گوگل درباره iMessag، اپل را فراخواند

به گزارش مجله کالارنا، شرکت گوگل خطاب به اپل اعلام نموده است که می خواهد پیغام رسان iMessag در دسترس تمامی کاربران قرار گیرد.

گوگل درباره iMessag، اپل را فراخواند

خبرنگاران - پیغام رسان iMessag برای استفاده کاربران آیفون طراحی شده و در حال حاضر کاربران اندروید امکان دسترسی به این پیغام رسان را ندارند.

به گزارش Android authority، شرکت گوگل و هیروشی لاکهایمر، معاون ارشد رئیس جمهور آمریکا درباره استفاده از پیغام رسان اپل گفتند: نمی خواهیم پیغام رسان iMessage را در گوشی های اندروید در دسترس تمامی کاربران قرار گیرد. بلکه می خواهیم، همچون استاندارد های قدیمی SMS/MMS پیغام رسانی مدرن (RCS) در iMessage استفاده گردد.

در پیغام رسان iMessage اپل، کاربران آیفون به عنوان حباب های آبی و افرادی که از اندروید استفاده می نمایند، به عنوان حباب های سبز علامت گذاری شده اند. بنابراین امکان ارسال پیغام به وسیله iMessage به کاربرانی که از اندروید استفاده می نمایند، وجود ندارد. بر این اساس، روزنامه وال استریت ژورنال اخیرا گزارشی درباره بسیاری از نوجوانان و افراد دانشگاهی داده که تحت فشار همسالان خود ترغیب به خرید گوشی های آیفون شده اند.

لاکهایمر شرح می دهد، پیغام رسان های مدرن RCS که جایگزین پیغامک می شوند، از ویژگی هایی مانند نشانگر های تایپ، رسید خواندن، گروه های بهتر و چت رمزگذاری شده ایمن پشتیبانی می نمایند. بعلاوه به وسیله این پیغام رسان ها اشتراک گذاری چند رسانه ای با کیفیت بالاتر، اشتراک گذاری موقعیت مکانی و تماس های ویدئویی مدرن امکان پذیر است.

در ادامه مدیر اجرایی گوگل از همکاری با سازنده آیفون برای پیاده سازی RCS ابراز خوشحالی کرد. لازم به ذکر است که این مدیر اجرایی ادعا کرد که اپل، با عدم ترکیب پیغام رسان خود با RCS تجربه کاربری را نه تنها برای هواداران اندروید، بلکه برای مشتریان خود نیز محدود نموده است.

بیشتر بخوانید

خبرنگاران فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2109

به "گوگل درباره iMessag، اپل را فراخواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل درباره iMessag، اپل را فراخواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید