دلایل بروز کمبود دارو

به گزارش مجله کالارنا، به گزارش خبرنگاران، غلامرضا اصغری در نشست خبری روز چهارشنبه با عنوان این مطلب که دارو هست ولی بیمارستان و یا داروخانه نمی تواند خریداری کند، گفت: چون شرکت های دارویی به صورت نقدی فروش می کنند در نتیجه بیمارستان ها و داروخانه ها با توجه به کمبود نقدینگی در خرید دارو دچار مشکل می شوند.

دلایل بروز کمبود دارو

وی با اشاره به قیمت بالای بعضی داروهای خاص افزود: دولت برای داروهای خاص یارانه می دهد و این باعث می شود که مردم هزینه کمتری پرداخت کنند اما داروخانه ها می بایست این قبیل داروها را با قیمت اصلی تهیه کنند که با توجه به مشکل نقدینگی امکان این امر وجود ندارد که باعث می شود مردم در مراجعه به داروخانه های سطح شهر با کمبود دارو مواجه شوند در حالی که این داروها در سطح داروخانه های دولتی وجود دارد.

رئیس سازمان غذا و دارو در ارتباط با مشکل کمبود دارو اظهار داشت: به طور طبیعی همواره بین 30 تا 40 قلم کمبود دارو در بازار دارویی کشور وجود دارد که طبیعی است و ذخیره 8 ماهه برای دارو، نقطه مطلوب ما محسوب می شود که اگر این ذخیره به چهار ماه برسد ما موضوع را پیگیری می کنیم.

اصغری ادامه داد: نگرانی ها از کمبود دارو باعث شده مردم داروی مورد نیاز خود را بیشتر خریداری و ذخیره کنند که همین امر باعث می شود ذخیره داروی کشور کاهش یابد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه در حال حاضر کمبود اقلام دارویی به 50 تا 60 قلم رسیده گفت: ا ولویت اول ما تأمین بازار دارویی است و هرگاه احساس کمبود کنیم سریع ترین راه را در پیش می گیریم که واردات آن دارو است.

اصغری با اشاره به گلایه های صنعت داروسازی اظهار داشت: وظیفه اصلی ما حل مشکل شرکت های تولیدی نیست بلکه ما باید در ابتدا دارو را برای مردم تأمین کنیم. زیرا ما متولی صنعت داروسازی نیستیم اما اگر بتوانیم به آنها کمک می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی شاهد کمبود، گرانی، احتکار و قاچاق دارو هستیم، تصریح کرد: وظیفه ما این است که در چنین شرایطی وارد عمل شده و نسبت به رفع کمبودهای دارویی اقدام کنیم.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 24 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 5

به "دلایل بروز کمبود دارو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل بروز کمبود دارو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید