تفاهم نامه همکاری توسعه گردشگری میان استان قم و استانهای کشور منعقد می گردد

به گزارش مجله کالارنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: تفاهم نامه همکاری توسعه گردشگری بین استان قم و سایر استانهای کشور امضاء می گردد.

تفاهم نامه همکاری توسعه گردشگری میان استان قم و استانهای کشور منعقد می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی این استان با اعلام این خبر گفت: در راستای هم افزایی و بهره مندی از ظرفیت های و توانمندی های مشترک ما بین استان قم و سایر استان های کشور تفاهم نامه همکاری منعقد می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم ادامه داد: در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران پیروز شدیم با استانهای سمنان، مرکزی، خراسان رضوی و شمالی، چهارمحال و بختیاری، تهران، لرستان، البرز و استان قزوین تفاهم نامه گردشگری امضا کنیم و به مرور با سایر استانها نیز این تفاهم نامه منعقد خواهد شد.

یزدانی اضافه نمود: این تفاهم نامه در 10 بند تهیه شده است و شامل مواردی مانند، برگزاری جشنواره، برپایی نمایشگاه، برگزاری تورهای مشترک، تهیه و چاپ اقلام تبلیغاتی، افزایش تعاملات بخش های خصوصی گردشگری در حوزه فعالیتهای آموزشی، تشکیل گروه های بازاریابی دولتی و خصوصی و برگزاری همایشهای فرصت های سرمایه گذاری است و قابلیت گسترش مولود در حین اجراء را دارد.

او گفت: دستیابی به افکار عمومی و راهکارهای مسئولین استان ها این محور برای رونق گردشگری، کاهش انتظارات از دولت و یاری به بخش خصوصی برای هتل سازی و غیره از دیگر فرآیند این تفاهم نامه برای احیاء پتانسیل های موجود در کشور است.

یزدانی گفت: هماهنگی و ایجاد بستر برای سرمایه گذاری های بخش خصوصی، ارائه برنامه مدون برای افزایش گردشگری خارجی، حضور در نمایشگاه های کشورهای هدف از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

مدیرکل میراث فرهنگی قم خاطر نشان کرد: استان قم دارای ظرفیت ها و پتانسیل های مختلف و متفاوت در سه حوزه گردشگری، صنایع دستی و گردشگری است که در صورت اجرایی شدن این تفاهم نامه ها از این ظرفیت ها نتیجه مطلوب تری در زمینه گردشگری محقق می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 155

به "تفاهم نامه همکاری توسعه گردشگری میان استان قم و استانهای کشور منعقد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه همکاری توسعه گردشگری میان استان قم و استانهای کشور منعقد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید