آشنایی با حمل و نقل فرودگاه بالی اندونزی

به گزارش مجله کالارنا، بالی را میتوان بهشت زمین نامید و برای سفر به بالی بایست از پروازهایی که به این شهر هست استفاده کنید، اما فرودگاه این شهر همچون بقیه جاها بیرون شهر است و برای رسیدن به مرکز شهر بایست از امکانات حمل و نقل شهری استفاده کرد.

آشنایی با حمل و نقل فرودگاه بالی اندونزی

فرودگاه انگوراه رای که به فرودگاه بالی بیشتر شناخته می گردد در جنوب جزیره بالی اندونزی واقع شده است و دروازه ورود گردشگران و توریست ها به این جزیره زیبا و شگفت انگیز است. این فرودگاه در فاصله 13 کیلومتری دنپاسار، مرکز بالی قرار گرفته و دومین فرودگاه پرتردد در اندونزی است. یکی از دغدغه های مسافران در سفر به یک کشور خارجی، نحوه دسترسی و گزینه های حمل و نقل فرودگاه به مرکز شهر و هتل است. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم در این مورد صحبت کنیم و راه های دسترسی از فرودگاه بالی به مرکز شهر را به شما معرفی کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

فرودگاه بالی

فرودگاه بین المللی بالی با کد یاتای DPS در جنوب جزیره بالی قرار گرفته است. این فرودگاه بین کوتا و جیمباران قرار گرفته اما از آن جا که اصلی ترین فرودگاه تور بالی است به نام فرودگاه دنپاسار هم شناخته می گردد. همین موارد گاهی باعث سردرگمی و گیج شدن مسافران می گردد، چون این فرودگاه در واقع 13 کیلومتر از دنپاسار دور است. فرودگاه بالی بعد از فرودگاه بین المللی سوئکارنو هتا دومین فرودگاه شلوغ و پر رفت و آمد در اندونزی است. در سال 2018 بیش از 23 میلیون مسافر از این فرودگاه برای جابجایی استفاده نموده اند. انجمن بین المللی فرودگاه ها در سال 2016 این فرودگاه را به دلیل کیفیت خدمات و سرویس دهی به عنوان سومین فرودگاه برتر جهان انتخاب نموده است.

سالن های استراحت و تشریفات

اگر به هر دلیل مجبورید مدت زمانی را در فرودگاه منتظر بمانید و بعد به مرکز شهر بروید؛ یا آن که در فاصله بین دو پرواز هستید و باید چند ساعتی را در فرودگاه بالی بمانید می توانید برای استراحت به سالن های تشریفات فرودگاه بروید. این سالن ها امکانات و خدمات تسهیلی بسیار مناسبی دارند که البته برای مسافران فرست کلاس و بیزینس کلاس رایگان هستند. اما مسافران پروازهای اکونومی هم می توانند با پرداخت هزینه وارد آن ها شوند و از امکانات رفاهی و تسهیلاتی آن ها استفاده نمایند.

  • Premier Lounge: این سالن در ترمینال پروازهای بین المللی، طبقه سوم و بعد از بخش کنترل پاسپورت واقع شده است. این سالن به صورت 24 ساعته باز است و امکاناتی نظیر استحمام و دوش را در اختیار مسافران قرار می دهد.
  • T/G Lounge: این سالن هم در ترمینال پروازهای بین المللی، طبقه سوم و بعد از سالن بالا واقع شده است و به صورت 24 ساعته باز است. با پرداخت هزینه ورودی درب سالن می توانید وارد آن شوید و از امکانات آن بهره ببرید.

دسترسی فرودگاه بالی

بالی یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهانست و به همین دلیل هم در تمام طول سال جمعیت زیادی به فرودگاه بالی سفر می نمایند. فرودگاه بالی درست مثل تمام فرودگاه های بین المللی خارج از شهر قرار گرفته، اما به دلیل توریستی بودن این فرودگاه گزینه های حمل و نقل متعددی در اختیار مسافران واقع شده است. مسافرانی که بالی سفر می نمایند با استفاده از تاکسی، سرویس شاتل، ترانسفر اختصاصی و کرایه اتومبیل می توانند خود را به هتل و مرکز شهر برسانند. در ادامه به تفصیل در مورد گزینه های حمل و نقل فرودگاه بالی صحبت می کنیم.

تاکسی

تاکسی بدون شک راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه بالی است و اگرچه هزینه بیشتری به نسبت گزینه های عمومی دارد اما به دلیل راحتی و آسایشی که دارد بسیاری از توریست ها آن را ترجیح می دهند. تاکسی ها بیرون ساختمان فرودگاه قرار دارند و به محض خارج شدن از فرودگاه آن ها را خواهید دید. هنگامی که از سالن پروازهای ورودی خارج شدید به سمت چپ بپیچید تا باجه تاکسیرانی را ببینید. کافیست به مسئول باجه آدرس و مقصدتان را اعلام کنید یا اگر آدرس را بلد نیستید نام هتل را بگویید تا شما را هدایت نمایند.

تاکسی هایی که با تاکسیمتر فعال هستند هم در خارج از فرودگاه بالی حضور دارند. این تاکسی اجازه ندارند که مسافران را داخل فرودگاه سوار نمایند. با این حال، اگر می خواهید حتما سوار این تاکسی ها شوید با کمی پیاده روی می توانید از فرودگاه خارج شوید و سوار آن ها شوید. هرچند پیاده روی با کلی ساک و چمدان، آن هم وقتی خسته پرواز و سفر هستید انتخاب چندان عاقلانه ای به نظر نمی رسد.

اپلیکیشن های سفارش تاکسی

رقیب سرسخت تاکسی های سنتی اپلیکیشن های مخصوص گوشی های هوشمند است که امکان سفارش راحت و بی دردسر تاکسی را برای همه فراهم می نماید. با نصب این اپلیکیشن ها در هر نقطه از جزیره بالی که باشید می توانید با قیمتی مقرون به صرفه تاکسی بگیرید. شرکت های تاکسیرانی مختلفی در بالی فعالند که یکی از بهترین و مطمئن ترین آن ها شرکت بلو برد (blue bird) است که اپلیکیشنش محبوبیت زیادی در بالی پیدا نموده است.

سرویس شاتل

یکی دیگر از گزینه های حمل و نقل فرودگاه بالی سرویس اتوبوس است که با هزینه ای نسبتا ارزان تر می تواند شما را به هتل و مقصد برساند. در فرودگاه بالی سه نوع اتوبوس وجود دارد که با توجه به مسیرتان می توانید سوار یکی از آن ها بشوید. این اتوبوس ها از مقابل ترمینال پروازهای بین المللی و داخلی سوار می نمایند و به مقاصد مختلف در سطح شهر می رسانند.

ترانسفر خصوصی

اگر دوست دارید با آسایش و راحتی به مراتب بیشتری به هتل و مقصد برسید گزینه ترانسفر خصوصی را پیشنهاد می کنیم. این سرویس از بسیاری جهات راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه بالی است (به ویژه اگر پروازی بسیار طولانی و خسته نماینده داشته اید). شرکت های مختلفی در بالی به ارائه سرویس ترانسفر خصوصی می پردازند که با رزرو آن ها می توانید با خیال راحت به بالی برسید. راننده در فرودگاه منتظر شما خواهد بود و با در دست داشتن علامتی که اسم شما رویش نوشته گردیده شما را در سالن پروازهای ورودی ملاقات خواهد نمود.

کرایه اتومبیل

اگر دوست دارید در سفر به بالی از آزادی عمل و استقلال بیشتری برخوردار باشید کرایه اتومبیل یکی از بهترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه بالی برای شما خواهد بود. اتومبیل به ویژه برای کسانی که 3-4 نفری سفر می نمایند و هزینه های سفر را با هم تقسیم می نمایند گزینه بسیار مناسبی است. در فرودگاه بالی شرکت های مختلفی به ارائه سرویس های کرایه اتومبیل مشغولند. شرکت های معتبر و مشهوری مثل اویس، باجت، یوروپکار، هرتز و سیکست از جمله این شرکت ها هستند. با مقایسه قیمت ها و خدمات می توانید بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 بهمن 1397 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 54

به "آشنایی با حمل و نقل فرودگاه بالی اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با حمل و نقل فرودگاه بالی اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید