آشنایی با وانت پژو لندترک ؛ محصول مشترک چین و فرانسه برای کشورهای در حال توسعه

به گزارش مجله کالارنا، مدت زمانی است که از به هم پیوستن دو ابرگروه خودروسازی پژو سیتروئن و فیات کرایسلر می گذرد و در این بین بسیاری منتظر بودن تا پیکاپ پژو به بازار عرضه گردد. خوشبختانه این اتفاق اکنون اتفاق افتاده، ولی توسعه پژو لندترک ارتباطی به همکاری با فیات کرایسلر ندارد. این خودرو تحت همکاری پژو و چانگان توسعه یافته و قرار است به بازار کشورهای در حال توسعه آفریقا و آمریکای جنوبی صادر گردد. برادر چینی این خودرو نیز با نام چانگان Kaicheng F70 برای عرضه به بازار چین در نظر گرفته شده است.

آشنایی با وانت پژو لندترک ؛ محصول مشترک چین و فرانسه برای کشورهای در حال توسعه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

پیش از لندترک نیز چند وانت از سوی این شرکت به بازار عرضه شده بود که شامل گزینه هایی همچون پژو 404 وانت، پژو 504 وانت و پژو 207 وانت می شدند. بازار بیشتر این خودروها نیز کشورهای آفریقایی یا چین بوده است. چند سال قبل نیز پژو یک پیکاپ را به بازار آفریقا عرضه کرد. بازار پیکاپ در کشورهای در حال توسعه معمولا در انحصار خودروهای قدیمی نظیر نسل اول نیسان ناوارا قرار گرفته است و تشنه عرضه خودروهای جدید نظیر پژو لندترک است.

انتخاب های گسترده مشتریان برای پیکاپ پژو

لندترک از زبان طراحی پژو تبعیت می نماید و در سه سبک بدنه قابل خریداری است. مشتری می تواند لندترک را در دو گونه دودیفرانسیل و تک دیفرانسیل سفارش دهد یا آن که نسخه ارزان تر اتاق و شاسی را خریداری کند که قابلیت شخصی سازی گسترده ای را در اختیار او قرار می دهد. پژو میخواهد لندترک را در دو تیپ Workhorse و Multipurpose از امکانات و تجهیزات روانه بازار کند که تیپ اول مناسب مشتریانی است که از خودرو خود برای کار استفاده می نمایند و تیپ دوم نیز مناسب حال خریداران خانوادگی است. با این وجود ابعاد تمامی نسخه ها و تیپ های پژو لندترک تقریبا یکسان بوده و تمامی آن ها دارای طول 5.39 متر، عرض 1.92 متر هستند. البته طول نسخه دوکابین کمی کوتاه تر بوده و 5.33 متر است.

پژو برای آن که محصولش را از نظر کیفی تضمین کند، آزمون های سختگیرانه ای را برای پژو لندترک تدارک دیده که از آن جمله می توان به پیمایش دو میلیون کیلومتر جهت در شرایط مختلف آب و هوایی اشاره نمود. لندترک علاوه بر قسمت بار بسیار بزرگ در نمونه تک کابین، قادر است تا محموله ای به وزن سه تن را بکسل کند. علاوه برآن لندترک در دو نوع سیستم انتقال قدرت 4×2 و 4×4 موجود است و مشتری می تواند بسته به استفاده خود یکی از این دو گزینه را انتخاب کند.

آنالیز قوای فنی پژو لندترک

برای لندترک دو نوع موتور بنزینی و دیزلی در نظر گرفته شده است. موتور بنزینی 2.4 لیتر حجم دارد و حدبیشتر 210 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید. موتور دیزلی نیز 1.9 لیتری بوده و حدبیشتر 150 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور ارائه می نماید. جعبه دنده های در نظر گرفته شده نیز شش سرعته دستی و اتوماتیک ساخت پانج هستند. گیربکس اتوماتیک لندترک سه حالت مالی، اسپرت و مرحله ای را در خود جای داده که برای حالات مختلف رانندگی مناسب است. لندترک 1950 کیلوگرم وزن دارد، رقمی که در دنیای پیکاپ ها سبک محسوب می گردد. از این رو به نظر می رسد پژو پیشرانه های مناسبی را برای پیکاپ خود برگزیده است. پیکاپ ها هیچ گاه برای سرعت ساخته نشده اند و انتظاری نیز از لندترک نمی رود، با این حال محصول پژو می تواند در 11.2 ثانیه از حال سکون به سرعت صدکیلومتربرساعت برسد و حدبیشتر سرعت آن نیز 177 کیلومتربرساعت خواهد بود.

کابینی زیبا برای یک پیکاپ!

کابین لندترک از قطعات مختلف خودروهای این شرکت تشکیل شده و می توان مانیتور پژو 508 و فرمان پژو 3008 را در آن دید. به همین دلیل با یکی از بهترین کابین های طراحی شده برای پیکاپ روبرو هستیم و این مساله در فروش لندترک تاثیرگذار خواهد بود. پژو نیز مجموعه ای مناسب از تجهیزات ایمنی و رفاهی را برای لندترک در نظر گرفته که از جمله آن ها می توان به مواردی همچون سیستم تهویه دوگانه، شش کیسه هوا، سیستم نگهدارنده بین خطوط، سنسور و دوربین پارک و سیستم کنترل پایداری اشاره نمود. متاسفانه لندترک در بازار اروپا عرضه نخواهد شد و تنها برای عرضه به آفریقا و آمریکای جنوبی در نظر گرفته شده است.

منبع: MOTOR1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 866

به "آشنایی با وانت پژو لندترک ؛ محصول مشترک چین و فرانسه برای کشورهای در حال توسعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با وانت پژو لندترک ؛ محصول مشترک چین و فرانسه برای کشورهای در حال توسعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید