جزییات بخشنامه ارزی جدید بانک مرکزی

به گزارش مجله کالارنا، مدیر عامل پست بانک ایران با تاکید بر اثربخش بودن بخشنامه ارزی جدید بانک مرکزی برای ایجاد ثبات در بازار ارز گفت: بر اساس این بخشنامه، تمام افراد حقیقی و حقوقی می توانند ارز را بصورت اسکناس در بانک ها سپرده گذاری نموده و از سود آن برخوردار شوند و بر اساس شعب این بانک در سراسر کشور آماده گشایش سپرده گذاری ارزی مشتریان است.

جزییات بخشنامه ارزی جدید بانک مرکزی

به گزارش خبرنگاران، خسرو فرحی با بیان اینکه سود معین گردیده در بخشنامه بانک مرکزی برای دلار 4 درصد، یورو 3 درصد و درهم نیز 2 اعلام گردیده، خاطرنشان کرد: مدت زمان سپرده گذاری یکساله معین گردیده و سپرده گذاران درصورت احتیاج در هر زمانی می توانند سپرده خود را بصورت ارز دریافت نمایند.

مدیرعامل پست بانک ایران، تضمین کتبی مبنی بر پرداخت اصل و سود سپرده ها توسط بانک مرکزی را بسیار بااهمیت دانست و اظهار کرد: انتظار می رود با ایجاد اعتماد و استقبال مردم از این طرح بازار ارز ثبات پیدا کند و سپرده های ارزی در راستای رونق اقتصاد کشور به کار گرفته گردد.

فرحی در ادامه به تشریح عملکرد این بانک در ایجاد اشتغال پایدار در روستاها پرداخت و گفت: معادل ریالی 1.5 میلیارد دلار از طرف دولت و معادل این مبلغ نیز از منابع داخلی سه بانک دولتی و موسسه کارآفرینی امید برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و مناطق کم برخوردار کشور معین گردیده که تاکنون 50 درصد آن محقق گردیده و پست بانک ایران نیز در این راستا بالغ بر یک میلیارد تومان تسهیلات پرداخت نموده که منجر به ایجاد 60 هزار شغل گردیده است. وی با تاکید بر اینکه سقف تسهیلات اشتغالزایی برای هر طرح 15 میلیارد تومان است، توضیح داد: تمام واحدهای ستادی و اجرایی بانک برای استمرار برنامه های اشتغال زایی دولت آمادگی کامل دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 23

به "جزییات بخشنامه ارزی جدید بانک مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات بخشنامه ارزی جدید بانک مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید