آخرین توده یخی دست نخورده کانادا ذوب شد

به گزارش مجله کالارنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از بیزینس اینسایدر، تقریباً نیمی از آخرین توده یخی عظیم کانادا بعد از ذوب شدن از سرزمین اصلی جدا شده و وارد اقیانوس شده است.

آخرین توده یخی دست نخورده کانادا ذوب شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

آنالیز تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که این توده در حال حاضر در قالب دو کوه یخ در حال حرکت است که ابعاد یکی از آنها به اندازه محله منهتن است.

دانشمندان می گویند این پدیده ناشی از گرمایش زمین و افزایش دمای مناطق قطبی در مقایسه با سال های گذشته است. توده های یخی ذوب شده و در حال حرکت 4000 سال قدمت داشته اند و با تداوم حرکت در آب های اقیانوس ممکن است به قطعات بیشتری تقسیم شوند.

آنالیز های دانشمندان کانادایی نشان می دهد دمای هوای شمال کانادا و قطب شمال در تابستان سال جاری 9 درجه فارنهایت بیشتر از متوسط دمای این منطقه از سال 1980 تا 2010 بوده است. توده یخ یادشده که میلن نام دارد، در جزیره السمیر و در نوناووت کانادا واقع بوده است.

بر مبنای تصاویر ماهواره ای 43 درصد کل این توده یخی شکسته شده و از سرزمین اصلی جدا شده است و ضخامت آن فعلاً به 80 متر می رسد. تاریخ این رویداد 30 یا 31 جولای بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1147

به "آخرین توده یخی دست نخورده کانادا ذوب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین توده یخی دست نخورده کانادا ذوب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید