برای سفر به پاریس این چند مورد را بدانید

به گزارش مجله کالارنا، کشور فرانسه به خصوص شهر پاریس از جذابترین و پربازدیدترین مقاصد اروپایی است. فرانسه بعد از روسیه و اوکراین از نظر مساحت، سومین کشور عظیم اروپاست. اگر قصد شرکت در تور فرانسه ارزان را دارید، پس بهتر است پیش از سفر چند مورد را بدانید:

برای سفر به پاریس این چند مورد را بدانید

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

1. فرانسه از نظر زمانی دو ساعت و نیم از ایران عقب تر است. همچنین فاصله هوایی تهران - پاریس حدودا 5 ساعت و 45 دقیقه است.

2. دستگاه های خودپرداز در سراسر پاریس وجود دارند و شما می توانید 24 ساعت شبانه روز یورو دریافت کنید. آن ها تقریباً همه کارت های Mastercard و Visa را می پذیرند و به شما حق انتخاب به زبان فرانسه و انگلیسی را می دهند.

3. برای بازدید از کاخ ها و موزهای می توانید از Paris Museum Pass بهره ببرید تا در هزینه هایتان صرفه جویی گردد.

4. برای گشتن شهر می توانید از مترو بهره ببرید. بسته به برنامه سفرتان بلیت مترو تهیه کنید. متروی پاریس 14 خط و 302 ایستگاه دارد که میانگین فاصله بین ایستگاه های آن 560 متر است.

5. در شهر پاریس شما می توانید از شیر آب آشامیدنی در خیابان ها و پارک های پاریس آب بنوشید. پاریس سیستم تصفیه آب استثنایی دارند. علاوه بر این، شما می توانید یک لیوان آب رایگان را از هر رستوران درخواست کنید.

6. پاریس کم کم دارد به شهری مناسب برای دوچرخه سواری و دوچرخه سواران تبدیل می گردد. این استراتژی به نفع محیط زیست و پایداری است. امروزه در پاریس 500 کیلومتر راستا مخصوص دوچرخه سواری وجود دارد.

7. در فرانسه بین 350 تا 450 نوع پنیر مختلف وجود دارد. حتی هر یک از این انواع نیز باز به انواع گوناگون تری تقسیم می شوند، به طوری که فرانسوی ها مدعی هستند 1000 نوع پنیر دارند.

8. قهوه اسپرسو در پاریس به شدت پرطرفدار است. در بیشتر خیابان ها و مکان ها این قهوه عرضه می گردد و شما می توانید به راحتی آن را تهیه کنید.

9. پارک آندره سیتروئن Parc André Citroën یکی از پارک های مدرن پاریس به شمار می رود که در ساحل سمت چپ رود سن و مکان قبلی شرکت خودروسازی سیتروئن واقع شده است. این پارک در دو دهه گذشته به فضایی جذاب برای تعامل ساکنان پاریس شده است. به علاوه فضایی جذاب برای گردشگران و همچنین نمونه موردی جالب برای دانشجویان به خصوص دانشجویان رشته معماری منظر نیز است.

10. بلندترین آسمان خراش پاریس با ارتفاع 231 متر در منطقه تجاری la Defense واقع شده است. یکی از بزرگترین مراکز خرید پاریس به نام مرکز خرید چهار فصل (WESTFIELD LES 4 TEMPS) در همین منطقه واقع شده است.

11. طولانی ترین خیابان در پاریس Rue Vaugirard نام دارد و در منطقه 15 پاریس واقع شده است. شاید دوست داشته باشید کمی در این خیابان قدم بزنید.

چه کنیم که برای دریافت ویزای شنگن ریجکت نشویم؟

دریافت ویزای شنگن یکی از سوالات مهم و یکی از نگرانی های بیشتر مسافران است. شما برای دریافت ویزا باید راستا درست را انتخاب کنید تا پیروز شوید. اما منظور از راستا درست چیست؟

شما وقتی تنهایی و برای نخستین بار قصد سفر به اروپا را دارید، گمان می کنید که اگر مدارک تان را نزد سفارت مربوطه ببرید به شما ویزا می دهند. اما واقعیت این است که دریافت ویزای شنگن آن هم برای نخستین بار کمی سخت است. چراکه باید برای سفارت مسجل گردد که شما حتما به کشور خود باز می شد و قصد پناهندگی ندارید. همچنین باید مدارک کافی و معتبری ارائه دهید که جای هیچ شک و شبه ای را برای افسر سفارت باقی نگذارید. پس بهترین راه شرکت در یک تور گروهی با یک آژانس خوش سابقه است که این نگرانی شما رفع کند. زمانی که شما با تور سفر می کنید هم می توانید دوستان زیادی در طول سفر برای خودتان پیدا کنید و هم شانس دریافت ویزایتان تا حد زیادی بالا می رود. همچنین می توانید برای خودتان هم اتاقی پیدا کنید تا مجبور نباشید هزینه زیادی را برای اقامت در اتاق یک تخته پرداخت نمایید.

ضمانت نامه عضو جدانشدنی یک تور اروپایی

تفاوتی ندارد شما قصد شرکت در تور فرانسه ارزان را دارید یا تور ارزان مجارستان. در هر صورت برای شرکت در یک تور اروپایی باید ضمانت نامه ارائه دهید. اما به چه دلیل؟

آژانس های مسافرتی هنگامی که برای دریافت ویزا برای مسافرانشان اقدام می نمایند از اعتبار و آبروی خودشان نزد سفارت گرو می گذارند. آن ها با ضمانت اینکه مسافرانشان فقط جهت سفر توریستی به کشور مقصد قصد عزیمت دارند، سفارتخانه ها را متقاعد می نمایند تا در صورت کافی بودن مدارک و مسجل بودن هدف سفر مسافرانشان به آن ها ویزا دهند. خوب مسلم است که آژانس در قبال این اعتباری که نزد سفارت می گذارد از شما مبلغی را به عنوان ضمانت نامه دریافت می نماید. مبلغ ضمانت نامه برای هر فرد باتوجه به مدارکش متفاوت است اما در آژانس ژیوار برای هر نفر مبلغ حداقل صد میلیون تومان در نظر گرفته شده است که در صورت آنالیز مدارک امکان افزایش مبلغ نیز وجود دارد. البته این ضمانت نامه پس از بازگشت از سفر مسافران عینا به آن ها بازگردانده خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1119

به "برای سفر به پاریس این چند مورد را بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای سفر به پاریس این چند مورد را بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید