بوسه آبی های لندن بر جام قهرمانی

به گزارش مجله کالارنا، تابناک: پیش از این بازی بایرن مونیخ که تاکنون چهار بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده و امیدوار بود فتح جام پنجم را در استادیوم خانگی اش جشن بگیرد. ولی در سوی دیگر چلسی در حالی به دیدار نهایی گام گذاشت که سعی داشت خاطره ناکامی در فینال رقابت های فصل 2008 - 2007 را پاک کند.

بوسه آبی های لندن بر جام قهرمانی

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

سه سال قبل بود که چلسی در ضربات پنالتی مغلوب منچستریونایتد شد و قهرمانی را از دست داد. ولی در این دیدار بخت با چلسی بود تا برای اولین بار قهرمان ، لیگ قهرمانان اروپا گردد . این پیکار حساس شنبه شب در استادیوم آلیانس اره نا و به میزبانی بایرن مونیخ در حال برگزاری است که طی آن ، دو تیم در خاتمه نود دقیقه به تساوی یک بریک رضایت داده اند.نیمه نخست این دیدار بدون گل سپری شد اما در وقت دوم بایرن مونیخ که برای پیروزی در نیمه دوم اسب خود را زین نموده بود ، با در اختیار دریافت توپ و میدان ، تاکتیک برتر خود را بر چلسی دیکته کرد اما مدافعان حریف با دفاع چند لایه مانع از فروپاشی دروازه می شدند.

بازیکنان چلسی در این نیمه بیشتر سعی داشتند با حفظ حراست از دروازه خود، با حربه ضد حمله به دروازه تیم میزبان حمله ور شوند.پایان یاران یوپ هاینکس در دقیقه 82 مزد رجحان خود را دریافتد و توسط توماس مولر به گل رسیدند. در این لحظه سانتر شوان اشتاینگر روی سر مولر فرود آمد و وی با ضربه ای تماشایی دروازه چلسی را تسخیر کرد. این گل تا دقیقه 88 پابرجا بود تا اینکه دیدیه دروگبا مهاجم ساحل عاجی تیم چلسی با ضربه سر بازی را به تساوی کشاند .قضاوت بازی خاتمهی برعهده پدرو پروئنکا داور 41 ساله پرتغالی بود .

در وقت اضافه بازی دقیقه 95 روی خطای دروگبا روی ریبری یک ضربه پنالتی نصیب بایران شد ولی ضربه روبن توسط پیتر چک مهار شد .

در نهایت بازی در خاتمه 120 دقیقه با تساوی یک بر یک به خاتمه رسید تا ضربات حساس پنالتی معین نماینده تیم قهرمان باشد.

** ضربات پنالتی:

پنالتی اول را فیلیپ لام برای بایرن مونیخ به گل تبدیل کرد. پس از او، خوان ماتا پشت توپ ایستاد تا پنالتی اول چلسی را بزند اما نویر پیروز شد ضربه ماتا را مهار کند.

ماریو گومز زننده دومین پنالتی بایرن مونیخ بود و او نیز پیروز شد ضربه خود را به گل تبدیل کند. در مقابل داوید لوئیس نیز برای چلسی گلزنی کرد.

سومین پنالتی بایرن مونیخ را مانوئل نویر دروازه بان این تیم وارد دروازه پتر چک همتای خود در تیم چلسی کرد. فرانک لمپارد کاپیتان چلسی نیز سومین پنالتی این تیم را به گل تبدیل کرد.

اولیچ زننده پنالتی چهارم بایرن مونیخ بود که پتر چک ضربه او را مهار کرد. برای چلسی، اشلی کول پشت توپ ایستاد و پنالتی خود را تبدیل به گل کرد تا همه چیز مساوی گردد.

در پنالتی پنجم، شوانشتایگر پنالتی خود را به تیر دروازه زد. پنالتی آخر چلسی را دیدیه دروگبا وارد دروازه بایرن مونیخ کرد تا چلسی با رجحان 4 - 3 در ضربات پنالتی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا گردد.

2 تیمى که راهى سخت پیمودند تا به این مسابقه رسیدند و از همه مهمتر در نیمه نهایى رئال مادرید و بارسلونا 2 غول بزرگ فوتبال اسپانیا را حذف و پا به این دیدار نهادند.

بایرن از گروه اول این مسابقات خود را به دیدار نهایى رساند. بازى مقابل منچسترسیتى، ناپولى و ویارئال براى مردان هاینکس خیلى هم آسان نبود اما آنها سرگروه لقب گرفته و گام به بازیهاى حذفى نهادند. چلسى از گروه پنجم و بازى در کنار لورکوزن، والنسیا و خنک بلژیک استفاده و گام به این دیدار نهاد و مثل بایرن با صدرنشینى راهى دور دوم مسابقات شد. در یک هشتم نهایى بایرن مونیخ توانست باسل سوئیس یکى از تیم هاى شگفتى ساز را از گردونه جام خارج کند و چلسى با قدرت ناپولى ایتالیا را کنار زد و به مرحله یک چهارم نهایى گام نهاد هرچند که رقیب کمى بدشانس بود که نتوانست برد3بریک خانگى را حفظ کند. در این مرحله چلسى توانست بنفیکا را در مجموع با حساب 3بریک کنار بزند و بایرن مونیخ 4برصفر المپیک مارسى را از سر راه برداشت. در نیمه نهایى اما شاهکار 2 تیم آشکار شد و توانستند با کنار زدن رئال و بارسلونا به این مرحله صعود نمایند.

سابقه رویارویى 2 تیم

چلسى و بایرن مونیخ در این لیگ معتبر تا به امروز 2 بار مقابل هم رقرار دریافتد که مربوط به یک چهارم نهایى سال 2005-2004 است یعنى زمان سرمربیگرى مورینیو در چلسى و ماگات در بایرن. بازى رفت را چلسى 4بر2 برد و دیدار برگشت را 3بر2 باخت و در مجموع 6 بر5 به نیمه نهایى صعود کرد. نکته جالب اینکه اشلى کول،لمپارد و دروگبا گلزنان چلسى در آن دیدار هرسه شانس بازى در این مسابقه را دوباره خواهند داشت و ازآن تیم بایرن شواین اشتایگر تنها گلزنى است که امشب بازى مى کند.

سرمربیان 2 تیم

تقابل 2 مربى یکى 67 ساله با کوله بارى از تجربه که در تیمهاى معتبرى نظیر رئال مادرید ، رئال سوسیه داد و مونشن گلادباخ مربیگرى نموده و دیگرى 41 ساله که در میلتون، وست بروم و چلسى سابقه کار دارد، در نگاه اول کفه ترازو را به سمت هاینکس سنگینى مى کند اما دى ماتئو مى خواهد ره صدساله را یک شبه طى کند.

بازیکنان مؤثر در ترکیب 2 تیم

هردو تیم از دروازه بانهاى بزرگى سود مى برند که پیترچک نسبت به مانوئل نوئر تجربه و افتخارات بیشترى دارد. چک در سال 2008 بازى فینال را مقابل من یونایتد تجربه نموده اما نوئر براى نخستین بار که به این مرحله مى رسد. بسیارى از کارشناسان معتقدند چک و نوئر به علت درخشش در نیمه نهایى صاحب روحیه اى ایده آل براى این مسابقه هستند که جزو نکات مثبت 2 تیم تلقى مى گردد.

خط دفاع و غائبان بزرگ

در خط دفاعى چلسى جان ترى و ایوانوویچ غائبند و در بایرن، بدشتوبر و آ لابا محروم هستند ضمن اینکه فن بوتین هنوز مصدوم است و اجازه بازى ندارد. با اینهمهترکیب دفاعى 2 تیم نفرات قابل اعتنایى دارد که باید مقابل مهاجمان آماده حریف ایستادگى نمایند.کول، لوئیز، بوسینگوا و فریرا نفراتى هستند که مى توانند درغیاب 2 ستاره خط دفاع انجام وظیفه نمایند ضمن انیکه اسى ین و اوبى میکل هم باتوجه به توان جسمانى فوق العاده مى توانند در طول این دیدار به خط دفاع منتقل شوند.در تیم میزبان رافینا احتمالا در ترکیب قرار گرفته و باید در کنار بوآتنگ مقابل دروگبا و تورس بایستد که قطعا سختى هاى زیادى خواهد داشت.

ستاره هاى خط میانى

جنگ اصلى در خط میانى است جایى که لمپارد، اسى ین و کالو باید در غیاب میرلس و رامیرس که هردو محروم هستند به مصاف اشتایگر ، ریبرى، کروس و شاید مولر بروند. در تیم بایرن گوستاوو محروم است و همین موضوع عاملى براى ایجاد تغییر در ترکیب آنها است. هر دو تیم از نفراتى سود مى برند که تجربیات ارزنده اى دارند ونمى توان پیش بینى کرد کدامیک بصورت قطع بر دیگرى توفیق خواهند داشت. در خط حمله روبن و گومژ قرار دارند که دومى پس از مسى بهترین گلزن جام است و فرصت دارد با زدن گل در دیدار امشب رجحانن گلزن جام لقب گیرد و براى چلسى تورس، دروگبا،ماتا و استاریچ نفراتى هستند که در ترکیب مى توانند بازى نمایند. قطعا ستاره هاى هردو تیم توانایى هاى زیادى دارند و نوع راهنمایی آنها توسط مریبان در زمین بسیار مهم است که روى نیمکت چلسى عدم تجربه و روى نیمکت بایرن عدم درایت کافى مشهود است. آنچه مهم است غیبت چند بازیکن در ترکیب 2 تیم ، از عناصر دفاعى است که یاری مى کند بازى زیباتر باشد و تاکتیک هاى دفاعى بسته نمى تواند آنها را دراین مسابقه پیروز کند و شاید بازى هجومى و پرگلى را ببینیم که مى تواند براى میلیون ها بیننده در سراسر دنیا مهم باشد.

نکته خاتمهى

بایرن از نظر کسب عناوین قهرمانى افتخاراتى دارد که هرگز قابل قیاس با چلسى نبود . این تیم از نظر مدیریتى، برنامه ریزى ، ثبات و نظم انضباط با هیچ تیمى در دنیا قابل قیاس نیست اما چلسى یک تیم قائم به فرد است که در آن مالک میلیاردر روسى حرف اول وآخر را مى زند.

منبع: برترین ها
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 322

به "بوسه آبی های لندن بر جام قهرمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوسه آبی های لندن بر جام قهرمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید