تور تایلند: همه چیز در خصوص تایلند

به گزارش مجله کالارنا، تایلند کشوری محبوب و دوست داشتنی با سواحل شنی و اقیانوس های آبی و تفریحات و جذابیت هایی که فقط مختص خودشه…مقصدی پر از فرهنگ، تاریخ و غذاهای متفاوت و تازه که تماشا و امتحان کردن خیلی از اون ها می تونه شمارو با دنیای تازهی در جنوب شرقی آسیا بیشتر آشنا کنه!

تور تایلند: همه چیز در خصوص تایلند

با تور تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

توی سفرتون به تایلند می تونید خیلی راحت کنار یکی از سواحل آبی این کشور بشینید و غرق صدای امواج بشید و از آرامشی که حین تماشای اقیانوس به دست میارید، لذت ببرید اما این کشور اونقدر جاذبه برای ماجراجویی های شگفت انگیز داره که اگه در خصوص اون ها بیشتر بدونید، قطعا از تموم دقیقه هایی که در تایلند هستید هم نهایت استفاده رو می کنید و هر روز با پدیده هیجان انگیز نو تری رو برو میشید.

در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با هم مجذوب کنندهیت های این کشور رو مرور کنیم…

معابد تایلند

اگه می خواید با دنیای مردم تایلند و مذهب حاکم بر این سرزمین بیشتر آشنا بشید باید از معابد شگفت انگیز بودایی که توی شهر های مختلف تایلند وجود داره، تماشا کنید. برخی از اون ها متعلق به قرن ها پیشه و خیلی ها هم به تازگی ساخته شدند. شاید براتون جالب باشه که بدونید بیشتر از 40 هزار معبد توی این کشور وجود داره که انتخاب کردن یکی از اون ها واقعا کار سختیه…خیلی از این معابد از سنگ و چوب و حتی خیلی هاشون هم از بطری آب جو درست شدند! در واقع تک تک شهر های مختلف این کشور پر از معابد مختلفه که طراحی و ساخت خیلی از اون ها اونقدر شگفت انگیزه که ممکنه ساعت ها توجهتون رو به خودش جلب کنه… اما تماشا این معابد رو توی سفرتون به هیچ عنوان از دست ندید و برای آشنا شدن با جالب ترین اون ها در ادامه با وب سایت خبرنگاران همراه باشید.

معبد Doi Suthep

تنها در شهر چیانگ مای تایلند بیشتر از 300 معبد وجود داره که معبد طلایی Doi Suthep یکی از معروف ترین معابد این شهر به حساب میاد که دقیقا روی بالاترین قسمت کوه و در 15 کیلوکتری شهر قرار گرفته و سراسر معبد پر از راهبان بودایی با لباس های نارنجی روشنه و بوی شدید عود مخصوص همه جای معبد رو پر کرده… برای رفتن به داخل معبد باید از پله ها بالا برید و از اونجا می تونید چشم انداز فوق العاده ای از شهر چیانگ مای رو مشاهده کنید. یکی از مهم ترین و در واقع تماشای ترین چشم انداز هایی که توی این معبد میبینید، مجسمه طلایی 12 متری بوداست و مجسمه فیل سفیدی که ماجرای مجذوب کنندهی داره…

ماجرای ساخت این معبد به سال ها پیش بر میگرده…زمانی که فردی به نام sumanathera خواب میبینه باید به پانگ چا بره و اونجا دنبال یک چیز با ارزش بگرده…و بعد از رفتنش به اون مکان یک استخوان عجیب پبدا میکنه که بعد ها گفته شد که استخوان کتف بوداست… این استخوان با درخشش و نیروی ماورای طبیعه می تونست تکون بخوره و حرکت کنه!!! sumanathera از تماشا این صحنه خیلی متعجب شد؛ سریع به شهر برگشت و استخوان رو به پادشاه نشون داد اما استخوان هیچ چیز غیر عادی نشون نداد و پادشاه گفت که اون رو پیش خودش نگه داره و خلاصه بعد از مدتی و طی ماجراهایی استخوان شکست و به دو تکه تقسیم شد یکی از تکه های اون به وسیله sumanathera در معبدی که امروزه نام اون lamphun در شمال تایلنده گذاشته شد و تکه بعدی استخوان هم به وسیله پادشاه به پشت فیل سفیدی که در جنگل بود آویزان شد و فیل به طور عجیبی که به نظر می رسید به وسیله نیرویی کنترل میشه 3 بار از تپه Doi Suthep بالا رفت و روی نقطه مخصوصی ایستاد و در نهایت در همون نقطه مُرد…و بعد از اون به دستور پادشاه دقیقا در همون نقطه معبدی ساخته شد…ماجرایی که شاید از نظر خیلی از ما فقط یک افسانه جالب و مهیج باشه اما باید بدونید خیلی از معابد تایلند همچین داستان هایی دارند که شنیدن اون ها حتی به عنوان یک افسانه می تونه خیلی مجذوب کننده باشه…

معبد Wat Arun

این معبد که شاید عکسش رو بار ها و بار ها به عنوان نمادی از تایلند دیده باشید…معبدی بودایی که ترجمه نام اون معبد سحرگاه یا معبد سپیده دم میشه، در بانکوک و در غرب رودخانه چائو پرایا قرار گرفته و درست در مقابل معبد وات پو Wat Pho است که می توانید به راحتی بعد از بازدید از معبد وات آرون از اون معبد هم تماشا کنید. ساعت بازدید اون هم معمولا از 8 صبح تا 17:30 عصره.

ماجراجویی و تفریحات هیجان انگیز

شاید تماشا معبد ها و ساختمان های تایلند به میزان هیجان انگگیز و مجذوب کننده به نظر بیاد اما باید بدونید در کنار اونها می تونید باز هم تجربه های نو و مهیجی رو تجربه کنید که خبرنگاران در اینجا به برخی از اون ها اشاره می کنه…

کافه هایی با تم های خاص

تایلند پر از کافه های جالب و منحصر به فرد با موضوعات مختلفه…حتما دارید به این موضوع فکر می کنید که نشستن در کافه چطور میتونه اونقدر ها مجذوب کننده باشه ولی باید بدونید که توی شهر های مختلف تایلند می تونید دنیای نوی رو موقع نشستن توی کافه ها تجربه کنید…توی کافه گربه ها اطرافتون پر از گربه است… کافه های صورتی یونی کورن که تموم فضا با آیتم های صورتی اسب تک شاخ پر شده و اونجا میتونید با یک حس دخترونه و دوست داشتنی ساعت ها از نشستن داخلش لذت ببرید و جالبه که موقع ورودتون هم می تونید لباس مخصوص اون تم رو بپوشید و با محیط همانگ بشید!

بازدید از جزایر تایلند

بیشتر از 300 جزیره توی کشور تایلند وجود داره که بزرگ ترین اون ها پوکته…که معروف ترین و لوکس ترین هتل ها و اقامتگاه های خانوادگی تایلند هم داخل این جزیره قرار داره و خیلی از جزایر دیگه مثل فی فی، تائو، چانگ، ساموئیو پنگان که میتونید در اونها تفریحاتی فوق العاده هیجان انگیز مثل قایق سواری، شنا و غواصی رو تجربه کنید…

غذاهای تایلندی رو ببینید!!!

امتحان کردن خیلی از غذاهای تایلندی از مجذوب کننده ترین قسمت سفرتون به تایلند خواهد بود اما بهتره برای تماشا برخی از غذاهای هم وقت بذارید…واقعا پیشنهاد نمی کنم که امتحانشون کنید چون تماشا اونها به تنهایی اونقدر عجیب و هیجان انگیزه که به میزان کافی سورپرایز میشید…ممکنه همونطوری که دارید توی خیابان قدم میزنید افرادی رو ببینید که دارند با اشتهای زیادی عقرب با سالاد کرم و مورچه می خورند که بیشتر هم توی خیابان Khao San بانکوک پیدا میشه.

بازدید از بازار شناور

یکی از پدیده های جالب و سنتی که در تایلند باید ازش تماشا کنید، بازار شناوریه که بیرون شهر و در نزدیکه بانکوک قرار داره که معروف ترین اونها بازار Damnoen Saduak که در واقع این بازار پر از قایق های شناوره که می تونید توی این بازار ها سوار قایق بشید و کنار قایق هایی که داخل اون ها پر از انواع غذا و میوه و سبزی تازست حرکت کنید!

تجربه ماساژ تایلندی اصل

شاید تا حالا فکر می کردید که ماساژ تایلندی یک ماساژ آرامبخش با روغن مخصوصه اما حتما اگه حقیقت ماجرا رو بدونید تعجب می کنید! قبل از هر چیزی برای ماساژ تایلندی باید یک لباس راحتی عجیب بپوشید…بعد از اون با ضربه ها و فشارهای مخصوصی که دریافت می کنید کشش های عجیبی که به بدنتون وارد میشه تقریبا 10 برابر احساس بهتری رو تجربه می کنید. قیمت این ماساژ هم خیلی ارزونه و برای یک ساعت حدود 6 تا 10 دلار میشه.

منبع: گردگرد
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2038

به "تور تایلند: همه چیز در خصوص تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند: همه چیز در خصوص تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید