18 نهاد مکلف به اجرایی کردن مصوبات سند توسعه سیستان شدند

به گزارش مجله کالارنا، به گزارش خبرنگاران، بابک دین پرست، معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان مهرستان که با حضور فرماندار، بخشداران بخش مرکزی و آشار، اعضای شورای اداری، شورای تامین، مسئولان استانی، معتمدین، بانوان و خانواده معظم شهداء در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار گردید، گفت: در پی سفر وزیر کشور به استان سیستان و بلوچستان که در رأس هیأتی متشکل از نمایندگان دستگاه های ذیربط صورت پذیرفت، 101 مصوبه تنظیم و به ریاست محترم جمهوری گزارش شد که با دستور صریح دکتر روحانی، تعداد 18 دستگاه و نهاد اجرائی مکلف به اجرایی کردن این مصوبات شدند.

18 نهاد مکلف به اجرایی کردن مصوبات سند توسعه سیستان شدند

وی با اشاره به اینکه پس از تهیه سند توسعه سیستان در قالب 101 مصوبه اکنون به دنبال تدوین سند توسعه بلوچستان هستیم.اضافه نمود: کلیه دستگاه های اجرایی مسائل و مسائل خود را بصورت مستند، از جمله پیشرفت فیزیکی و اعتبار مورد احتیاج ارسال نمایند تا پیگیری گردد.

وی بیان داشت: برای راه اندازی بازارچه مرزی باید طرح توجیهی آن تهیه و در شورای مبادلات مرزی جهت تصویب ارسال گردد.

فرماندار مهرستان هم در این جلسه گفت: شهرستان مهرستان با جمعیتی بالغ بر 70 هزار نفر از دوبخش مرکزی و آشار و 4 دهستان تشکیل شده و در یک موقعیت استراتژیک 5 راهی واقع شده است.

وی اعلام کرد: 85 درصد از جمعیت شهرستان مهرستان را مراکز روستایی تشکیل داده است.

محمد رفیع دهواری توضیح داد: مردم مهرستان در تمامی صحنه های سیاسی و اجتماعی حضوری فعال و چشمگیر داشته اند و احتیاجمند توجه ویژه مسئولان استانی و کشوری هستند.

وی گفت: یکی از مسائل و دغدغه های مهم مردم این منطقه تامین خط انتقال آب شرب از سد ماشکید علیا است که انتظار می رود در این زمینه تدابیری اتخاذ گردد.

این مسئول ادامه داد: ارتقاء محورهای مواصلاتی، احداث بیمارستان، بازسازی قنوات، تکمیل پروژه پل ماشکید، راه اندازی بازارچه مرزی ایرفشان، احداث مراکز آموزشی و دانشگاهی، استقرار باقیمانده ادارات از جمله ثبت و اسناد، فرهنگ وارشاد اسلامی، امور مالیاتی، پزشک قانونی، ناحیه نفت و تعزیرات حکومتی از دیگر خواسته های به حق مردم منطقه شهرستان مهرستاناست.

لازم به ذکر است، در سرانجام هرکدام از اعضای حاضر در جلسه به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 102

به "18 نهاد مکلف به اجرایی کردن مصوبات سند توسعه سیستان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 نهاد مکلف به اجرایی کردن مصوبات سند توسعه سیستان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید