راهنمای سفر به جنوب شرقی آسیا

به گزارش مجله کالارنا، جنوب شرقی آسیا به دلایل زیادی مورد علاقه گردشگران در سراسر نقاط جهان به شمار می آید. این منطقه سرسبز و متنوع، همه ساله میزبان مسافران زیادی از جمله ایرانیان است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا نگاهی به این منطقه و ویژگی های خاص آن داشته باشیم.

راهنمای سفر به جنوب شرقی آسیا

برای گردشگران کوله پشتی به دوش، رفتن به سمت جنوب شرقی آسیا سفری معمول و شناخته شده است. از دهه 70 میلادی افراد زیادی در سراسر جهان به این منطقه سفر می کنند. جاذبه های جنوب شرقی آسیا از زیبایی های تایلند شروع می شود، به فراز و نشیب های لایوس می رسد و تا معابد انگکور وات کامبوج ادامه پیدا می کند. در این منطقه شرایط آب هوایی متنوع است. در ماه های گرم نوامبر تا آوریل، جمعیت زیادی به این خطه جذب می شوند. از این رو ساکنان اروپا می توانند برای رهایی از هوای سرد آنجا به هوای معتدل جنوب شرقی آسیا پناه آورند. با وجود وسعت منطقه، پراکندگی توریستی در اینجا نسبت به اروپا کمتر است. قیمت اجناس و خدمات در همه جای این منطقه تقریبا یکسان است و خدمات حمل و نقل تنوع چندانی ندارد. ضمن این که توصیه های عمومی سفر در مورد اینجا هم صدق می کند.

هزینه های معمول

اسکان

اسکان در جنوب شرقی آسیا بسیار ارزان تمام می شود. شما می توانید با هزینه 8000 تا 20000 ریال کامبوج یا 16000 تا 40500 کیپ لایوس که معادل 2 تا 5 دلار است یک اتاق کرایه کنید. هزینه یک شب اقامت در تایلند 200 تا 440 بات است که معادل 6 تا 13 دلار می شود. هزینه اقامت در ویتنام هم 100000 تا 175000 دانگ ویتنام بوده که برابر با 5 تا 8 دلار است. این هزینه در اندونزی بین 100000 تا 135000 روپیه است که معادل 8 تا 10 دلار می شود. به طور کلی در سر تا سر این منطقه می توانید با صرف هزینه 15 تا 20 دلار برای هر شب اقامت در یک اتاق خصوصی بپرازید. این قیمت در شهرها و مناطق توریستی بالاتر (به خصوص جزایر) بالاتر بوده و در مناطق روستایی ارزان تر است.از آنجا که می توانید با هزینه کم در کشورهای شرق آسیا اقامت داشته باشید نیازی به استفاده از خدمات رایگان کوچ سرفینگ و ایر بی ان بی ندارید چرا که با هزینه 10 تا 20 دلار می توانید در یک مکان امن اقامت داشته باشید. در سراسر این منطقه نیازی به رزرو جا وجود ندارد. از این رو برای گردشگران کوله پشتی به دوش سفر به اینجا مناسب است.

خوراک

مواد غذایی در جنوب شرقی آسیا بسیار ارزان قیمت هستند. چنانچه بابت غذا هزینه زیادی متحمل می شوید بدانید یک جای کار ایراد دارد. اگر هوس سوشی نکنید، به ندرت هزینه غذای شما در روز از 15 دلار بیشتر می شود.

در جنوب شرقی آسیا، خوراکی های خیابانی بسیار طرفدار دارند. به طور متوسط، حداکثر قیمت این وعده های غذایی 1.50 دلار است. دکه های فروش این نوع غذاها در خیابان های اصلی و بازارها قرار دارند. حتی در تایلند برای فروش این نوع غذاها، بازارهای ویژه ای در نظر گرفته شده است. در سنگاپور بازارهای خیابانی را می توانید ببینید که قیمت غذاهای آنجا حدود4.25 دلار سنگاپور که معادل 3 دلار آمریکا است. حتی اگر علاقه ای به غذاهای خیابانی ندارید و ترجیح می دهید که به رستوران روید باز هم تفاوت قیمت چندانی مشاهده نمی شود. برای مثال غذایی که در دکه های خیابانی 1.5 دلار است در رستوران 3 تا 5 دلار فروخته می شود.قیمت غذاهای فست فود مانند همبرگر، پیتزای بی کیفیت و ساندویچ حدود 5 دلار است. اگر ذایقه حساسی داشته باشید و بخواهید که غذای با کیفیت تری تهیه کنید باید حداقل 10 دلار خرج یک وعده غذایی کنید. برای مثال قیمت یک کاسه ماکارونی واقعا خوب 8 دلار است و یک استیک خوشمزه حداقل 20 دلار قیمت دارد.

حمل و نقل

اتوبوس آسان ترین روش حمل و نقل در آسیا محسوب می شود. با اتوبوس می توانید فارغ از بعد مسافت به هر جا که خواستید بروید. گردش گران کوله به دوش با این قضیه به خوبی آشنا هستند و اتوبوس های مخصوص گردشگری آماده هستند که شما را به هر کجا که می خواهید ببرند. هزینه اتوبوس بسته به جایی که می روید بین 5 تا 8 دلار در یک گردش 6-5 ساعته است. هزینه اتوبوس های شبانه بسته به میزان مسافت بین 10 تا 15 دلار است. هزینه حمل و نقل عمومی از چند سنت شروع شده تا چند دلار می رسد. برای مثال در بانکوک، هزینه اتوبوس عمومی 4 بات (معادل 10 سنت) بوده و هزینه قطار زیرزمینی 35 بات (معادل 1 دلار) است. در سنگاپور قیمت قطار شهری از 1.40 دلار سنگاپور شروع می شود که معادل 1 دلار آمریکا است.

تاکسی ها و توک-توک ها (تاکسی های کوچک بدون موتور) هزینه ای بیش از حمل و نقل محلی دارند و معمولا بر روی قیمت آن ها باید چانه زنی کرد. به طور معمول هزینه آن ها دو تا سه برابر هزینه وسایل نقلیه عمومی است. رانندگان آن ها معمولا قیمتی بالا را پیشنهاد می دهند و شما با گفتگو و حوصله می توانید قیمت را پایین آورید و به مقدار دلخواه برسانید. قیمت پیشنهادی شما بهتر است نصف قیمت پیشنهادی راننده باشد!

جدا از قطار خارجی سنگاپور-بانکوک (که مسیری طولانی است) خدمات قطاری در شرق آسیا محدود است و ارزش بررسی ندارد.

در مورد هواپیما پروازهای Air Asia و Tiger Airways می توانند با قیمتی مناسب و سرعتی بالا شما را جابه جا کنند. معمولا بلیت های این دو خط هوایی فروش شگفت انگیز دارند و می توانید با هزینه مناسب از این پروازها برخوردار شوید.

هزینه خدمات

برای مثال قیمت یک تور شهری 20 دلار است. برای یادگیری غواصی چند صد دلار باید پرداخت کرد و هزینه بازدید چند روزه از معبد انگکور 39 دلار است. برای بررسی قیمت دیگر موارد لازم است که دفترچه راهنمای هر شهر را بخوانید.

توصیه اکید می شود که هیچ وقت قبل از وارد شدن به شهری اقدام به رزرو نکنید چرا که باعث افزایش هزینه های شما می شود. همیشه گزینه های در دسترسی برای انتخاب مناسب شما وجود دارد.

نکاتی درباره صرفه جویی در هزینه

جنوب شرقی آسیا واقعا ارزان قیمت است. هزینه روزانه شما در شرایط اقتصادی 15 دلار و در شرایط معمول 25 دلار است. ولخرج ترین مردم در آنجا عادت دارند که غذای غربی بخورند. چنانچه می خواهید سفری اقتصادی و مقرون به صرفه داشته باشید سعی کنید سراغ غذاهای محلی بروید. چرا که شما این همه راه سفر نکرده اید که پول خود را بابت یک همبرگر بی کیفیت دور بریزید. اگر رویه شما این باشد که هر روز فست فود مصرف کنید روزانه نزدیک به 35 دلار خرج شما می شود.

دیدنی های جنوب شرقی آسیا

بانکوک

در بانکوک فرصت های زیادی برای تجربه کردن وجود دارد. غذاهای فوق العاده، فروشگاه های ارزان قیمت و جاذبه های گردشکری که می تواند خاطره خوبی از سفر برای شما به جای بگذارد.

جنگل پیمایی

مهم نیست در کدم نقطه از جنوب شرقی آسیا قرار دارید. جنگل پیمایی معمولا یکی از برنامه های گردشگری توریست ها محسوب می شود. این منطقه از جنگل های شگفت انگیز با حیات وحش متنوع پوشیده شده است. بهترین جنگل ها در لایوس و مالزی واقع شده است با این حال تایلند هم چند جنگل دیدنی دارد.

انگکور وات

این معبد یکی از بزرگ ترین دست ساخته های انسان است. حتی اگر علاقه ای به معابد نداشته باشید این مکان شگفت انگیز با نمایش نبوغ بشری شما را به وجد می آورد.

شرکت در جشن ماه

این جشن شبانه با حضور 30000 نفر در جزیره کو پنگان تایلند برگزار می شود و بزرگ ترین جشن جهان محسوب می شود.

یادگیری غواصی

در این منطقه جایگاه های زیادی برای غواصی وجود دارد. بهترین مکان ها برای غواصی، کو تایو در تایلند، سیپیدان در مالزی و دیگر مکان های اندونزی و فیلیپین واقع شده است.

غذا خوردن در سنگاپور

سعی کنید حتما غذاهای سنگاپوری را امتحان کنید.ضمن این که بازدید از هند کوچک (Little India) و محله چینی ها را در سنگاپور از قلم نیاندازید. در آنجا می توانید بهترین و ارزان ترین غذاهای آسیایی را پیدا کنید.

بازدید از جزایر گرمسیری

بیشتر جزایر گرمسیری جهان در این منطقه واقع شده اند.از این رو این امکان برای شما فراهم است که در سواحل آفتاب بگیرید و در آب لاجوردی آنجا آب تنی کنید. جزایر پرهنتیان مالزی، جزیره رابیت کامبوج، جزایر کولانتا و کوچانگ در تایلند از جمله بهترین جزایر هستند.

دیدن معابد

جاذبه های زیادی در جنوب شرقی آسیا وجود دارد. تنوع غذایی، لباس، نوشیدنی و معادن زیاد از جمله این موارد هستند. به طوری که نمی توان سفر را بدون دیدن معابد به خاتمه رساند. معابد بسیار زیادی در این منطقه می بینید از این رو سعی کنید تا آنجا که امکانش فراهم است از این معابد منحصر به فرد بازدید کنید.

غواصی در سیپیدان

سیپیدان یکی از بهترین محل های غواصی در جهان است که در مالزی واقع شده است. چنانچه گواهی غواصی دارید پس از احتیاط های لازم غواصی را در این مکان فوق العاده شروع کنید. جدا از غواصی جاذبه های دیگری در این بخش از مالزی وجود دارد.

بالی

بالی یکی از محبوب ترین بخش های اندونزی به حساب می آید و ساحل کوتا یکی از قسمت های معروف بالی است. این را هم بدانید که روزهای اینجا بسیار گرم و مرطوب است. در بالی سواحل بزرگی برای خانواده ها وجود دارد و چشم انداز شالیزارهای برنج، سرسبزی خاصی به این منطقه بخشیده است. شهر کوچک یوبود در بالی به علت غذاها و پایکوبی محلی اش معروف است.

دیدن از خلیج هالونگ

خلیج هالونگ چند ساعت از هانوی پایتخت ویتنام فاصله دارد و جلوه ای از زیبایی های طبیعی در ویتنام را به نمایش می گذارد. برای سفر به این جزیره مراقب شرکت های کلاهبردار باشید و شرکت های معتبر را انتخاب کنید. هالونگ از جمله مناطقی است که ارزش هزینه کردن را دارد.

شهر هوشی مین

هوشی مین بزرگ ترین شهر ویتنام است. شاید نتوانید تصور کنید که این حجم از جمعیت و اتومبیل چگونه در این شهر اداره می شوند.

تماشای طلوع آفتاب بر فراز آتش فشان های اندونزی

یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی جزیره جاوا، مونت برومو و پارک ملی آن است.به طوری که نمی خواهید هیچ نقطه ای از این چشم انداز را ندیده باقی بگذارید. اگر در اوسط ماه اوت (اواخر مرداد ماه) به این نقطه سفرکنید می توانید در مراسم ماهانه اوپکارا کاسودو شرکت کنید. سعی کنید صبح زود از خواب بیدار شوید تا شاهد تماشایی ترین طلوع آفتاب زندگی خود باشید.

منبع: کجارو / nomadicmatt.com
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 586

به "راهنمای سفر به جنوب شرقی آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به جنوب شرقی آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید