یک سرباز پاکستانی طی تیراندازی نیروهای هندی کشته شد

به گزارش مجله کالارنا، خبرنگاران : در حالی که مقررات منع رفت و آمد در بخش زیادی از مناطق کشمیر تحت کنترل هند، تمدید شده است، یک سرباز پاکستانی بر اثر تیراندازی نیروهای هندی، کشته شد.

یک سرباز پاکستانی طی تیراندازی نیروهای هندی کشته شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره؛ مقام های رسمی هند و پاکستان اعلام کردند، سربازان هندی با شلیک گلوله یک سرباز پاکستانی را که وارد مرزهای هند شده بود،کشته اند.

سرهنگ راجش کالیا سخنگوی ارتش هند در این رابطه تاکید نمود، ما روز گذشته بعضی تحرکات مشکوک را در نزدیکی خط کنترل در داخل مرزهای هند، زیر نظر داشتیم و سربازان هندی در درگیری با یک سرباز پاکستانی، وی را کشته اند.

یک مقام رسمی امنیتی پاکستان نیز گفت، با مقام های هندی تماس برقرار شده است تا جنازه این سرباز کشته شده پاکستانی را تحویل دهند. این مقام پاکستانی که خواست نامش فاش نشود در گفت و گو با فرانس پرس اضافه کرد، این سرباز پاکستانی پنج شنبه شب به صورت اشتباهی از خط کنترل مرزی بین هند و پاکستان عبور نموده است و وارد مرزهای هند شده است.

خبر مربوط به کشته شدن این سرباز پاکستانی در حالی است که مقام های هندی مقررات منع رفت و آمد را در بخش های زیادی از کشمیر تحت کنترل هند به اجرا گذاشته اند. این مقررات پس از آن اعمال شد که شنبه گذشته خشم مردم کشمیر نسبت به اعدام یک مرد کشمیری توسط دولت هند، به اوج خود رسیده بود.

اعتراضات مردم کشمیر بر ضد دولت هند زمانی تشدید شد که محمد افضل گورو یکی از فعالان کشمیری در زندانی در دهلی نو به دار آویخته شد و همانجا نیز دفن شد. گورو متهم به دست داشتن در حمله مرگبار سال 2001 میلادی به مجلس هند بود که منجر به کشته شدن 14 نفر شد.

بسیاری از مردم کشمیر بر این باورند که محاکمه گورو عادلانه نبوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 554

به "یک سرباز پاکستانی طی تیراندازی نیروهای هندی کشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سرباز پاکستانی طی تیراندازی نیروهای هندی کشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید