آنر 50 از اولین گوشی ها با پردازنده اسنپدراگون 778G خواهد بود

به گزارش مجله کالارنا، آنر قرار است در آینده ای نزدیک از گوشی های سری آنر 50 رونمایی کند. در رابطه با این گوشی ها خبرهای متعددی منتشر شده اما طی خبری که خود شرکت در توییتر به اشتراک گذاشت، گویا آنر 50 جز اولین محصولاتی خواهد بود که به اسنپدراگون 778G مجهز می شود.

آنر 50 از اولین گوشی ها با پردازنده اسنپدراگون 778G خواهد بود

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ دیزل بیشتر بدانید.

آنر 50 احتمالا در ماه ژوئن سال جاری رونمایی و راهی بازار می شود. البته به نظر می رسد این گوشی قرار نیست تنها باشد چون مدل پرو و یا حتی پرو پلاس هم به همراه آن عرضه خواهند شد. حداقل این عبارتی است که خود آنر به کار برده و در متن توییت خود، از سری آنر 50 استفاده کرده. برخلاف سایر شرکت ها که معمولا گوشی های پرچم دار خود را با پردازنده های قدرتمند عرضه می کنند، آنر تصمیم گرفت مدل استاندارد از این سری را با اسنپدراگون 778G راهی بازار کند. جالب اینجاست که چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه آنر 50 به اسنپدراگون 775G مجهز خواهد شد اما گویا پردازنده ای که قرار است عهده دار فعالیت های پردازشی این محصول باشد، اسنپدراگون 778G خواهد بود.

اسنپدراگون 778G پردازنده است مبتنی بر لیتوگرافی 6 نانومتری که از 8 هسته با ترتیب 1 + 3 + 1 تشکیل شده. 1 + 3 هسته قدرتمند Cortex-A78 و 4 هسته کم مصرف Cortex-A55. این پردازنده به گفته کوالکام، حدود 40 درصد از پردازنده اسنپدراگون 768G قدرتمندتر است. همانطور که گفته شد، چهار هسته A78 به دو خوشه یک و سه تایی تقسیم می شوند که فرکانس یک هسته به 2.42 گیگاهرتز و فرکانس سه هسته دیگر به 2.2 گیگاهرتز می رسد. فرکانس چهار هسته A55 هم به 1.9 گیگاهرتز می رسد. بنابراین گوشی های مجهز به این پردازنده در امور پردازشی بسیار قدرتمند خواهند بود.

آنر قصد دارد با این کار قیمت مدل استاندارد را کمی پایین تر از انتظار نگه دارد و به همین منظور از پردازنده ای استفاده کرده که بسیار قدرتمند بوده و کوالکام هم به تازگی از آن رونمایی کرده اما هرچه باشد، در محدوده پردازنده های میان رده قرار می گیرد و نمی توان آن را از لحاظ قدرت پردازشی و گرافیکی با پردازنده های قدرتمندی نظیر اسنپدراگون 888، اگزینوس 2100 یا A14 مقایسه کرد.

این طور که به نظر می رسد، مدل آنر 50 پرو و آنر 50 پرو پلاس (در صورت وجود) به اسنپدراگون 888 مجهز خواهند شد که البته با شناختی که از آنر داریم، بعید به نظر می رسد حتی در این صورت هم قیمت این دو مدل بسیار زیاد باشد. البته این اولین باری است که می بینیم آنر بعد از جدایی از هواوی، محصولاتی را وارد بازار جهانی می کند. بنابراین باید دید چه سیاستی در پیش گرفته خواهد شد و چه آینده ای در انتظار آنر خواهد بود.

آنر 50 طبق گزارش هایی که تا به امروز منتشر شده، به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد که درون یک ماژول با دو دایره با ترتیب عمودی قرار می گیرد. در کنار این دوربین اما یک سنسور 13 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین 8 مگاپیکسلی تله فوتو هم قرار می گیرند که احتمالا پریسکوپی خواهد بود. اما از میزان بزرگ نمایی آن بی خبریم؛ حال اینکه چه سنسورهای دیگری درون این ماژول قرار خواهند گرفت معین نیست. روی پنل جلویی هم دوربین های سلفی دوگانه را شاهد خواهیم بود که به ترتیب از سنسورهای 32 و 8 مگاپیکسلی بهره می برند.

آنر قرار است اوایل تابستان یا اواخر بهار و به طور دقیق تر در ماه ژوئن (11 خرداد - 9 تیر) از گوشی های سری آنر 50 رونمایی کند. اما هنوز تاریخ دقیقی برای رونمایی از این محصولات اعلام نشده.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1774

به "آنر 50 از اولین گوشی ها با پردازنده اسنپدراگون 778G خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنر 50 از اولین گوشی ها با پردازنده اسنپدراگون 778G خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید