احتمال بازگشت حکم اعدام در الجزایر

به گزارش مجله کالارنا، وزیر دادگستری الجزایر در سخنانی به احتمال بازگشت حکم اعدام به این کشور پس از 25 سال تعلیق خبر داد.

احتمال بازگشت حکم اعدام در الجزایر

به نقل از عربی21، بلقاسم زغماتی، وزیر دادگستری الجزایر در سخنانی در جریان نشست مجلس این کشور برای بررسی پیش نویس قانون مجازات جرایم مربوط به ربودن بچه ها و نوجوانان به احتمال ازسرگیری صدور حکم اعدام در این کشور پس از گذشت بیش از 25 سال از تعلیق این حکم اشاره کرد.

زغماتی در این باره اظهار کرد: ما مجازات اعدام را که در قانون وجود دارد، تدوین می کنیم و اگر در آینده چنین مجازاتی اجرا شود، تعجب نکنید.

وی اضافه نمود: در سطح داخلی و بین المللی میان حامیان و مخالفان بازگشت مجازات اعدام، بحث وجود دارد.

زغماتی در ادامه با اشاره به فشارهای برخی نهادهای حقوقی برای لغو حکم اعدام تأکید کرد: الجزایر یک کشور دارای حاکمیت و در اجرای مجازات اعدام آزاد است و هیچ مانع داخلی یا جهانی برای این موضوع وجود ندارد. ما هیچ توافقنامه بین المللی را در خصوص ممنوعیت اجرای مجازات اعدام امضا نکرده ایم و در صورت لزوم چنین مجازاتی اجرا خواهد شد.

افزایش حوادث مربوط به آدم ربایی و قتل بچه ها و دختران کم سن و سال، مقامات الجزایر را به تدوین قانون جدیدی علیه عاملان چنین جنایت هایی وا داشته است.

الجزایر در سال 1993 به دلیل اتهامات محلی و بین المللی مطرح شده علیه مقامات وقت این کشور مبنی بر صدور بیش از 1000 حکم اعدام علیه مخالفان خود، این حکم را تعلیق کرد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1382

به "احتمال بازگشت حکم اعدام در الجزایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال بازگشت حکم اعدام در الجزایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید