رزمایش دریایی چین با 15 کشور خارجی برگزار می گردد

به گزارش مجله کالارنا، معاون فرمانده نیروی دریای چین گفت: به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس نیروی دریایی چین، یک رزمایش و مراسم سان دریایی با حضور ناوهای جنگی 15 کشور در بندر چینگدائو واقع در شرق این کشور برگزار می گردد.

رزمایش دریایی چین با 15 کشور خارجی برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران چیو یانپنگ روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در پکن اضافه کرد: حدود 15 کشور از جمله روسیه، تایلند، ویتنام، هند، لائوس، فیلیپین و مالزی شناورهای جنگی را به این رویداد گسیل خواهند کرد.

از طرف جمهوری اسلامی ایران نیز دریادار امیر حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم شرکت خواهد نمود.

او هدف از این رزمایش را نمایش عزم پایدار چین برای حفاظت از صلح و کامیابی در منطقه و دریاهای آزاد عنوان نمود.

در حالی که ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفته است هیچ شناور جنگی را به این رویداد سالگرد اعزام نکند ژاپن از متحدان منطقه ای واشنگتن که در کوشش برای بهبود روابطش با چین است برای اولین بار در طول هفت سال گذشته، یک ناو جنگی نیروی دفاع از خود را به این رویداد خواهد فرستاد.

این مقام چینی گفت: به همین دلیل رزم ناوهای هند و استرالیا امروز یکشنبه وارد بندر چینگدائو چین شدند تا در این رزمایش محبت آمیز شرکت نمایند.

چین قرار است در این مراسم که روز سه شنبه برگزار می گردد از شماری از جدیدترین جنگ افزارهای خود شامل کشتی، زیردریایی هسته ای و ناوشکن ها رونمایی کند.

با تور چین سفر کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 161

به "رزمایش دریایی چین با 15 کشور خارجی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش دریایی چین با 15 کشور خارجی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید