برخلاف iOS، اندروید دیگر نیازی به آپدیت سالانه ندارد

به گزارش مجله کالارنا، مدتی قبل بالاخره نسخه نهایی اندروید 13 منتشر شد و طی ماه های آینده برای گوشی های واجد شرایط ارائه می گردد. اگرچه تا چند سال قبل انتشار نسخه نو اندروید جذابیت بیشتری داشت، اما طی چند سال اخیر انتشار نسخه تازه نفس اندروید دیگر چندان هیجان انگیز نیست. به طور کلی اندروید به مرحله ای از بلوغ رسیده که دیگر لازم نیست ویژگی های زیادی تغییر پیدا نمایند.

برخلاف iOS، اندروید دیگر نیازی به آپدیت سالانه ندارد

با آنالیز ویژگی های نو اندروید 13 می توانید ببینید که این نسخه تفاوت زیادی با نسخه قبلی ندارد و فقط بعضی ویژگی های کوچک ارائه شده اند. با توجه به همین موضوع، گوگل عملا می تواند انتشار آپدیت های سالانه برای اندروید را کنار بگذارد و همین ویژگی های کوچک با آپدیت های فصلی ارائه شوند.

سال ها قبل مایکروسافت بیان کرد که ویندوز 10 آخرین نسخه این سیستم عامل است و صرفا برای آن آپدیت های مختلفی ارائه خواهد شد. اما این شرکت با عرضه ویندوز 11، این رویکرد را کنار گذاشت. اما در کل همان نظر مایکروسافت که سال ها قبل مطرح شده، کاملا منطقی به نظر می رسد. سیستم عامل هایی که بالغ محسوب می شوند، لازم نیست سالانه نسخه نوی دریافت نمایند و فقط هر چند وقت یک بار باید مسائل آن ها رفع شوند و بعضی ویژگی های تازه برای آن ها ارائه شود.

در همین رابطه باید به پروژه های Treble و Mainline گوگل اشاره کنیم که در سال های اخیر گوگل توجه زیادی به آن ها نشان داده تا به وسیله گوگل پلی، آپدیت های کوچک و حیاتی ارائه شوند. به لطف همین رویکرد، احتیاج به آپدیت های اساسی و بزرگ کاهش پیدا می نماید. در حال حاضر اپ های کلیدی گوگل به طور جداگانه آپدیت می شوند و این در حالی است که بسیاری از اپ های کلیدی iOS برای آپدیت باید منتظر آپدیت های سالانه باشند.

از طرف دیگر باید به ارائه آپدیت های کوچک و پیوسته برای گوشی های گوگل پیکسل هم اشاره کنیم. به عنوان مثال بعضی از قابلیت های نرم افزاری مجذوب کننده این گوشی ها به طور آپدیت نرم افزاری کوچک راهی گوشی های موردنظر شده اند. بنابراین کاربران با خرید گوشی های گوگل پیکسل دیگر لازم نیست مدت زیادی چشم انتظار آپدیت های بزرگ برای بهره گیری از ویژگی های نو بمانند و ممکن است هرچند وقت یک بار چنین قابلیت هایی را به وسیله آپدیت های کوچک دریافت نمایند.

اما متاسفانه، بسیاری از شرکت ها همچنان درگیر همان رویکرد قدیمی هستند و مثلا شرکت هایی مانند اپل و سامسونگ، تقریبا سالی یک بار با انتشار اپدیت های بزرگ، ویژگی های مهمی را برای گوشی های خود ارائه می نمایند. اما دیگر وقت آن رسیده که چنین رویکردی کنار گذاشته شود.

البته کاملا روشن است که گوگل اندروید 14 را کنار نخواهد گذاشت. بخشی از این موضوع به نقش مهم نسخه های نو اندروید در تبلیغات این گوشی ها برمی شود. حتی اگر هم گوگل چنین کاری را انجام دهد، برای تغییرات ظاهری گسترده، پشتیبانی بهتر از گوشی های تاشو و دیگر تغییرات کلیدی، باید آپدیت های بزرگی منتشر شود.

اما در کل امیدواریم گوگل اهمیت آپدیت های سالانه را کاهش دهد و در عوض به آپدیت های کوچک و مجذوب کننده توجه بیشتری نشان دهد. چنین رویکردی ممکن است دیگر شرکت ها را به تغییر رویه خود تشویق کند تا به جای تمرکز بر آپدیت های بزرگ سالانه، بر آپدیت های مجذوب کننده فصلی تمرکز نمایند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 مهر 1401 بروزرسانی: 7 مهر 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2210

به "برخلاف iOS، اندروید دیگر نیازی به آپدیت سالانه ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخلاف iOS، اندروید دیگر نیازی به آپدیت سالانه ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید