چت جی پی تی را فراموش کنید؛ برترین برنامه های مجهز به هوش مصنوعی

به گزارش مجله کالارنا، تقریبا هر چیزی را در چت جی پی تی (Chat GPT) تایپ کنید پاسخ مطمئن و قانع کننده ای را نشان می دهد پس مشکل در کجاست؟ واقعیت آن است که پاسخ های ارائه شده از سوی آن می تواند مملو از خطا باشد. هم چنین، در مکالمات طولانی، چت جی پی تی نشان داده که می تواند به سمت و سویی غیر متعارف منحرف گردد.

چت جی پی تی را فراموش کنید؛ برترین برنامه های مجهز به هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگاران به نقل از وال استریت ژورنال، بنابراین، ما شروع به آزمایش اپلیکیشن هایی کردیم که از فناوری جی پی تی Open AI سازنده آن استفاده می نمایند، اما چت جی پی تی نیستند. اپلیکیشن زبان دوئولینگو پلتفرم یادگیری Khan Academy اکنون آموزش مکالمه ای و شخصی سازی شده با این فناوری را ارائه می دهند. هم چنین، ابزار تازه دستیار نوشتن Grammarly می تواند برای شما ایمیل بنویسد. اپلیکیشن سفر اکسپدیا دارای یک برنامه ریز سفر پرحرف است. هم چنین، تمام کاربران اسنپ چت به تازگی یک دوست تازه در شبکه اجتماعی به نام هوش مصنوعی من (My AI) پیدا نموده اند.

این اپلیکیشن ها با موضوعاتی که به وسیله متخصصان تعریف می شوند بر اهداف خاصی تمرکز دارند. علیرغم آن که به کاربران هشدار می دهند که این مدل ممکن است اشتباه باشد ما عملکرد چت مبتنی بر هوش مصنوعی آن ها را در حال حاضر مفیدتر و در دسترس تر از چت بات های پرسیدن از من یافتیم.

چت بات متنی Roleplay دوئولینگو که در سیستم عامل iOS برای زبان آموزان زبان های فرانسوی و اسپانیایی در دسترس است، پویاتر از تمرین های ترجمه اغلب تکراری اپلیکیشن یادگیری زبان می باشد.

هر مکالمه Roleplay مضمونی دارد. برای مثال، در زبان فرانسوی ما خاطرات تعطیلات خیالی کارائیب را به خطا آوردیم و سپس از تاخیر پرواز گلایه داشتیم. بات خطا ها را تصحیح کرد و واژگان پیشرفه تری را برای پاسخ های مان پیشنهاد نمود.

بات Roleplay تازه دوئولینگو می تواند با زبان آموزان فرانسوی و اسپانیایی چت کند، اشتباهات آنان را تصحیح نماید و پیشنهاداتی برای تقویت دایره لغات آنان ارائه دهد.

کارشناسان محتوای دوئولینگو 100 سناریوی اولیه را ایجاد نموده اند. آنان مدل زبان هوش مصنوعی را به گونه ای برنامه ریزی کردند که با زبان آموز به عنوان مربی زبان صحبت نموده و صرفا در خصوص سناریوی مورد نظر صحبت کند. نتیجه این است: هیچ دو مکالمه ای شبیه هم نیستند و با پیشرفت زبان آموز Roleplay پیشرفته تر می گردد.

Roleplay به عنوان بخشی از طرح اشتراک Duolingo Max در دسترس است که 30 دلار در ماه یا 168 دلار در سال هزینه دارد.

از سوی دیگر، Khanmigo در اپلیکیشن خان آموزشگاه (Khan Academy) دارای چندین ابزار یادگیری شخصی شده است از جمله حالت Tutor me که نقش ناظر بر درس را ایفا می نماید و واحد سنجش آزمون برای موضوعات مختلف.

ما معلم هوش مصنوعی را به وسیله تاریخ امریکا آزمودیم و از آن پرسیدیم: عوامل موثر در جابجایی جمعیت به امریکا در قرن هفدهم را ارزیابی کنید. علیرغم آن که چت جی پی تی تمام مقاله را برایمان نوشت خانمیگو (Khanmigo) پاسخ داد: آزادی مذهبی یکی از عوامل تاثیرگذار بود. آیا می توانید به نمونه های دیگری فکر کنید؟

خانمیگو یک معلم مجازی به وسیله آموزشگاه خان است که یاری تکالیف شخصی و آزمون های موضوعی را ارائه می دهد. کریستن دی سربو مدیر ارشد آموزش آموزشگاه خان می گوید اگر دانش آموزی چیزی را خارج از موضوع و پایه تایپ کند، خانمیگو مکالمه را تغییر مسیر می دهد. هر ورودی مربوط به سخنان نفرت انگیز، آزار دادن خود یا خشونت ورزی، این پیغام را ایجاد می نماید: مکالمه پردازش نشد. سپس ایمیلی به والدین یا معلم دانش آموز ارسال می گردد که می توانند مکالمه را آنالیز نمایند.

او می گوید نگرانی بزرگتر زمانی است که معلم پاسخ های اشتباه می دهد که گاهی اوقات در خصوص ریاضیات رخ می دهد. آموزشگاه خان با Open AI کار نموده تا جی پی تی - 4 (GPT-4) را در ریاضیات بهتر کند. او اشاره می نماید که مدل برای پرسش ها در خصوص موضوعات شناخته شده بسیار دقیق است، اما در خصوص موضوعات خاص دقت کم تری دارد. کاربران علاقه مند می توانند به فهرست انتظار بپیوندند. پس از ورود، باید 20 دلار یا بیش تر در ماه به سازمان غیرانتفاعی یاری کنید تا هزینه های محاسباتی چت بات را پوشش دهد.

اپلیکیشن Grammarly سال ها از هوش مصنوعی برای ویرایش نوشته ها استفاده نموده است. هم چنین، GrammarlyGo که ماه گذشته منتشر شد برای شما می نویسد.

مفیدترین عنصر جوابگو ایمیل آن است که هر زمان که پنجره را باز می کردیم ظاهر می شد. می توانید روی نماد سبز رنگ کلیک نموده تا GrammarlyGo را توسعه دهید که می تواند ایمیل را خلاصه نموده و چندین گزینه Tone را برای پاسخ ها از جمله متقاعد نماینده، محبت آمیز و دیپلماتیک ارائه کند. هم چنین، GrammarlyGo قادر است یک ایمیل را اسکن نموده، آن را خلاصه کند و پاسخی را منطبق با Tone انتخاب شده از جمله با شخصیت، مستقیم و سرراست و شوخ طبع ارائه دهد.

این نرم افزار تنها زمانی می تواند آن چه را که روی صفحه نمایش شماست مشاهده کند که گزینه GrammarlyGo را فعال کنید. یکی از سخنگویان Grammarly می گوید که داده ها پیش از ارسال به مدل ناشناس هستند. او هم چنین می افزاید که آن شرکت هرگز داده های مشتریان را نمی فروشد و به شرکایش اجازه نمی دهد از داده ها برای آموزش مدل های خود استفاده نمایند.

کاربران آن اپلیکیشن 100 درخواست رایگان در ماه دریافت می نمایند. اگر 30 دلار در ماه یا 144 دلار در سال بپردازند این تعداد به 500 درخواست خواهد رسید. لازم به ذکر است که گوگل نیز ابزار های مشابهی را به جی میل و Docs اضافه می نماید که در حال حاضر صرفا به وسیله دعوت شدن در دسترس کاربران هستند.

زمانی که از چت جی پی تی برای برنامه ریزی سفر استفاده کردیم ساحلی را اختراع کرد که وجود نداشت. در مقابل، نسخه اکسپدیا که در اپلیکیشن iOS آن موجود است هنوز ما را به بیراهه نبرده است.

ما از اکسپدیا خواستیم تا یاری کند برای سفر به ناپل برنامه ریزی کنیم و آن اپلیکیشن هتل های ارزان را توصیه کرد. سپس فهرستی را در بخش سفر های برنامه تنظیم کرد جایی که می توانستیم رزرو کنیم. هم چنین، اکسپدیا بعضی از جاذبه های منطقه را پیشنهاد کرد که در واقع مکان های واقعی بودند. متاسفانه آن برنامه هنوز قادر نیست این پیشنهادات را در پروفایل شخصی شما ذخیره کند. چت بات درون برنامه اکسپدیا می تواند هتل های پیشنهادی و پیوندی برای رزرو اقامتگاه را ارائه دهد.

هوش مصنوعی من یا (My AI) اسنپ چت با تمرکز کم تر، اما لحن محبت آمیز تری دارد و پاسخ های مختصرتری در مقایسه با چت جی پی تی ایجاد می نماید. این ویژگی در میان کاربران بحث برانگیز است. جستجو برای گزینه حذف اسنپ چت پس از انتشار گسترده آن افزایش یافت. یکی از دلایل آن بود که در بخش بالایی چت اپلیکیشن قرار می گیرد و دوستان واقعی فرد را به قسمت پایین انتقال می دهد و صرفا مشترکین اسنپ چت پلاس قادر هستند به آن دسترسی داشته بودند و هر کاربری می تواند آن را سفارشی کند. ما نام مان را به ماروین تغییر دادیم.

این برنامه برای توصیه چیز هایی مانند وعده های غذایی یا ایده هایی برای هدیه است. با این وجود، ما در خصوص طیف وسیعی از موضوعات بحث کردیم از درد لگن راست گرفته تا رتبه بندی قطعی آلبوم های بیانسه. با این وجود، باید بگوییم عملکرد آن به هم ریخته بود. زمانی که ترانه ای از یکی از آهنگ های بیانسه را درخواست کردیم ترانه ای از آهنگی دیگر را فرستاد.

بات My AI اسنپ چت به گونه ای برنامه ریزی شده که لحنی محبت آمیز داشته باشد. اگر مکالمه ای در خصوص موضوعات حساس را تشخیص دهد می تواند منابع را در معرض دید قرار دهد. اسنپ چت تبادل نظر را تعدیل می نماید. زمانی که عبارتی توهین آمیز را تایپ کردیم ماروین پاسخ داد: ترجیح می دهم که مکالمه را محترمانه و مناسب نگه داریم. هم چنین، آن برنامه به گونه ای ساخته شده که تضمین می نماید My AI پاسخ های محافظه کارانه تری را برای کاربران زیر 18 سال ایجاد می نماید.

به طور کلی تجربه با طراواتی بود و به جای رفتن به چت جی پی تی (که شاید بتوان صفت غرب وحشی را برایش انتخاب کرد) و کوشش برای مهندسی درخواست های خود می توانید به راحتی وارد چت بات های تبادل نظری درون برنامه های پیش تر ذکر شده شوید.

دست کم متخصصان بات ها را راهنمایی نموده و پاسخ های آن را تحت نظر داشته اند. هم چنین، آنان برنامه های کاربردی هدفمندتری را برای هوش مصنوعی به ما نشان می دهند حتی اگر بعضی از مسائل مشابه فراوان باشند.

منبع: فرارو
انتشار: 21 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 11 دی 1402 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2307

به "چت جی پی تی را فراموش کنید؛ برترین برنامه های مجهز به هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چت جی پی تی را فراموش کنید؛ برترین برنامه های مجهز به هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید