برترین پارک های ملی ژاپن

به گزارش مجله کالارنا، ژاپن کشوری جزیره ای است که از آب وهوای مختلفی برخوردار است و همین نیز باعث شده تا تنوع شگفتی های طبیعی در این کشور بسیار زیاد باشد. در این میان، پارک های ملی ژاپن مقاصدی بسیار عالی برای لذت بردن از این تنوع طبیعت به شمار می روند. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با برترین پارک های ملی ژاپن آشنا شوید.

برترین پارک های ملی ژاپن

1. پارک ملی یاکوشیما

Yakushima National Park

پارک ملی یاکوشیما (Yakushima National Park) مکانی مرموز در جزیره ای آتشفشانی و پوشیده از جنگل های سرو باستانی به شمار می رودکه در سواحل جنوبی کیوشو، جنوبی ترین جزیره ژاپن قرار گرفته است و به راحتی می توان از شهر کاگوشیما به آن دسترسی داشت.

این پارک ملی به علت زیبای طبیعی و خیره کننده خودش در سال 1993 میلادی به عنوان میراث جهانی به ثبت رسید و منبع الهام برای بسیاری از صحنه های انیمه برنده جایزه اسکار شهر ارواح (Spirited Away) بوده است. در نقاط مختلف پارک ملی یاکوشیما آبگرم های مختلفی وجود دارند که می تواند در آن ها شنا کرد و از طبیعی زیبا لذت برد.

2. پارک ملی دایسوزان

Daisetsuzan National Park

پارک ملی دایسوزان (Daisetsuzan National Park) بزرگترین و محبوب ترین پارک ملی در هوکایدو به شمار می رود که به آن لقب بام هوکایدو را داده اند. اینجا بهشتی بکر از مزارع، جنگل ها، برکه ها و کوه ها است که می توان به راحتی در آن کاوش کرد و اوقات بسیار خوش و دلنشینی را پشت سر گذاشت.

چالش کوهنوردی از کوه کورودیک (Mount Kurodake) در صدر لیست کارهایی است که باید به هنگام بازدید از پارک ملی دایسوزان انجام داد. این پیاده روی و کوهنوردی حدود پنج ساعت به طول می انجامد و از سونکیو اونسن آغاز می گردد. آساهیدیک اونسن نیز برترین آبگرم درون این پارک ملی به شمار می رود که می توان از آن لذت برد.

3. پارک ملی فوجی هاکونه ایزو

Fuji Hakone Izu National Park

پارک ملی فوجی هاکونه ایزو (Fuji Hakone Izu National Park) به علت نزدیکی به شهر توکیو، به عنوان پر بازدیدترین پارک ملی در ژاپن شناخته می گردد که بیشترین تنوع را نیز در میان دیگر پارک های این کشور دارد. کوه مشهور فوجی که بلندترین کوه در ژاپن است در این پارک ملی واقع شده است.

در شمال پارک ملی فوجی هاکونه ایزو نیز منطقه آتشفشانی هاکونه به چشم می خورد که جاذبه دره جوشان را دارد. در سفر به جنوب این پارک ملی نیز می توان از خط ساحلی، صخره های ساحل جوگاساکی، جزایر آتشفشانی ایزو و آبشارهایی همانند آبشار شیرایتو لذت برد.

4. پارک ملی شیرتوکو

Shiretoko National Park

در شرقی ترین نقطه هوکایدو، پارک ملی شیرتوکو (Shiretoko National Park) واقع شده است که به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و خط ساحلی ناهموار آن برای کاوش و گشت و گذار بسیار مناسب است. دلفین ها و نهنگ ها در آب های اینجا به چشم می خورند و در طول تابستان نیز احتمال دیدنی خرس قهوه ای و توله هایشان وجود دارد.

به هنگام بازدید از پارک ملی شیرتوکو حتما از شیرتوکو گوکو (Shiretoko Goko) نیز دیدن کنید که درون جنگلی باستانی در دامنه کوه رائوسو واقع شده است و بسیار زیبا و دیدنیی به نظر می رسد. برترین زمان برای سفر به این پارک ملی، بین ماه آوریل تا نوامبر است و برترین مکان برای آغاز گردش در آن، شهر اوتورو است.

5. پارک ملی اوگاساوارا

Ogasawara National Park

پارک ملی اوگاساوارا (Ogasawara National Park) متشکل از زنجیره ای از 30 جزیره نیمه گرمسیری است که تنها دو جزیره از آن ها مسکونی است. این پارک ملی در خارج از خط ساحلی جنوبی ژاپن واقع شده است و به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

کسانی که به زندگی زیر دریا علاقه مند هستند، می توانند از زندگی جانوری متنوع در زیر آب های این پارک ملی لذت ببرند و حتی در اینجا فرصت دیدنی نهنگ های گوژپشت، ماهی های مرکب غول پیکر، لاکپشت ها و هزاران گونه ماهی های گرمسیری را دارند.

6. پارک ملی شیکوتسو تویا

Shikotsu-Toya National Park

پارک ملی شیکوتسو تویا (Shikotsu-Toya National Park) نام خودش را از دو دریاچه مشهور درون خودش به نام دریاچه تویا و دریاچه شیکوتسو گرفته است. منظره ها چشمگیر کوه آتشفشانی در این پارک ملی در هوکایدو هر ساله هزاران بازدیدکننده را به خودش جلب می نماید. این در حالی است که گشت و گذار و کوهنوردی در این منطقه ها کوهستانی و بعلاوه شنا در آبگرم های آن از جمله تفریحات برتر این پارک ملی محسوب می شوند.

این پارک ملی سه مرکز بازدیدکنندگان دارد که از آنجا می توان اطلاعات کلی درباره آن و بعلاوه مسیرهای مختلف درون آن را بدست بیاورید. به هنگام بازدید در فصل زمستان نیز می توان از منظره ها زمستانی و برفی لذت برد و این در حالی است که در طول تابستان، کوه ها سرسبز و دیدنیی هستند.

7. پارک ملی کوشیرو شیتسوگن

Kushiro Shitsugen National Park

پارک ملی کوشیرو شیتسوگن (Kushiro Shitsugen National Park) برای کسانی خوب است که عاشق دیدن و لذت بردن از پوشش گیاهی و جانوری نادر هستند چراکه اینجا بزرگترین منطقه تالاب در ژاپن به شمار می رود و در آنجا می توان روباه قرمز ایزو، سمندر نادر سیبری و گونه حفاظت شده تانچو زورو را مشاهده کرد. در طول تابستان، در پارک ملی کوشیرو شیتسوگن علاوه بر جانوران برجسته می توان گل ها و شکوفه های بسیار زیبا و کمیابی را نیز مشاهده کرد.

8. پارک ملی نیکو

Nikko National Park

پارک ملی نیکو (Nikko National Park) با منظره ها بسیار زیبا و خیره کننده خودش، مسیرهای بسیار خوبی را برای پیاده روی و کوهنوردی فراهم می نماید. هر کدام از مسیرهای داخل پارک با زیارتگاه های شینتو و بودایی، مجسمه های جیزرو، نمونه هایی از معماری ایدو و معابد مختلف معین شده اند.

این پارک بعلاوه مکانی ایدئال برای افرادی به شمار می رود که دوستدار فرهنگ هستند و می خواهند از حمام کردن در جنگل، غذاهای گیاهی معبد، نوشیدنی های محلی و تجربه ای آرامش بخش لذت ببرند.

9. پارک ملی آمامی گونتو

Amami Gunto National Park

پارک ملی آمامی گونتو (Amami Gunto National Park) در استان کاگوشیما واقع شده و در سال 2017 میلادی نیز به صورت رسمی به عنوان پارک ملی معرفی گردید. اینجا شامل هشت جزیره کوچک نیمه گرمسیری است و از جمله جاذبه های درون آن نیز می توان به صخره های مرجانی، جنگل های حرا و منطقه ها جزر و مدی اشاره نمود.

این بخش از ژاپن به خاطر آسمان ها و دریاهای آبی، خط ساحلی بی نظیر و جنگل های انبوه خودش معروفیت دارد و در میان این طبیعت بکر و پر برکت، انواع جانوران و گیاهان به چشم می خورند و همین نیز باعث شده تا زیست بوم اینجا بسیار متنوع باشد.

10. پارک ملی آسو کوجو

Aso-Kuju National Park

آسو کالدرا به عنوان جاذبه برجسته پارک ملی آسو کوجو (Aso-Kuju National Park) شناخته می گردد که مسیرهای مختلفی برای لذت بردن از این آتشفشان فعال وجود دارد که شامل پاراگلاید سواری، بالون سواری یا با هلیکوپتر است. البته می توان از کوه آسو نیز صعود کرد و از منظره ها زیبای آن لذت برد. در این میان نیز می توان با گشت و گذار در تالاب ها، دریاچه ها و بعلاوه منطقه ها کوهستانی این پارک ملی اوقات خوشی را پشت سر گذاشت.

منبع: فوت و فن / tripsavvy
انتشار: 22 بهمن 1401 بروزرسانی: 22 بهمن 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2274

به "برترین پارک های ملی ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین پارک های ملی ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید