استقبال ایرانی ها از فونیکس تیگو 8 پرو

به گزارش مجله کالارنا، شرکت مدیران خودرو تا به امروز، امکان رانندگی با تیگو 8 پرو را برای بسیاری از افراد فراهم نموده است. تا به امروز تعداد زیادی از رسانه های کشور با نشستن پشت فرمان تیگو 8 پرو، رضایت خود را از کیفیت ساخت بالای این خودرو، ابراز نموده اند. جدا از بحث کیفیت ساخت، تیگو 8 پرو از لحاظ فنی هم خودرویی توانمند و قابل ستایش است. پیشرانه 1.6 لیتری توربو شارژ نصب شده روی این کراس اوور، دقیقا 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید. این پیشرانه پر بازده برای جثه حدودا 1.5 تنی تیگو 8 پرو کاملا کافی به نظر می رسد و به لطف وجود گیربکس 7 سرعته دو کلاچه که از نوع تر است و به وسیله شرکت گتراک آلمان طراحی شده، شتاب گیری بسیار خوبی برای خودرو به ارمغان می آورد.

استقبال ایرانی ها از فونیکس تیگو 8 پرو

علاوه بر رسانه ها، شرکت مدیران خودرو برنامه تست درایو فونیکس تیگو 8 پرو را به شکل عمومی برای مردم نیز برگزار نموده است. بیشتر افرادی که پشت فرمان تیگو 8 پرو نشستند، پیش تر هم از محصولات مدیران خودرو استفاده می کردند و از پیشرفت این محصول نسبت به تولیدات قبلی، شگفت زده شدند. حتی کسانی که قبلا در دسته مشتریان مدیران خودرو نبودند هم پس از تست درایو تیگو 8 پرو، به خرید این کراس اوور تازه، تمایل پیدا کردند. از آن طرف، تیگو 8 پرو توانسته نظر مثبت خبرنگاران و اهالی رسانه را نیز به خود جلب کند.

برند لوکس فونیکس هفته گذشته طی مراسمی ویژه به بازار خودرو ایران معرفی گردید. تیگو 8 پرو نخستین محصول از این برند خواهد بود که با بالاترین سطح از آپشن های رفاهی و ایمنی پا به بازار می گذارد. در کنار تمام ویژگی ها، شاید مهم ترین عامل درخشش تیگو 8 پرو در ایران، امکانات متفاوت و مدرن این خودرو باشد. درب صندوق عقب این شاسی بلند به شکل کاملا برقی و بدون دخالت دست، باز می شود. سیستم تهویه مطبوع تیگو 8 پرو از نوع اتوماتیک با تنظیم دوگانه است و برای سرنشینان ردیف دوم و سوم هم دریچه تهویه وجود دارد. این تهویه مطبوع به سیستم یونیزاسیون و فیلتر N95 مجهز شده که از ورود آلاینده ها و ریز گردهای موجود در هوا به فضای کابین، تا حد زیادی جلوگیری می نماید.

جایگاه های جلو در تیگو 8 پرو به گرم کن و سرد کن مجهز شده اند. علاوه بر آن، تنظیم جایگاه ها در تیگو 8 پرو به شکل تمام برقی انجام می گیرد و از حافظه ذخیره سازی تنظیمات برخوردار است. یکی از آپشن های کاربردی تیگو 8 پرو، دسترسی به تنظیمات جایگاه سرنشین جلو برای سرنشینان عقب است که به آن، Boss Key می گویند. محفظه خنک نگه دارنده (کول باکس) نیز در کنسول تیگو 8 تعبیه شده است. شارژر وایرلس (بدون سیم) همانند بسیاری از خودروهای لوکس، در فونیکس تیگو 8 پرو وجود دارد. سقف شیشه ای پانورامیک تیگو 8 پرو، جلوه ای زیبا به فضای کابین می دهد.

تیگو 8 پرو در بخش سیستم صوتی هم سنگ تمام گذاشته است. افزون بر نمایشگر 12.3 اینچی صفحه کیلومتر، یک نمایشگر 12.3 اینچی دیگر نیز برای سیستم مولتی مدیا در نظر گرفته شده که در مجموع، سایز نمایشگر تیگو 8 پرو به 24.6 اینچ می رسد و با این حساب، بزرگ ترین نمایشگر را در میان خودروهای موجود در بازار ایران دارد. وجود 8 بلندگوی استریو هم تجربه ای لذت بخش را برای سرنشینان خودرو فراهم می آورد. بلندگوهای تیگو 8 ساخت برند معروف Sony هستند. در بحث ایمنی، تیگو 8 پرو با برخورداری از 6 کیسه هوا، دوربین 360 درجه، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، اتو هلد، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل حرکت در سر بالایی، سیستم کنترل سرعت در سر پایینی و بسیاری دیگر از آپشن ها، جای هیچ انتقادی باقی نمی گذارد.

افزون بر امکانات نامبرده، آنچه که فونیکس تیگو 8 پرو را از رقبای آن در بازار ایران متمایز می نماید، آپشن های تازهش است. از جمله این آپشن ها می توان به سیستم دستیار راننده یا رانندگی اتوماتیک سطح 2 اشاره نمود که به اختصار، ADAS نامیده می شود. این سیستم شامل رادار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار ترافیک جانبی، سیستم هشدار خروج از لاین، سیستم حفظ حرکت خودرو در لاین، رادار تشخیص علائم هدایت و رانندگی، سیستم کنترل هوشمند نور بالا، سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک، رادار برخورد از جلو و عقب، سیستم کمکی در ترافیک، سیستم هشدار پیش بینی برخورد در اثر تغییر لاین، سیستم هشدار برخورد با مانع هنگام باز شدن درهای خودرو می شود. دیگر آپشن متفاوت تیگو 8 پرو، سیستم فرمان صوتی (Voice Control) است که از طریق آن می توان بسیاری از امکانات خودرو را فعال یا غیر فعال کرد. وجود این آپشن ها حقیقتا لذت رانندگی با تیگو 8 پرو را چند برابر نموده و حس نشستن پشت فرمان یک اتومبیل هوشمند را به شما می دهد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2010

به "استقبال ایرانی ها از فونیکس تیگو 8 پرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال ایرانی ها از فونیکس تیگو 8 پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید