ضرورت بروزرسانی امکانات مناطق حفاظت شده و گردشگری آذربایجان شرقی

به گزارش مجله کالارنا، به گزارش خبرنگاران، استان آذربایجان شرقی یکی از غنی ترین مناطق کشور بلحاظ دارا بودن جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی بشمار می رود و در این بین شهرستان اهر نیز دارای صندلی ویژه ای است و با توجه به همین امر مسوولان استانی و شهرستانی در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان به آنالیز موضوعات مطرح در این حوزه پرداختند.

ضرورت بروزرسانی امکانات مناطق حفاظت شده و گردشگری آذربایجان شرقی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور تابستانی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

لزوم بروزرسانی امکانات سخت افزاری در مناطق حفاظت شده و گردشگری آذربایجان شرقی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی دوشنبه در این جلسه گفت: متأسفانه به علت از رده خارج شدن ماشین های فرسوده و جایگزین نشدن آنها مجبور هستیم برای نگهداری و سرزدن به مناطق حفاظت شده و گردشگری با سواری های اجاره ای برویم که در برخی مواقع به علت دوری و ناهموار بودن جهت حتی این نوع حمل و نقل نیز با مشکل روبرو می گردد.

فرزین حق پرست همچنین از مشخص مهلت یک ماهه برای واگذاری کاروان سرای گویجه بل به بخش خصوصی از سوی صندوق احیاء و بهره برداری اطلاع داد و اضافه کرد: در صورت عدم واگذاری در این مهلت، این واگذاری را به وسیله شورای برنامه ریزی استان انجام خواهیم داد.

وی در بخش خاتمهی سخنان خود گفت: ادامه مرمت و تکمیل ساختمان و مناره های بقعه شیخ شهاب الدین اهری، پیگیراحداث بازارچه دایمی صنایع دستی، بهره برداری از کمپ گردشگری سد ستارخان اهر و چند مورد دیگر در جهت رونق گردشگری از کارهای است که در حال اجرا هستیم.

تبدیل نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر به اداره لازم است

فرماندار شهرستان اهر نیز در این جلسه تبدیل نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر به اداره را از نیازهای ضروری این حوزه عنوان و توضیح داد: به لحاظ گستردگی منطقه و همچنین وجود آثار زیاد تاریخی، طبیعی و گردشگری در شهرستان اهر و حفاظت از آنها، تبدیل نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر را به اداره لازم است که عنایت ویژه مسئولان را می طلبد.

سید محمد عابدی یکی از مسائل شهرستان اهر در اقامت مسافران و گردشگران را نبود هتل بیان کرد و اضافه کرد: به علت حضور زیاد گردشگران در ایام تعطیل و فصول گردشگری از لحاظ اقامت و نبود هتل اقامتی با مشکل روبرو هستیم که عنایت ویژه مسئولان استانی را می طلبد.

وی همچنین با بیان اینکه سنگ های تاریخی کشف شده در حیاط بقعه شیخ شهاب الدین اهری نگهداری می گردد، خواهان ایجاد موزه سنگ در محوطه ساختمان قدیمی شهرداری اهر شد.

عابدی در خاتمه بر واگذاری کاروان سرای گویجه بل به بخش خصوصی تاکید نمود و گفت: با وجود آمادگی بخش خصوصی برای بهره برداری از این کاروان سرا متأسفانه در این زمینه تا به امروز اقدامی نشده است که امیدواریم با توجه ویژه مسئولان شاهد واگذاری این کاروان سرا در کمترین زمان باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 749

به "ضرورت بروزرسانی امکانات مناطق حفاظت شده و گردشگری آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت بروزرسانی امکانات مناطق حفاظت شده و گردشگری آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید