راهنمای سفر به پوکت، تایلند

به گزارش مجله کالارنا، پوکت و جزایر اطرافش، بعضی از زیباترین و همچنین فریبنده ترین مقصدهای گردشگری دنیا را تشکیل می دهند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا در مطلبی جامع، هرآنچه را که برای سفر به این شهر احتیاج داریم، با هم مرور کنیم.

راهنمای سفر به پوکت، تایلند

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

پوکت به همان اندازه ای که بانکوک در میان گردشگران محبوبیت دارد، مورد توجه مسافرانی از سراسر دنیا قرار گرفته است. بسیاری از توریست ها در سفر به این شهر، سراغ سواحل و اقامتگاه های جزیره ای بی نظیر آن را می گیرند. با تمام این تفاسیر، باید این جزیره را گران ترین بخش کشور تایلند به شمار آورد. بدون شک گزینه های مقرون به صرفه ای هم وجود دارد، اما تفرجگاه های مجلل آن در مقایسه با هرجای دیگر در جنوب شرقی آسیا، پر هزینه هستند. این مطلب برای سفری 2 تا 3 روزه تهیه و تنظیم شده است.

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران: 3:30+

زبان رسمی: تایلندی

واحد پول رسمی: بات تایلند (THB)

نرخ تبدیل ارز: 100 بات=2.81 دلار آمریکا

نوع برق شهری: به طور معمول دوشاخه تخت و گاهی سه شاخه (همراه داشتن آداپتور سه شاخه پیشنهاد می گردد)، 220 ولت/ 50 هرتز

ساعات کاری بانک ها: 08:30 تا 15:30 (دوشنبه تا آدینه)

پیش شماره تایلند: 66+

پیش شماره پوکت: 076 (دریافت کد حتی وقتی در این ناحیه قرار دارید لازم است)

شماره پلیس: 191

شماره آتش نشانی: 199

شماره پلیس گردشگری: 1155

شماره پلیس دریایی: 883 211 76(0) 66+

شماره بیمارستان بین المللی پوکت: 400 249 76 66+

شماره سازمان گردشگری: 036 211 76 66+

جهت رانندگی: چپ

فرودگاه: (Phuket International Airport (HKT

وضعیت آب و هوایی

با وجود دور نبودن از شمال خط استوا، پوکت در تمام طول سال، دارای آب و هوایی داغ و مرطوب . با درجه حرارتی ثابت است. فصول خشک و بدون باران از ماه نوامبر تا آوریل و فصل های بارانی از ماه مه تا اکتبر به طول می انجامد، اما همواره طی ماه های بارانی، رگبار بعد از ظهر به جای بارش مداوم در بسیاری از روزها، امری عادی محسوب می گردد.

بهترین زمان برای رزرو هتل

هتل های پوکت، از ماه نوامبر تا آوریل، فصول پرگردشگر یا به اصطلاح High Season را تجربه می نمایند که به تبع آن قیمت ها افزایش می یابد، اما همه چیز در طول کریسمس تا تعطیلات سال نو گران تر هم می گردد. از ماه مه تا اکتبر را می توان فصول کم گردشگر دانست، واضح است که در این مدت قیمت ها روندی نزولی خواهند داشت، از این رو می توان به خصوص در هتل ها و تفریحگاه های لوکس، با قیمت های منطقی تری اتاق رزرو کرد.

هزینه های مرسوم

هزینه هاستل (خوابگاه)

برای یک شب اقامت در اتاقی اشتراکی با حمام و پنکه مشترک، باید بین 170 تا 500 بات هزینه کرد. اتاق های خصوصی دو نفره نیز از 330 بات به ازای هر شب اقامت آغاز می شوند.

هزینه اقامت در هتل

احتمالا مشکل اصلی برای سفر به این شهر محل اقامت است. در صورتی که اتاق داشته باشید، می توانید بدون پرداخت هزینه های گزاف، از سفرتان لذت ببرید. اگر بخواهیم لیستی از میانگین قیمت انواع هتل بر اساس کیفیت و تعداد ستاره تهیه کنیم، نتیجه به توضیح زیر خواهد بود:

1 ستاره 248 تا 1,599 بات

2 ستاره 390 تا 2,203 بات

3 ستاره 426 تا 4,442 بات

4 ستاره 1,030 تا 10,091 بات

5 ستاره 2,806 تا 21,531 بات

متوسط قیمت مواد غذایی

می توان در نزدیکی هتل ها غذا و نوشیدنی مقرون به صرفه پیدا کرد، اما اگر تصمیم بگیرید برای غواصی به نقاط ساحلی بروید، هزینه های غذایی شما افزایش پیدا خواهد نمود. از این رو بهتر است برای صرف غذا، در نزدیکی شهر بمانید. البته می توانید اوقاتتان را در کنار سواحل سپری کنید و سپس با استفاده از اتوبوس به شهر برگردید.

هزینه صبحانه مقرون به صرفه: معمولا خوردن غذا در تفرجگاه ها هزینه بیشتری را نسبت به خیابان های پوکت به شما تحمیل می نماید. (50 تا 150 بات)

هزینه ناهار مقرون به صرفه: بسته به اینکه در کدام بخش از فوکت قرار دارید، قیمت ها با هم متفاوت خواهد بود. (80 تا 200 بات)

هزینه شام مقرون به صرفه: بعضی از رستوران ها و نه همه آن ها در نزدیکی تفرجگاه ها قیمت های مقرون به صرفه ای دارند که برای یک وعده شام مناسب هستند. (150 تا 300 بات)

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقمند باشید، می توانید مواد غذایی مورد احتیاج یک هفته تان را با پرداخت به ترتیب حدود 2,159 و 1,176 بات تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد احتیاج یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و کاهو می گردد. مسلم است که اگر مواد بیشتری احتیاج دارید، باید هزینه بیشتری بپردازید.

حمل و نقل عمومی در پوکت

دسترسی به اطراف پوکت آسان است. اغلب تفرجگاه های ساحلی این شهر به اندازه ای کوچک هستند که بگردد با پای پیاده آن ها را طی کرد، خوشبختانه بیشتر هتل ها هم در نزدیکی سواحل، رستوران ها و فروشگاه ها قرار دارند. با این وجود اگر به پیاده روی علاقه ای ندارید یا هتل محل اقامتتان در نزدیکی ساحل نیست، می توانید از متصدی هتل بخواهید تا برایتان تاکسی یا توک توک (وسیله نقلیه سه چرخ) بفرستد، که رایج ترین وسایل نقلیه این شهر محسوب می شوند. برای مسافت های کوتاه، توک توک ها گزینه مناسبی هستند، اما به دلیل سایز کوچک، به سختی می توان بیش از 30 دقیقه در آن ها راحت بود. یادتان باشد همواره قبل از سوار شدن، بر سر کرایه با راننده به توافق برسید. علاوه بر این دو، اگر دوست دارید خودتان رانندگی کنید هم می توانید اتومبیل یا حتی موتور سیکلت کرایه کنید، البته ترافیک بسیار بد و بی نظمی مرسوم در تایلند را هم مد نظر داشته باشید. اتوبوس های محلی و مینی بوس ها هم گزینه انتخابی دیگرتان خواهد بود.

650 تا 1,000 بات

مینی بوس از فرودگاه تا تفرجگاه های ساحلی

100 تا 180 بات

اتوبوس محلی از فرودگاه تا تفرجگاه ها

25 تا 40 بات

هر 3 کیلومتر جابجایی توسط توک توک (تاکسی) در پوکت

300 تا 400 بات

اتوبوس محلی در شهر

25 تا 40 بات

اجاره موتورسیکلت کوچک (24 ساعت)

200 بات

اجاره موتورسیکلت بزرگ (24 ساعت)

توصیه هایی برای صرفه جویی در هزینه ها

غذای خیابانی میل کنید

غذاهای خیابانی تایلند فارغ از حلال یا حرام بودن، اغلب سالم هستند، گاهی حتی سالم تر از رستوران ها! شما می توانید بهترین غذاهای تایلندی را در همین غرفه های خیابانی میل کنید، که علاوه بر خوشمزه بودن، هزینه کمتری نسبت به رستوران ها تحمیل می نمایند.

سوار songtaew شوید، یا موتور سیکلت اجاره کنید

Songtaew در واقع وانتی است که آن را به تاکسی تبدیل نموده اند. این وسیله نقلیه نسبت به تاکسی و توک توک هزینه بسیار کمتری دارد. می توان تنها با پرداخت حدود 25 بات در شهر با آن جابجا شد. اجاره موتورسیکلت به شرط داشتن مهارت بالا، گزینه ارزانی است که می توانید روی آن حساب باز کنید.

احتمالا با سایت کوچ سرفینگ آشنایی دارید. اگر نه می توانید برای کسب اطلاعات لازم از این صفحه دیدن کنید. ارزان ترین اتاق ها در زوریخ خوابگاه های اشتراکی هستند که حدود 170 تا 500 بات قیمت دارند. احتمالا دوست دارید از پرداخت چنین هزینه ای اجتناب کنید. خب مسئله ای نیست! سایت کوچ سرفینگ راهی عالی برای این کار را پیش روی شما قرار می دهد. این سایت فرصتی را در اختیار شما می گذارد تا به جای رزرو هتل و هاستل، شب را کنار مردم بومی هر شهر و در خانه هایشان آن هم به صورت رایگان سپری کنید! عالی نیست؟ تنها کافی است از قبل در این سایت ثبت نام و درخواست خودتان را بفرستید تا احتمالا به زودی توسط شخصی دیگر از مقصد مورد نظرتان به شما پاسخ داده گردد. علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، می توانید دوست هایی از کشورها و فرهنگ های دیگری پیدا کنید و به سادگی با سبک زندگی مردم آن منطقه آشنا شوید.

جاذبه ها

بودای بزرگ پوکت

اولین روز سفرتان را در اول صبح آغاز کنید و برای تماشای مناظری زیبا به سمت بودای بزرگ حرکت کنید. در سمت شرق این تندیس خلیج چالونگ (Chalong Bay)، شهر پوکت و دماغه پانوا (Panwa) و همچنین در طرف غرب آن، امتداد زیبای سواحل کارون (Karon) و کاتا (Kata) قرار دارند. خود مجسمه هم با 45 متر ارتفاع ارزش بازدید بالایی دارد.

مناسب برای: زوج های جوان، به همراه دوستان، عاشقان طبیعت، عاشقان هنر و معماری، مشتاقان تاریخ

نکته ها:

  • بودای بزرگ روی تپه ای بین خلیج چالونگ و ساحل کاتا در ارتفاع 400 متری از سطح دریا واقع شده است، به هیچ وجه بازدید از آن را از دست ندهید.

جزیره فانگ انگا (Phang Nga Bay)

جزیره فانگ انگا که بیشتر به عنوان جزیره جیمز باند شناخته می گردد (به دلیل حضور یافتن در یکی از فیلم های این سری)، مقصد خوبی برای سفری ماجراجویانه است. جاذبه های اصلی این جزیره، ساختارهای سنگ آهکی سربرافراشته از دریا هستند. این جزیره همچنین میزبان دهکده ماهیگیری چوب پا شکل Koh Panyee است. چندین شرکت مختلف ارایه دهنده تور، امکان گشت و گذاری راحت را در این جزیره فراهم آورده اند که می توانید در یکی از آن ها شرکت کنید. در اینجا می توانید به غواصی، قایق سواری در میان غارهای آهکی و ماهیگیری بپردازید. این جزیره و محیط اطرافش را باید در بالای لیستتان قرار دهید. اگر دنبال تجربه ای به یاد ماندنی هستید، به هچ وجه بازدید از جزیره فانگ انگا را از دست ندهید.

مناسب برای: ساحل دوستان، عاشقان طبیعت، زوج های جوان، به همراه دوستان، خانواده، تک نفره

نکته ها:

  • پیشنهاد می کنیم سفرتان به این جزیره را حتما با یک راهنما آغاز کنید.

جزایر فی فی (Phi Phi Islands)

بخواهیم صادقانه بگوییم، سفرتان به پوکت بدون بازدید از جزایر فی فی تکمیل نخواهد شد. از پوکت که حرکت کنید، حدود 1/5 ساعت طول می کشد تا به این جزایر زیبا برسید و اگرچه معمولا قایق ها پر از جمعیت هستند، اما مناظری که در طول جهت مشاهده می کنید، ارزشش را دارد. در اینجا می توانید از خلیج مشهور مایا (لوکیشن فیلم The Beach) بازدید و روزتان را با غواصی، حمام آفتاب و تماشای مناظر افسون نماینده اطراف ادامه دهید.

مناسب برای: ساحل دوستان، عاشقان طبیعت، خانواده، زوج های جوان، به همراه دوستان

نکته ها:

  • اگر علاقمند به شرک در تورها هستید، چندین شرکت، تورهایی را از پوکت تا جزایر فی فی تدارک دیده اند که می توانید در آن ها ثبت نام کنید.

پارک موضوعی پوکت فانتاسی آ (Phuket FantaSea)

پارک فانتاسی آ مکانی عالی برای شب زنده داری کل خانواده است. این پارک با جاذبه ها متنوع، فروشگاه ها، رویدادهای و نمایش های فرهنگی بزرگ وهمچنین سیرک های جذاب علاوه بر مفرح بودن، نمایانگر فرهنگ، تاریخ و هنر تایلند است. این مجموعه در زمینی به وسعت 140 هکتار واقع شده است.

مناسب برای: خانواده، زوج ها جوان، به همراه دوستان

نکته ها:

  • نمایش ها ساعت 9 شب آغاز می گردد. اگر برای شام و تماشای نمایش ها ثبت نام نموده اید، بهتر است قبل از ساعت 6:30 عصر آنجا حاضر باشید.
  • همراه داشتن هر نوع دوربین فیلمبرداری و عکاسی در این پارک ممنوع است.

تور پرواز هانومان (Flying Hanuman)

اگر از ارتفاع نمی ترسید و به زیپ لاین هم علاقه دارید، این تورها فرصتی عالی برای تجربه هیجانی فراموش نشدنی و تماشای بیشتر محیط های طبیعی پوکت را فراهم می آورند. چه تازه وارد باشید و دوره های کوتاه را انتخاب کنید، چه فرد بی باک و با تجربه ای باشید، در هرصورت راهنماهای انگلیسی زبان از ایمنی شما در هر قدمی که بر میدارید، اطمینان حاصل می نمایند. اگر دنبال ترشح آدرنالین هستید، بی شک نباید فرصت شرکت در این تور را از دست بدهید.

مناسب برای: تک نفره، به همراه دوستان، زوج های جوان، عاشقان طبیعت، افراد دنبال هیجان

نکته ها:

  • اگر دوربین های Go Pro دارید، حتما با خود به همراه داشته باشید، تا لحظه های هیجان انگیز تجربه زیپ لاین را برای همواره ثبت کند.

ساحل پاتونگ (Patong Beach)

ساحل زیبای پاتونگ، موازی با جاده شلوغ بانگلا (Bangla Road) در قلب فوکت واقع شده است. اگرچه این ساحل در طول روز بسیار پر هوادار است، اما تعداد زیادی از گردشگران روزشان را پس از غروب خورشید در این ساحل تمام می نمایند و از شب زنده داری و محیط این ناحیه لذت می برند. لامپ های نئون، این ساحل را روشن و سر زنده نگه می دارند. اگر دنبال مکانی عالی برای سرگرمی و نوشیدن هستید، این ساحل مناسب شما است.

مناسب برای: خوش خوراک ها، ساحل دوستان، تک نفره، به همراه دوستان، زوج های جوان، عاشقان خرید، شب زنده دارها

نکته ها:

  • این ساحل و خیابان های اطرافش طولانی هستند، بنابراین مطمئن شوید کفش مناسبی پوشیده اید.
  • فروشندگانی هستند که در ازای خرید یک نوشیدنی، شما را به تماشای رایگان مسابقه پینگ پونگ دعوت می نمایند. مراقب باشید، چرا که قیمت این نوشیدنی ها، 8 برابر حالت عادی است!

جاده بانگلا (Bangla Road)

جاده بانگلا یا بانگلا یکی از شلوغ ترین و پر اتفاق ترین مکان هایی است که می توانید در پوکت پیدا کنید. خیابانی که از لحظه طلوع خورشید می گرددجریان زندگی را در آن احساس کرد. اگر دوست دارید با فرهنگ و روزمرِ ه گی مردم تایلند بیشتر آشنا شوید و غذاهای عالی میل کنید، این خیابان برای شما ساخته شده است.

مناسب برای: خوش خوراک ها، تجربه ای مانند یک محلی، به همراه دوستان، زوج های جوان، افراد شب زنده دار

رستوران لا گریتا (La Gritta)

لاگریتا یکی از عاشقانه ترین رستوران هایی است که می توانید در پوکت پیدا کنید. این رستوران در انتهای جنوبی خلیج پاتونگ واقع شده است. رستوران لاگریتا دارای دو غذا خوری مجزا است، رستوران اصلی که هم فضای داخلی دارد هم فضای بیرونی و تراس لاگریتا که محیط فضای بازی عاشقانه و روبه دریا در طبقه دوم را در اختیار مشتریانش می گذارد. هر دوی این غذاخوری ها محیط های زیبایی را پیش روی شما نمایش می دهند. علاوه بر این، غذاهای خوبی هم در این رستوران سرو می گردد. معمولا در راهنماهای سفر، به رستوران ها نمی پردازیم مگر اینکه ارزشش را داشته باشد.

مناسب برای: زوج های جوان، خوش خوراک ها، خانواده ها، سالمندان، افراد دنبال آرامش و سکوت

تورهای وحش گشت سیام (Siam Safari)

شرکت سیام سافاری، تورهای طبیعت گردی را در پوکت اداره می نماید و تنها اردوگاه معتبر فیل در جنوب تایلند محسوب می گردد. می توانید به همراه عشق زندگی تان در یک تور عاشقانه نیم روز شرکت کنید و سوار بر فیل ها یا قایق های سنتی در طول رودخانه، به دل طبیعت زیبای تایلند بزنید. به علاوه فرصتی عالی برای یادگیری فرهنگ روستایی مردم تایلند در اختیار شما گذاشته می گردد. اگر به وحش گشت علاقمند هستید، مطمئن باشید از ثبت نام در این تورها پشیمان نخواهید شد.

مناسب برای: زوج های جوان، خانواده، به همراه دوستان، عاشقان طبیعت

نکته ها:

  • حتما دفع نماینده مناسب حشرات به همراه داشته باشید.

دماغه فرامپ سِپ (Phrompthep Cape)

اگر دوست دارید قبل از شام، غروب زیبای آفتاب را در محیطی جذاب تماشا کنید، دماغه فرامپ ِ سِپ برای این کار عالی است. هر روزه مردم زیادی برای تماشای غروب در اینجا جمع می شوند.

مناسب برای: زوج های جوان، سالمندان، عاشقان طبیعت

مراکز درمانی و چشمه ها آب گرم

جاذبه های بسیاری را بازدید نموده اید و خسته هستید، بدون شک هیچ چیزی مثل چشمه آب گرم و ماساژ نمی تواند خستگی را از تن شما خارج کنید. البته مطمئن شوید برای این کار به یکی از مراکز درمانی واقعی بروید و نه هتل ها، چرا که هتل ها تنها برای اینکه به اسم و رسمشان اضافه نمایند چنین خدماتی را ارایه می دهند و نمی توان در آن ها لذت واقعی چشمه آب گرم را تجربه کرد. در این مراکز می توانید از سونا، جکوزی، ماساژ روغنی و ماساژ تایلندی لذت ببرید.

مناسب برای: زوج های جوان، سالمندان، به همراه دوستان

نکته ها:

  • هزینه این مراکز بستگی به انجام ماساژ تایلندی یا پکیج های کامل درمانی دارد.

امیدواریم این مطلب برای شما خوانندگان خوب خبرنگاران مفید واقع شده باشد. لطفا اگر انتقاد یا پیشنهادی در رابطه با ارتقای سطح کیفی مطالب دارید، با ما در میان بگذارید.

منبع: tripadvisor | priceoftravel | numbeo | namadicmatt

منبع: کجارو / tripadvisor.com / priceoftravel.com / numbeo.com / nomadicmatt.com
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 427

به "راهنمای سفر به پوکت، تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به پوکت، تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید