برترین جاهای دیدنی تفلیس که حتما باید ببینید

به گزارش مجله کالارنا، تفلیس، مرکز گرجستان، شهر تضادها است؛ جایی که هم سازه های مدرن و هم معماری های قدیمی کاملا در کنار یکدیگر قرار دارند. این شهر در طول تاریخ چندین بار مورد تجاوز قرار گرفته و سوزانده شده است؛ با این وجود هنوز هم می تواند باوجود تمام آشفتگی هایی که تحمل نموده، تاریخ و فرهنگ خود را به خوبی به نمایش بگذارد. در کنار جاهای دیدنی محبوب گردشگری، تفلیس جواهرهای منحصر به فرد زیبایی در کوچه پس کوچه هایش دارد.

برترین جاهای دیدنی تفلیس که حتما باید ببینید

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

اگر می خواهید برای نوروز، تور گرجستان رزرو کنید، حتما ادامه مقاله را دنبال کنید تا علاوه بر جاذبه های مشهور، فرهنگ واقعی و زیباترین جلوه های فرهنگ گرجی را در جاهای دیدنی کمترشناخته شده ببینید.

آبانوتوبانی قدیمی ترین محله تفلیس است و از فلعه ناریکالا می توانید چشم اندازی فوق العاده از آن را به دیدن بنشینید. این قلعه سازه ای آجری است و قدمت آن به قرن 4 میلادی می رسد، زمانی که تفلیس دژ ایرانیان بود. قلعه روی تپه شیب دار بین حمام گوگرد و باغ گیاه شناسی قرار گرفته است.

کلیسای سنت نیکولاس، در داخل حیاط قلعه قرار گرفته است و تقریبا تازه ساخت است (بین سال های 1996 و 1997). این کلیسا روی ویرانه های کلیسای قبلی که قدمت آن به قرن 13 بازمی گشت و در آتش سوخت، ساخته شده است. شما می توانید از میدان Maidan پیاده به قلعه بروید یا اینکه سوار تله کابین شوید.

کارتلیس ددا (Kartlis Deda)

کارتلیس ددا در کنار ناریکالا قرار گرفته است و مجسمه زنی است که یک شمشیر و یک پیاله در دست دارد. این مجسمه مادر گرجستان یا کارتلیس ددا نام دارد. کارتلیس ددا سازه ای آلومینیومی به طول 20 متر است و نه تنها نماد تفلیس، بلکه نماد گرجستان محسوب می گردد. شمشیر برای کسانی است که به اسم دشمن وارد کشور می شوند و پیاله برای پذیرایی از دوستان گرجستان است.

کلیسای متخی

کلیسای متخی (Metekhi Church) در سمت مقابل قلعه ناریکالا قرار گرفته است و یکی از مشهورترین جاهای دیدنی شهر است. مجسمه شاه Vaghtang Gorgasali، بنیانگذار تفلیس در این کلیسا قرار گرفته است. این محل جایی است که پادشاه کاخ و اولین کلیسا در این منطقه را در قرن 5 میلادی بنا کرد. کلیسای امروزی در قرن 13 ساخته شده و پس از آن چندین بار بازسازی شده است.

خانه های مسکونی قدیمی

تفلیس به خاطر خانه های مسکونی قدیمی با بالکن های چوبی رنگارنگ رو به میدان Maidan و کلیسای متخی معروفیت دارد. درب های ورودی شما را به سمت حیاط راهنمایی می نماید که محلی ها به آن حیاط های ایتالیایی می گویند، جایی که ساکنان معمولا دور هم جمع می شوند، با هم صحبت می نمایند و شام را در کنار یکدیگر می خورند. اگر در نوروز با تور تفلیس - باتومی به گرجستان سفر کردید، حتما با راهنمای راهنمای تور یا یکی از افراد محلی قابل اعتماد، به این خانه ها سر بزنید و از نزدیک با تار و پود زندگی مردم گرجستان آشنا شوید.

پل صلح

یکی از اولین معماری های مدرنی که در این شهر ساخته شد، این سازه شیشه ای و فولادی است. Michele De Lucchi معماری ایتالیایی است که این پل پیاده رو را روی رودخانه Mtkvari ساخته است. پل صلح در سال 2010 به روی عموم باز شد. این پل خیابان Erekle II را که پیاده راهی پر از کافه است، به رایک پارک (Rike Park) متصل می نماید.

رایک پارک

رایک پارک یک فضای تفریحی در شهر قدیمی است که چند استخر، فواره، یک صفحه شطرنج عظیم و چندین جایگاه برای راحتی مردم دارد. در عصرهای تابستان، مردم محلی و گردشگران از فواره های رقصان با موسیقی و نمایش نور لذت می برند.

کلیسای جامع Tsminda Sameba

عظیم ترین نماد کلیسای ارتدوکس دنیا، پس از اتحاد جماهیر شوروی، کلیسای جامع Trinity است. این کلیسا در تپه Elia در بالای Avlabari قرار گرفته است و تقریبا از هر گوشه مرکز شهر قابل مشاهده است. ساخت ساختمان کلیسا حدودا 10 سال طول کشید و در سال 2004 به روی عموم باز شد. ارتفاع کلیسا 84 متر است و روی گنبد مرکزی آن با طلا پوشیده شده است.

برج ساعت

این برج شبیه برج های ساعت افسانه ای است و تقریبا تازه ساخت است. این برج به وسیله Rezo Gabriadze، یک عروسک گردان و یک فیلم نامه نویس ساخته شده و در آن صدها کاشی دست ساز کار Rezo Gabriadze استفاده شده است. هر ساعت یک فرشته از دری که بالای برج وجود دارد، بیرون می آید و زنگ را با چکش به صدا درمی آورد.

چاپخانه زیرزمینی استالین

کمی دورتر از مرکز شهر تفلیس، چاپخانه زیرزمینی منحصربه فردی وجود دارد که در اوایل قرن بیستم، استالین جوان و همکارانش در آنجا تبلیغات شوروی را چاپ و منتشر می کردند. چاپخانه 17 متر زیر زمین ساخته شده است. با پایین رفتن از یک چاه به این اتاق می توان دسترسی داشت؛ اما در آن موقع یک خروجی اضطراری ساخته بودند که در صورت لو رفتن این مکان، از آنجا فرار نمایند.

جاهای دیدنی تفلیس فقط به این موزه ها ختم نمی گردد؛ این شهر جاذبه های گردشگری بسیاری دارد که می توانید لیست آن ها را در کجارو ببینید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و بعلاوه جاذبه های رایگان این شهر دسترسی داشته باشید.

منبع: گردشبان
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1804

به "برترین جاهای دیدنی تفلیس که حتما باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاهای دیدنی تفلیس که حتما باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید