کاجستان بیستون می تواند به فرصت گردشگری تبدیل گردد

به گزارش مجله کالارنا، خبرنگاران/کرمانشاه شهردار بیستون گفت: اگر کاجستان بیستون به شهرداری واگذار گردد، آن را تبدیل به یک فرصت گردشگری می کنیم.

کاجستان بیستون می تواند به فرصت گردشگری تبدیل گردد

از سفر با مسافرت به پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

شورش فرامرزی در جلسه امروز(10مهر) استاندار با شهردار و اعضای شورای شهر بیستون در تشریح مسائل این شهر، به کمبود زمین شهری در بیستون اشاره نمود وافزود: در حال حاضر زمین ذخیره ای برای ساخت و ساز نداریم و از سال 1395 معضل عدم صدور پروانه های ساختمانی موجب کاهش شدید درآمدهای شهرداری شده است.

وی با بیان اینکه 110 هکتار اراضی در نزدیکی شهر بیستون واقع شده است گفت: پیگیر الحاق این زمین ها به شهر هستیم تا از این طریق محدوده شهر را وسعت داده و ساخت و ساز های شهری را به آن سمت ببریم.

وی در ادامه با اشاره به وجود کاجستان 112 هکتاری در نزدیکی شهر بیستون گفت: متاسفانه آنطور که باید به این کاجستان رسیدگی نمی گردد و کاج های آن با بارندگی های سالیانه آبیاری می شوند و این درحالی است که این کاجستان می تواند به بهترین فرصت گردشگری برای بیستون تبدیل گردد.

فرامرزی توضیح داد: اگر این کاجستان از منابع طبیعی به شهرداری کرمانشاه واگذار گردد، ضمن رسیدگی مناسب به آن می توانیم آن را تبدیل به یک فرصت گردشگری برای شهر کنیم.

وی با بیان اینکه بیستون برند گردشگری کرمانشاه است گفت: این شهر برای توسعه گردشگری نیازمند اعتبارات ویژه ای است و طبق دستوری که استاندار کرمانشاه دادند قرار است ساخت اِلمان های گردشگری از جمله اِلمان شیرین و فرهاد را پیگیری کنیم تا بتوانیم به تغییر فضای شهر به سمت گردشگری یاری کنیم.

فرامرزی در ادامه به مسائل ترافیکی در محدوده شریان اصلی شهر به سمت شهر سنقر اشاره نمود وافزود: اگر مصوبه شورای ترافیک استان را داشته و بتوانیم اعتبار 1.5 میلیارد تومانی برای تملک اراضی اطراف این جهت را جذب کنیم، می توانیم مسائل ترافیکی در این محدوده را حل کنیم.

شهردار بیستون در ادامه با اشاره به الحاق روستای بلوردی به شهر بیستون گفت: این الحاق در صورتی است که اعتباری برای ساماندهی این بخش از شهر اختصاص داده نشده و بلوردی در حال حاضر با مسائل زیرساختی و آسفالت و ... روبرو است.

فرامرزی توضیح داد: اگر بتوانیم اعتبار جذب نموده و این منطقه را آسفالت نموده و روشنایی معابر آن را برقرار سازیم، نقش مهمی در امنیتیگ مطلوب این بخش از شهر خواهد داشت.

فرامرزی اشاره ای هم به بدهی های شهرداری داشت و با اشاره به بدهی 1.7 میلیارد تومانی شهرداری بیستون گفت: طی یکی دوسال گذشته خوشبختانه این بدهی را به حدود 300 میلیون تومان کاهش داده ایم و اگر مطالباتی که از دستگاه های اجرایی داریم تسویه گردد در کنار صفر کردن بدهی ها، حدود 400 میلیون تومان هم در حساب شهرداری می ماند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1301

به "کاجستان بیستون می تواند به فرصت گردشگری تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاجستان بیستون می تواند به فرصت گردشگری تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید