بهترین رنگ&zwnj ها برای آرامش اعصاب!

به گزارش مجله کالارنا، دانشمندان دریافته اند که رنگ های محیط زندگی انسان تاثیر بسزایی بر روحیه، شادابی، طراوت و یا خشم، اضطراب و اختلالت روانی فرد دارند.

بهترین رنگ&zwnj ها برای آرامش اعصاب!

به گزارش خبرنگاران از العالم، دانشمندان حوزه روانشناسی رنگ تاکید نموده اند که رنگ تأثیر زیادی بر احساسات و افکار ما و در نتیجه بر توانایی ما در آرام کردن اعصاب و کنترل استرس دارد.

مدیریت یک کارخانه انگلیسی دریافته است که بهبود روحیه کارگران باعث کاهش حوادث ناشی از کار و افزایش احساس رضایت از شغل آن ها می گردد. آن ها با رنگ آمیزی دستگاه ها به رنگ نارنجی به جای رنگ خاکستری متوجه این موضوع شدند.

در کارخانه ای دیگر، کارگران حوزه ترابری مشاهده کردند که جعبه های جدید سبز از جعبه های مشکی که معمولاً استفاده می نمایند، سبکتر هستند.

این در حالی بود که مدیریت کارخانه صندوق های جدیدی را خریداری ننموده بود، بلکه جعبه های سیاه قدیمی را به رنگ سبز رنگ آمیزی نموده بود.

همچنین، هنگامی که پل معروف لندن به رنگ سبز رنگ آمیزی شد، تعداد خودکشی های سالانه به میزان بیش از 30 درصد کاهش یافت.

رنگ سبز رنگی است که صلح و آرامش را القا می نماید. سبزی رنگ معمول در طبیعت، رنگ چمن، درختان و گیاهان است.

رنگ سبز شما را به زمین متصل می نماید، خلاقیت شما را افزایش می دهد و باعث ایجاد آرامش و احساس راحتی می گردد.

این رنگ ساده ترین رنگ در دید ما است؛ رنگی است که می توانید بدون احساس خستگی در چشم، تا آنجا که ممکن است به آن خیره شوید.

رنگ سبز به شما می آموزد که چگونه افکار آشفته خود را آرام کنید. این امر باعث می گردد که رنگ سبز گزینه ای عالی برای مکان های خرید و کار باشد.

مطالعات نشان می دهد افرادی که در یک محیط سرسبز کار می نمایند، به طور کلی دارای بهره وری و شادی بیشتری هستند.

محققان دریافتند که قرار دادن یک صفحه سبز شفاف بر روی صفحه مطالعه باعث افزایش سرعت مطالعه و حفظ آن می گردد.

رنگ سبز را در دکوراسیون منزل و لباس خود افزایش دهید تا احساس شادابی و خوش بینی کنید.

رنگ آبی احساس آرامش و راحتی را ایجاد می نماید. رنگ آب و آسمان است و باعث آرامش ذهن، کاهش فشار خون و کاهش دمای بدن می گردد. رنگ آبی در سایه های مختلف آن در محل کار به تمرکز و حفظ جزئیات بیشتر یاری می نماید.

پوشیدن لباس آبی در مصاحبه یا جلسه اعتماد به نفس و پختگی را القا می نماید. رنگ آبی بر روی اشتهای ما نیز اثر آرام بخشی دارد؛ یک مطالعه نشان داده است که استفاده از رنگ آبی در آشپزخانه مصرف کالری را 30 درصد کاهش می دهد.

دانشمندان بر این باورند که دلیل تأثیر رنگ آبی بر اشتها این است که غذای آبی در طبیعت به استثنای بعضی میوه ها، وجود ندارد.

بنفش در تمام سایه های آن اثر آرامش بخشی دارد. تعیین شده است که رنگ بنفش برای درمان بیماری های روانی مفید است؛ زیرا باعث تسکین اختلالات عصبی می گردد.

رنگ بنفش هماهنگی و تعادل بین ذهن و عقل را بازتاب می دهد و از دوران باستان با خرد و معنویت مرتبط بوده است.

وقتی رنگ خاصی می پوشید، از خود بپرسید چه احساسی به شما دست داده است. اطراف خود را با رنگ هایی احاطه کنید که باعث احساس راحتی و امید در شما می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1438

به "بهترین رنگ&zwnj ها برای آرامش اعصاب!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین رنگ&zwnj ها برای آرامش اعصاب!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید