چرا اپل تا به امروز از آیفون تاشو رونمایی نکرده است؟

به گزارش مجله کالارنا، اگر بخواهیم درباره سال 2020 حرف های مثبتی بزینم باید بگوییم که در این سال شاهد کوشش های گوناگونی برای عرضه تلفن های همراه با طراحی جدید بودیم. همچنین دیگر نکته مثبت سال جاری این است که شرکت های مختلفی در حال کوشش برای ایجاد نوآوری در دنیای تلفن های همراه هستند.

چرا اپل تا به امروز از آیفون تاشو رونمایی نکرده است؟

به عنوان نمونه نسخه بهبود یافته گوشی تاشوی گلکسی Z Fold 2، گوشی دارای دو نمایشگر متصل به هم مایکروسافت سرفیس Duo و گوشی عجیب LG به نام Wing تلفن های همراهی هستند که به شکل متفاوتی سعی نموده اند تا ایده استفاده از دو نمایشگر را در گوشی های هوشمند عملی نمایند. با توجه به این موضوع، نمی توانیم بگوییم که طراحی ظاهری تلفن های همراه امروزی بدون هیچ جذابیتی است.

علاوه بر این گوشی های دارای دو نمایشگر، شایعه های مختلفی منتشر شد ه اند که نشان می دهند 2021 سال گوشی های رول شونده خواهد بود. در نتیجه ممکن است که تلفن های همراه رول شونده ای مانند LG Rollable بتوانند بازار گوشی های تاشو را به تصاحب خود در بیاورند. البته این گوشی ها در ابتدا باید ثابت نمایند که در هنگام استفاده و همچنین طراحی ظاهری بهتر از گوشی های تاشو هستند.

  • گوشی تاشو، چرخان یا رول شونده؛ کدام بهتر است؟

با وجود رخ دادن این اتفاق ها در دنیای گوشی های هوشمند، اپل از آیفون های 12 رونمایی کرد. گوشی هایی که دارای طراحی ظاهری مشابه با نسل های پیشین خود بودند البته با یک تفاوتی که بسیاری را از ما آن را دوست داریم، استفاده از لبه های تخت.

البته باید بگوییم که اپل از این طراحی ظاهری با تفاوت هایی در آیفون 4 رونمایی شده در سال 2010 هم استفاده کرد بود. در نتیجه این سؤال مطرح می گردد که آیا این شرکت کوپرتینویی در حال ادامه دادن به روش محافظه کارانه خود است؟ و چرا این شرکت تا به امروز آیفون تاشویی را عرضه ننموده است؟

با توجه به این موضوع مطرح شده، با ما همراه باشید تا با هم دلایل عرضه نشدن آیفون تاشو توسط اپل را آنالیز کینم.

تکنولوژی استفاده شده در گوشی های تاشو در مراحل ابتدایی خود است

اپل به طور معمول شرکتی نیستی که از یک تکنولوژی که هنوز در مراحل ابتدایی خودش قرار گرفته است در محصولاتش استفاده کند. بعضی از ویژگی هایی که هم اکنون این شرکت در محصولاتش از آن استفاده می نماید، در واقع ویژگی هایی هستند که کاربران اندروید سال هاست در حال استفاده از آن ها بوده اند.

این قابلیت های جدید اپل می توانند ویژگی های کوچکی مانند قابلیت اضافه کردن ویجت ها به صفحه هوم در آیفون باشد یا تغییرات عظیمی مانند رونمایی و عرضه آیفونی تاشو. البته باید بگوییم که در مواقعی این استراتژی اپل منطقی به نظر می رسد. به عنوان نمونه اولین گوشی تاشو را به یاد بیاورد. این گوشی که Flexpai نام داشت واقعا ناامید نماینده بود.

این گوشی تاشو در واقع نمونه اولیه ای بود که شرکت سازنده برای تصاحب عنوان فراوری اولین گوشی تاشو قصد داشت تا آن را به سرعت به بازار عرضه کند. با توجه به این موضوع، رونمایی و عرضه این گوشی تاشو به سرعت توانست که توجه بسیاری را به خود جلب کند اما این گوشی تاشو واقعا گوشی خوبی نبود.

بعد ها سامسونگ از اولین گوشی تاشوی خود به نام گلکسی Fold رونمایی کرد. با وجود این که گوشی تاشوی سامسونگ از گوشی Flexpai در تمامی جنبه ها بهتر بود، اما این گوشی هم آنچنان که باید برای استفاده توسط کاربران آماده نبود.

  • هرآنچه باید درباره سامسونگ گلکسی زد فولد 2 بدانید

در نتیجه سامسونگ یک سال بعد نسخه ی بهتری از این گوشی تاشو را با رفع کردن بعضی مشکل های مربوط به طراحی با نام گلکسی Z Fold 2 ارائه کرد. گلکسی Z Flod 2 در واقع یک شاهکار مهندسی است و می توانیم بگوییم که این گوشی هوشمند جذاب ترین گوشی عرضه شده در سال 2020 است. البته باید بگوییم که سامسونگ قدم های بسیاری را برای رسیدن به این موفقیت برداشته است.

تنها نکته اینجا این است که اپل همیشه صبر می نماید تا یک تکنولوژی به تکامل برسد، در واقع به زمانی برسد که برای استفاده توسط کاربران مناسب باشد. فراوری گوشی با نمایشگر تاشو یک تکنولوژی به نسبت جدید است و اپل شرکتی نیست که قصد داشته باشد یک محصول جدید را فقط به خاطر تصاحب عنوان اولین در دنیای تکنولوژی عرضه کند.

با توجه به این موضوع، می توانیم بگوییم که اپل تنها زمانی آیفون تاشو را عرضه خواهد نمود که تکنولوژی این گوشی های هوشمند به تکامل رسیده باشد و بسیاری از کاربران به استفاده از این گوشی ها عادت نموده باشند.

  • گلکسی Z Fold 2 در برابر Z Flip؛ جدال گوشی های تاشوی سامسونگ

اپل به احتمال زیاد قصد ندارد فروش آیپد را کم کند

حتی زمانی که تکنولوژی گوشی های تاشو به تکامل خود برسد مدت زمانی طول خواهد کشید تا اپل آیفون تاشو را عرضه کند. این تصمیم اپل به این دلیل است که اپل نمی خواهد فروش آیپد های خودش را کم کند. اپل تنها زمانی آیفون تاشو را به سرعت عرضه خواهد نمود که گوشی های تاشو بتوانند بازار تلفن های همراه را به تصاحب خود در بیاورند و تمامی کاربران به استفاده از آن ها روی بیاورند.

در غیر این صورت، عرضه آیفون تاشو از لحاظ تجاری به صرفه نخواهد بود. زیرا ممکن است عرضه آیفون تاشو توسط اپل بر روی فروش آیپد به خصوص آیپد مینی تأثیر منفی داشته باشد. البته شایعه هایی هم وجود دارند که عنوان می نمایند اپل میخواهد آیفون تاشو را جایگزین آیپد مینی کند.

اپل هم اکنون در حال فروش آیپد مینی 7.9 اینچی است به نظر می رسد. که این شرکت میخواهد نسخه ششم از این آیپد را هم در ماه های آینده و در سال 2021 رونمایی کند. در نتیجه می توانیم بگوییم که به طور حتم اپل برنامه ای را برای رونمایی از آیفون تاشو حداقل در سال 2021 نخواهد داشت.

  • آیا گوشی تاشو می تواند جایگزین مناسبی برای گوشی ها و تبلت های فعلی ما باشد؟

بسیاری از کاربران هم اکنون به استفاده از گوشی های عادی تمایل دارند

با وجود اینکه گوشی های تاشو تلفن های همراه جذابی هستند، اما استفاده از گوشی ها متداول و سبک وزن کنونی برای انجام کار های روزمره در مقایسه با گوشی های تاشو، راحت تر است. با وجود اینکه من از گوشی تاشوی گلکسی Z Fold 2 به مدت یک ماه استفاده کردم، اما در نهایت استفاده از گوشی عادی خود را به این گوشی ترجیح دادم.

به نظرم باز و بسته کردن گوشی در زمان استفاده و حمل کردن آن با توجه به اندازه و وزن آن در جیب در تمامی این مدت ارزش استفاده از این تلفن همراه را نداشت. به خصوص اگر هم اکنون در خانه از تبلت هم در کنار گوشی خود استفاده می کنید.

همچنین بسیاری از کاربران استفاده از گوشی های متداول را به گوشی های تاشو ترجیح می دهند و بدون شک اپل از این موضوع آگاه است. تا زمانی که گوشی های تاشو سبک تر، باریک تر، بادوام تر و همچنین راحت تر برای استفاده نباشند، نمی توانند جریان اصلی را در بازار گوشی های هوشمند به خود اختصاص دهند. در نتیجه اپل ساخت آیفون تاشو را یک کار پراهمیت در نظر نمی گیرد.

  • 10 کار جذاب که می توانید با گوشی هوشمند قدیمی خود انجام دهید

هم اکنون تلفن های همراه تاشو بیشتر مناسب علاقه مندان شدید به تکنولوژی هستند که دوست دارند با وجود بعضی معایب همیشه از تکنولوژی روز استفاده نمایند.

گوشی های رول شونده یا واقعیت افزوده ممکن است اتفاق عظیم بعدی در دنیای تکنولوژی باشند

به همان اندازه که گوشی های تاشو جذاب هستند اپل از این موضوع آگاه است که گوشی های رول شونده ممکن است به عنوان تکنولوژی بهتر جایگزین این گوشی ها شوند. همچنین استفاده از فناوری واقعیت افزوده هم یکی از تکنولوژی های جذاب و اجتناب ناپذیر برای توسعه گوشی هوشمند است که ممکن در سال های آینده با آن روبه رو شویم.

گزارش ها منتشر شده نشان می دهند که اپل هم اکنون در حال توسعه عینک واقعیت مجازی است. همچنین گزارش هایی وجود دارند که ادعا می نمایند اپل میخواهد در آینده این عینک واقعیت مجازی را جایگزین گوشی های هوشمند کند.

در نهایت باید صبر کنیم تا ببینیم با چه گوشی های هوشمند جدید و با چه تکنولوژی هایی در سال 2021 رو به رو خواهیم شد. نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ آیا فکر می کنید که اپل به زودی از اولین آیفون تاشو رونمایی خواهد نمود یا که آیفون رول شونده و عینک واقعیت افزوده جایگزین این آیفون خواهد شد؟

  • رندر جدیدی از گوشی شیائومی با نمایشگر رول شونده منتشر شد

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1448

به "چرا اپل تا به امروز از آیفون تاشو رونمایی نکرده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا اپل تا به امروز از آیفون تاشو رونمایی نکرده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید