طرح های پژوهشی تقاضا محور و کاربردی می شوند

به گزارش مجله کالارنا، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا خباز در چهارمین نشست کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش و فناوری خراسان شمالی اظهار کرد: این دستورعمل با هدف آنالیز و حل مسائل بخش های مختلف کشاورزی، صنعت، تجارت و غیره به وسیله طرح های پژوهشی است چرا که در گذشته بسیاری از پژوهش ها پس از تبدیل به کتاب در کتابخانه ها خاک می خوردند و کاربردی ندارند.

طرح های پژوهشی تقاضا محور و کاربردی می شوند

خباز اضافه کرد: همچنین این دستورعمل فرصت مناسبی برای ارتباط بیشتر بخش خصوصی و دستگاه های دولتی با دانشگاه هاست، بنابراین اجرای آن نقطه عطفی برای بخش پژوهش خواهد شد.

وی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته اعتبارات فراوانی در بخش پژوهش هزینه می گردد و به عنوان مثال چهار و نیم درصد اعتبارات کشور ژاپن به این بخش اختصاص دارد، بنابراین با تاکید بر پژوهش های کاربردی می توانیم فاصله خود با کشورهای پیشرفته را کم کنیم.

استاندار خراسان شمالی تاکید نمود: پژوهش به معنای نسخه برداری از کارهای دیگران نیست.

خباز با تاکید بر اولویت بندی عناوین پژوهشی استان در امسال، اضافه کرد: اجرای اولویت های پژوهشی خراسان شمالی حدود 500 میلیون تومان اعتبار احتیاج دارد که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از محل یک درصد منابع دستگاه های اجرایی برای پژوهش به صورت تجمعی پرداخت می نماید.

وی گفت: اگر طرح پژوهشی به اعتبار بیشتری احتیاج داشته باشد با تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تامین اعتبار خواهد شد و همچنین تاکید دارم دستگاه های اجرایی باید اولویت های پژوهشی خود را سه ماهه نخست سال اعلام نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 94

به "طرح های پژوهشی تقاضا محور و کاربردی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح های پژوهشی تقاضا محور و کاربردی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید