110 هزار ایرانی در نوروز به عتبات سفر کردند

به گزارش مجله کالارنا، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه استقبال بسیار مناسبی از سفر به عتبات عالیات در ایام نوروز سال جاری انجام گرفت، گفت: نزدیک به 110 هزار زائر ایرانی در ایام نوروز 96 به عتبات عالیات سفر نموده اند و این اعزامها تا 15 فروردین ادامه دارد.

110 هزار ایرانی در نوروز به عتبات سفر کردند

اگر علاقمند به سفر با بهترین ارزانترین تور کانادا 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

محسن نظافتی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره اعزامهای نوروز 96 به عتبات عالیات و آخرین برنامه های اجرا شده اظهار کرد: مراحل نام نویسی و قرعه کشی برای سفر به عتبات عالیات در ایام نوروز سال جاری به طور مناسب و با استقبال علاقمندان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) انجام گرفت و پایان مقرر شد 120 هزار نفر ایرانی در بازه زمانی 24 اسفند ماه 95 تا 15 فروردین ماه سال 96 در قالب سفرهای ویژه نوروزی به عتبات عالیات در عراق سفر نمایند.

وی با بیان اینکه این دوره از سفرهای عتبات عالیات در ایام نوروز نسبت به مدت مشابه قبل رشد قابل ملاحظه ای داشته است، اضافه کرد: حتی در ایام نوروز سال جاری شاهد رشد 2.5 برابری اعزامها نسبت به ماههای قبل بوده ایم.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت توضیح داد: تا قبل از ایام نوروز حدود 60 کاروان به عتبات عالیات اعزام می شدند اما در این ایام روزانه نزدیک به 150 کاروان، زائران را به عتبات عالیات اعزام نموده اند.

نظافتی ادامه داد: در طول ایام نوروز روزانه حدود 6 هزار نفر از زائران ثبت نام شده به عتبات عالیات اعزام شده اند و این نقل و انتقال زائران نوروزی تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه هیچگونه مسئله ای در اعزام نوروزی زائران عتبات عالیات به کاظمین و سامرا وجود نداشت و این مهم برای کاروانها و زائران درخواست نماینده به اجرا در آمد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در عتبات نوروزی از تمامی ظرفیت خود بهره گرفته ایم، گفت: خوشبختانه توانستیم از تمامی امکانات برای رضایت مسافران استفاده کنیم و مسئله ای ایجاد نشد.

نظافتی با اشاره به لحظه تحویل سال 96 در عتبات عالیات اظهار داشت: مراسم معنوی لحظه تحویل سال به طور مناسبی در صحنهای ائمه معصومین در عتبات عالیات، بین الحرمین، نجف، کاظمین و سامرا با حضور خیل عظیم زائران ایرانی برگزار گردید.

به گفته وی، اکثریت زائران در زمان لحظه تحویل سال 96 در کربلای معلی حضور داشتند و همراهی تولیتهای آستانهای مقدسه نیز بسیار قابل قبول بود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره افزایش قیمتهای سفر به عتبات عالیات در ایام نوروز اظهار کرد: افزایش قیمت خاصی انجام نگرفت و تنها افزایش قیمتهایی که در داخل کشور شامل خدمات عمومی همچون هواپیمایی یا حمل و نقل جاده ای بود، اعمال شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 753

به "110 هزار ایرانی در نوروز به عتبات سفر کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "110 هزار ایرانی در نوروز به عتبات سفر کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید