برنامه های منابع طبیعی بوشهر با موضوع آموزش برگزار می گردد

به گزارش مجله کالارنا، سید عبدالحمید منصوری در گفت وگو با خبرنگاران با تبریک هفته منابع طبیعی گفت: اصلی ترین اهداف منابع طبیعی حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری از جنگل ها و مراتع است.

برنامه های منابع طبیعی بوشهر با موضوع آموزش برگزار می گردد

وی اضافه نمود: در شهرستان بوشهر بالغ بر 18 هزار و 73 هکتار اراضی بیابانی وجود دارد که بالغ بر 900 هکتار آن تا کنون با اجرای طرح های بیابان زدایی گونه های مختلف گیاهی به ویژه گیاهان دارویی کاشت شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بوشهر در ادامه اعلام کرد: با توجه به وجود شن های روان که موجب ایجاد ریزگردها می گردد، طرح های بیابان زدایی در این مناطق به کاهش این پدیده یاری می نماید.

منصوریان آبخیز داری را یکی از اولویت های منابع طبیعی شهرستان به دلیل کم آبی و خشکسالی اعلام کرد و گفت: به همین دلیل در حوزه آبخیزداری شهرستان پروژه های مختلفی در راستای استحصال آب باران اجرا شده است.

وی در ادامه توضیح داد: اجرای این طرح ها موجب استحصال هزار و 500 هزار متر مکعب آب باران شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بوشهر از رشد 30 درصدی فراوری نهال در این شهرستان اطلاع داد و خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان، امسال 100 هزار اصله نهال در نهالستان های شهرستان فراوری شد.

وی سازمان های مردم نهاد را بازوی توانمندی برای حفاظت از منابع طبیعی دانست و مطرح نمود: در راستای حفاظت از منابع طبیعی مأموران حفاظت ما به صورت مدون در حال گشت زنی هستند و سازمان های مردم نهاد نیز در این راستا به ما یاری می نمایند.

منصوریان به اجرای طرح های اشتغالزایی در امسال اشاره نمود و اضافه نمود: در امسال بالغ بر 755 هکتار از اراضی ملی شهرستان به طرح های اشتغالزایی اختصاص داده شده است که این طرح ها در حوزه کشاورزی، دامداری و پرورش میگو است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بوشهر در ادامه گفت: همچنین در سال جدید دو معدن به متقاضیان واگذار شده است.

منصوریان عمده برنامه های هفته منابع طبیعی در شهرستان را کاشت نهال و برگزاری برنامه های آموزشی مطرح نمود و گفت: مردم نیروهای توانمندی برای حفاظت و حراست از منابع طبیعی هستند به همین منظور برنامه های آموزشی ویژه قشرهای مختلف جامعه در رده های سنی متفاوت برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 167

به "برنامه های منابع طبیعی بوشهر با موضوع آموزش برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های منابع طبیعی بوشهر با موضوع آموزش برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید