انتقاد روحانی از بیانیه مشترک اروپایی در دیدار با مکرون

به گزارش مجله کالارنا، در دیدار روسای جمهور ایران و فرانسه در حاشیه هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل، روحانی از بیانیه تروئیکای اروپایی انتقاد کرد.

انتقاد روحانی از بیانیه مشترک اروپایی در دیدار با مکرون

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش ایسنا، روحانی و امانوئل مکرون در این دیدار در مورد توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه های مورد علاقه ایران و فرانسه، شرایط حساس منطقه و ابتکار جدید روحانی برای حفظ امنیت منطقه خلیج فارس موسوم به ابتکار صلح هرمز گفتگو و بر عزم خود برای توسعه روابط و همکاری در عرصه های مختلف دو جانبه و بین المللی تاکید نمودند.

روحانی در این دیدار ضمن تاکید بر وظایف و مسئولیت سایر طرف های برجام از جمله فرانسه برای حفظ این توافق مهم بین المللی بعد از خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از آن، بیانیه روز دوشنبه کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان را اتهام زنی بی اساس به جمهوری اسلامی ایران عنوان و از آن انتقاد کرد.

امانوئل مکرون نیز در این دیدار ضمن استقبال از طرح روحانی برای امنیت منطقه، به تشریح کوشش های فرانسه برای یاری به اجرای برجام پرداخت و همکاری اروپا با سایر طرف های این توافق به ویژه روسیه و چین را ضروری دانست.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین بر تعامل و گفت وگو با ایران به عنوان کشوری تاثیرگذار در منطقه و نیز تداوم روابط سازنده پاریس - تهران تاکید نمود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 407

به "انتقاد روحانی از بیانیه مشترک اروپایی در دیدار با مکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد روحانی از بیانیه مشترک اروپایی در دیدار با مکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید