هفته میراث فرهنگی و نام گذاری روز اول به نام روز موزه ها، گفت: استان مرکزی دارای 12 موزه و یک موزه خصوصی است که بیش از 5 هزار شی تاریخی و ارزشمند را در خود جای داده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اعلام کرد: قدیمی ترین اشیای تاریخی موجود در موزه های استان مرکزی شامل ظروف سفالی ساوه مربوط به هزاره چهارم قبل از میلاد است می گردد.

وی با اشاره به میزان بازدیدهای موزه های استان در طول سال، گفت: سالانه 50 هزار نفر از کل موزه ها بازدید می نمایند، اما شیوع ویروس کرونا باعث کاهش 80 درصدی میزان بازدیدنماینده شده است.

مرزبان توضیح داد: برای افزایش بازدید از موزه ها، رواج و گسترش فرهنگ موزه به وسیله مجازی و گنجاندن دروس آشنایی با میراث فرهنگی و موزه ها در کتب درسی دانش آموزان پایه ابتدایی می تواند اثربخش باشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1723

به "گنجاندن دروس میراث فرهنگی در آموزش ها، در ترویج فرهنگ بازدید از موزه موثر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنجاندن دروس میراث فرهنگی در آموزش ها، در ترویج فرهنگ بازدید از موزه موثر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید