سفری مهیج برای بازدید از دیدنی های تایلند

به گزارش مجله کالارنا، تایلند کشوری مشهور است که در منطقه گرمسیری قرار گرفته و دارای آب و هوای گرم و مرطوب می باشد. همچنین مکان های دیدنی بسیاری دارد، از جمله مناظر طبیعی هیجان انگیز و بناهای یادبود و مکانهای تفریحی خاص. به طوری که غیر ممکن است تمامی این ها را در یک سفر تجربه کرد از این رو برای آشنایی بهتر در این سفر لیستی شامل 10 مورد از بهترین مناظر و مکان ها را برایتان گردآوری نموده ایم تا راهنمایتان باشد. با عجیب ترین ها دیدنی های تایلند و جاذبه های گردشگری تایلند با خبرنگاران همراه باشید...

سفری مهیج برای بازدید از دیدنی های تایلند

با تور ارزان تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

گراند پالاس و معبد prakeaw wat

اگر وقت کمی برای توقف در شهر بانکوک دارید حتما دو تا از جاذبه های گردشگری تایلند و دیدنی های تایلند به نام های گراند پلاس (کاخ بزرگ) و معبد Wat PRAKEAW دیدن فرمایید. گراند پلاس کاخ مشهور در این شهر است که قدمت ساخت آن به سال 1782 بر می گردد و بیش از 150 سال است که پذیرا خانواده سلطنتی تایلند بوده و همچنین بارگاه سلطنتی و مقر اجرایی دولت می باشد که در واقع می توان گفت گراند پلاس قلب معنوی پادشاهی تایلند به شمار می رود. عمدتابه عنوان یکی از جاذبه های توریستی خاص شناخته می گردد هنوز هم مراسمات رسمی سلطنتی در آن برگزار می گردد. علاوه بر مکان فوق معبد Wat PRAKEAW که بخشی از محوطه این مجموعه است مقدس ترین نماد مذهب بودایی در تایلند که همان مجسمه بودا از جنس زمرد می باشد را در خود جای داده است.

آیوتایا

یکی از شهر های نزدیک به بانکوک آیوتایا پایتخت سابق تایلند که فاصله زمانی آن با ماشین از شهر بانکوک یک ساعت است. این شهر با جذب تاجران زیادی از سراسر جهان برای انجام معاملات تجاری تبدیل به شهری پررونق و مرفه جامعه تایلند شده بود. همچنین با کشورهایی نظیر پرتغال، چین، ژاپن و فرانسه روابط دیپلماتیک خوب و نزدیکی داشت. در آن موقع این شهر در زمینه هنر و فرهنگ پیشرفت های زیادی کرد که امروزه آثاری از آن به شکل بناهای زیبا و تزیین شده همچنان دیده می گردد به همین دلیل این شهر را تبدیل به مقصد توریستی محبوبی برای گردشگران نموده است. در حدود 400 سال آیوتایا این پایتخت پر رونق تایلند تبدیل به شهری غارت زده شد که از آن آثار فرهنگی هنری خرابه هایی بیش نماند. ساکنان آن در حدود سال 1762 میلادی توسط ارتش برمه مجبور به ترک شهر و فرار از محل زندگی خود شدند.

پارک ملی KHAO YAI

سومین پارک ملی و بزرگ تایلند که دارای چندین آبشار بزرگ و معروف به نام های Heo suwat , Nomtok sarika ,Heo narok است که توسط (فیلم ساحل در سال 2000 به کارگردانی دنی بریل با بازی لدوناردو دی کاپریو) مشهور شد درجولای سال 2005 به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. این پارک ملی با مساحت 300 کیلومتر مربع و در محدوده 400 تا 1000 متری از سطح دریا که بلندترین نقطه آن با ارتفاع 1351 متری به نام khan room است. این پر سرسبز دارای جنگل و چمنزارهای وسیع است که حدود 66 نوع پستاندار ، 320 گونه پرنده و 3000 گونه گیاه را در خود جای داده است که از زیباترین دیدنی های تایلند و جاذبه های گردشگری تایلند به شمار می آید.

جزایر Similan پارک ملی دریایی

جزایری مشهور برای غواصی و شنا به دلیل وجود زندگی دریایی و ماهی های گرمسیری زیادی در استان فانگ نگا تایلند وجود دارد که با قایق پس از 90 دقیقه به این جزایر به نام Similan پارک ملی می رسید که هرساله مشتاقان زیادی برای غواصی و شنا به اینجا می آیند از جمله غواصان اسکوبا و از زیباترین دیدنی های تایلند و جاذبه های گردشگری تایلند می باشد و پارک به دلیل توسعه و پیشرفت محدود آن در ماه های محدودی از جمله نوامبر تا می پذیرا گردشگران است بقیه فصول موسمی بسته است پس برای سفر به این جزایر زیبا زمان مناسب را در نظر بگیرید.

بازار های شناور (فلوتیک مارکتز)

تجار برای توجه گردشگران بیشتر به مناطق توریستی توجه شان را از غذاهای بسیار به مردم محلی دادند که با افزایش توجه گردشگران رو به رو شوند اما بازار های شناورمحبوب با قایق بانکوک که برای دیدن آن می توان در آژانس های گردشگری بانکوک ثبت نام کرد بر خلاف این بازاره شهرت آن ها در هر راهنما سفر و سایتی وجود دارد. این بازارها دارای قایق های چوبی رنگ و رو رفته سنتی هستند و همچنین دارای محصولات زراعی، سبزیجات و میوه های گرمسیری و غذاهای محلی تازه هستند اما با وجود بازار های دیدنی و سرگرم نماینده و زیبا باید تحمل چانه زنی با فروشندگان این بازار را داشته باشید و از زیباترین دیدنی های تایلند می باشد.

بازدید از یک معبد

تایلند با وجود آب و هوای چهار فصل آن و زیبایی های منحصر به فرد، چشم گیر و هیجان انگیز دارای معابد متعددی است که دیدن حداقل یکی از آنها در هر سفر خالی از لطف نیست. با حضور در هر یک از این معابد به غیر از دیدن طراحی های زیبا و بناهای تاریخی و باستانی و خرابه ها با تاریخ غنی و اعتقادات مذهبی عمیقشان آشنا می شویم. زیباتر است سفر خود را به تایلند با حضور در یکی از این معابد کامل کنید.

شرکت در تور آیلند هاپینگ (گردش جزیره به جزیره)

یکی از کشورهایی که دارای خط ساحلی بسیار است تایلند بوده دارای 8000 کیلومتر خط ساحلی و هزاران جزیره گرمسیری است. یکی از بهترین جزایری که وجود دارد در خلیج تایلند است که نوعی گردش کلاسیک بوده که بین جزایر کوه سامویی (Koh samui) و کوه فانگان ( Koh phangan) و کوه تادو ( koh tao) است که زندگی گرمسیری را نشان میدهد. با توجه به اینکه این جزایر از هم دور هستند و سبک زندگی متفاوتی باهم دارند و زیبایی خاصی دارد و شمارا با سبک زندگی های مختلف آشنا می نماید. بهترین راه برای گشت و گذار در این سواحل اجاره قایق های ماهیگیری با کاپیتان است برای اینکه کل منطقه را به شما نشان دهد این نوع قایق ها محدودیتی در گردش برای شما ایجاد نمی نمایند .

تجربه یک جشنواره تایلندی

تایلند دارای جشنواره های بسیاری است از جمله تجربه های شیرینی است که در سفر به تایلند می توانید به دست آورید از مورد توجه ترینشان می توان به لوی کراتونگ (Loy krathong) و Song kran اشاره نمود که در ماه نوامبر و آوریل برگزار می گردد. بهتر است برای سفر به این کشور تحقیق کنید تا در زمان جشنواره ها به این کشور بیایید تا زیبایی های این جشنواره ها لذت ببرید. جشنواره لوی کراتونگ کمی جدی است و جشنواره نورها است و جنبه زیبایی دارد زیرا آسمان شهر با فانوس ها کراتئنگ که ساخته شده از از کلکی هایی از برگ موز هستند شناور درون آبراه ها و رودخانه ها روشن می گردد و زیباترین و شاد ترین جشنواره که Songkrsn است که به عنوانن سال نو تایلند شناخته شده و دارای مفاهیم و معانی عمیقی است این جشنواره آب بازی است که چند روز و یا یک هفته به طول می انجامد .

غواصی اسکوبا (غواصی با تجهیزات)

به دلیل زیاد بودن آب در اطراف تایلند شنا در این کشور بسیار مرسوم است این کشور توسط دو پهنه آب احاطه شده که دریای آندامان در سمت غرب که برای غواصان حرفه ای می تواند بسیار مناسب باشد و خلیج تایلند در سمت شرق که مکانی مناسب برای شنا غواصان است. این کشور برای شنا بسیار مشهور است برای کسانی که تازه وارد هستند از جمله غواصان کوهی با نام تائو که در این خلیج واقع شده است که بسیار برای غواصان تازه وارد محبوب است که دارای آب های گرم و شفاف و پر از زندگی دریای است .

فیل سواری

یکی از مشهور ترین فعالیت های تفریحی تایلند فیل سواری است زیرا اجازه می دهد با طبیعت در تعامل باشید و احساس خوبی داشته باشید هرچند که برای هواداران حقوق حیوانات چندان خوشایند نیست. فیل سواری بخشی از گشت (سافاری) در جنگل و جزیره است به صورت سنتی که در همه جای تایلند این کار انجام می گردد این تفریح در میان تمام سنین محبوب است. توصیه می کنیم این تفریح شاد را از دست ندهید.

منبع: همگردی
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 392

به "سفری مهیج برای بازدید از دیدنی های تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری مهیج برای بازدید از دیدنی های تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید