تا می توانید آب بنوشید

به گزارش مجله کالارنا، به گفته متخصصان ما باید روزانه دست کم 8 لیوان آب بنوشیم.ممکن است در ظاهر نوشیدن این میزان آب ساده به نظر برسد؛ ولی، در عمل ساده نیست.این میزان آب اصلاً کم نیست و خیلی از ما نمی توانیم این کار را انجام دهیم. حتی اگر از همه منافع این کار هم مطلع باشیم و بدانیم که با نوشیدن آب بدنمان چربی بیشتری می سوزاند، پوست شاداب

تا می توانید آب بنوشید

تا می توانید آب بنوشید

روش هایی برای نوشیدن هر چه بیشتر مایعات

به گفته متخصصان ما باید روزانه دست کم 8 لیوان آب بنوشیم.ممکن است در ظاهر نوشیدن این اندازه آب ساده به نظر برسد؛ ولی، در عمل ساده نیست.این اندازه آب اصلاً کم نیست و خیلی از ما نمی توانیم این کار را انجام دهیم. حتی اگر از همه منافع این کار هم مطلع باشیم و بدانیم که با نوشیدن آب بدنمان چربی بیشتری می سوزاند، پوست شاداب تری پیدا می کنیم، غذایمان بهتر هضم می گردد و کمتر غذا می خوریم باز هم عمل به این توصیه کار سختی است. اگر شما هم نمی توانید روزانه 8 لیوان آب بنوشید، ناراحت نباشید.روش های مختلفی هست که با یاری آنها می توانید این احتیاج بدن خود به آب را تأمین کنید. دقت داشته باشید اگر روزانه فعالیت فیزیکی زیادی دارید یا زیاد عرق می کنید و آب از دست می دهید، باید بیش از اینها آب بنوشید و اگر هر روز اندازه فراوانی سبزی و میوه تازه می خورید، از تعداد این لیوان ها کاسته می گردد.

در مواقع استراحت آب بخورید

زمانی که منتظر دم کشیدن قهوه هستید یک لیوان آب بخورید. یا یک لیوان چای گیاهی درست کنید، در آن آب لیمو بچکانید و بنوشید. پس از اینکه یک فنجان قهوه یا چای نوشیدید یک لیوان آب گرم بنوشید. اگر عصر یک روز سرد زمستانی باشد، این یک لیوان آب گرم بسیار لذت بخش خواهد بود.اگر از نوع چای گیاهی برای بار اول خوشتان نیامده، یک نوع دیگر را امتحان کنید تا نوع مورد علاقه خود را پیدا کنید تا ضمن نوشیدن آن هم آب مورد احتیاج بدن تان تأمین گردد و هم از نوشیدن آن لذت ببرید.

بطری آب دلخواه تان را بردارید

برترین بطری موجود در خانه را به آب خوردن خودتان اختصاص دهید.بکوشید رنگ آن رنگ مورد علاقه تان باشد و طراحی زیبایی داشته باشد.یک تصویر الهام بخش که به شما انرژی بدهد، روی آن بچسبانید تا هر بار که به سراغ آن می روید به نوشیدن مایعات و آب تشویق شوید.بکوشید همواره از آن آب بخورید و به محض این که سرش خالی شد دوباره پرش کنید.

از نی بهره ببرید

نوشیدن یک بطری آب کار آسانی نیست؛ولی، اگر از نی بهره ببرید، راحت تر می توانید آب درون بطری را بخورید چرا که حواستان کمتر متوجه حجم آب می گردد. افزون بر این نوشیدن مایعات با نی برای بسیاری از افراد لذت بخش تر است.

آب را در دسترس قرار دهید

هر وقت که داخل خودروی تان می نشینید،بطری آب تان را همراه ببرید و برای این که همواره داخل خودرو آب داشته باشید یک بسته از بطری های آب خریداری کنید و در خودرو داشته باشید. در واقع، این کار به دلیل این است که شما هیچ وقت از آب دور نمانید.زمانی که به محل کارتان می روید، یک بطری آب در کیف تان داشته باشید و هر از چندی از آن بنوشید.این امر اگر تابستان باشد، خیلی مهم است. زمانی که در محل کارتان نشسته اید و کار می کنید هم یک بطری آب روی میزتان بگذارید و از آن بنوشید.در خانه هم همین کار را بکنید و همواره یک بطری آب در دسترس تان داشته باشید. دقت کنید که گاهی با وجود تشنگی برای آب خوردن تنبلی می کنیم و دلیل آن هم این است که آب در دسترس مان نیست و باید برای آب خوردن از جایمان بلند شویم.این که آب کنار دست مان باشد، برای افراد تنبل روش خوبی است که آب بنوشند.

مکمل های ویتامینی را بنوشید

بسیاری از مکمل ها هستند که می توانید پودر آنها را با آب مخلوط کنید و به جای قرص یا کپسول فرم مایع آن را بنوشید. به این ترتیب، هم ویتامین های لازم به بدن شما می رسد و هم با نوشیدن آنها مایعات لازم را به بدن خود رسانده اید.اگر دوست ندارید این ویتامین ها را به شکل مایع بنوشید، به خودتان قول دهید هنگام خوردن قرص های آنها دو لیوان کامل آب بنوشید.

کنار بشقاب غذای تان یک لیوان آب بگذارید

ولی،بین غذا آن را ننوشید. نوشیدن آب پس از صرف غذا به هضم غذا یاری می نماید و هم به شما یاری می نماید تا مایعات لازم را به بدن تان برسانید.نوشیدن آب بین غذا باعث می گردد فرد دچار سوءهاضمه گردد.

از فیلتر آب بهره ببرید

گاهی آب لوله کشی شهر طعم چندان خوبی ندارد و برخی افراد مزه آن را دوست ندارند.اگر شما هم از این دسته افراد هستید، برای آب سردکن یخچال تان یک فیلتر خریداری کنید یا برای شیر آب آشپزخانه تان فیلتر بگذارید تا طعم آبی که می نوشید بهتر گردد و با میل بیشتری آب بنوشید.

پیش از صرف غذا آب بنوشید

این توصیه به خصوص در مهمانی ها و جشن ها که میز غذا پر از غذاهای رنگارنگ و خوشمزه است و امکان پرخوری می رود، بیشتر کاربرد دارد.زمانی که می خواهید غذا بخورید- چه در خانه و چه در مهمانی یک لیوان بزرگ آب بنوشید تا بخشی از حجم معده تان اشغال گردد و نتوانید غذای زیادی بخورید. در مهمانی ها هم همین کار را بکنید. اگر پیش از این که کیک خوشمزه عروسی سرو گردد، شما یک لیوان پر از آب خورده باشید دیگر نمی توانید یک تکه بزرگ کیک بخورید و به یک تکه کوچک اکتفا می کنید به این ترتیب، با یک تیر دو نشان می زنید؛ هم به بدن تان آب می رسانید و هم جلوی ورود کالری های اضافی به بدن تان را می گیرید.

در بیرون از منزل آب بخورید

زمانی که بیرون هستید، هر جا که آب سردکن دیدید بایستید و آب بنوشید.در پارک ها، در بیمارستان ها و ادارات هر جا که آب سالم و تمیزی دیدید، توقف کنید و آب بنوشید و بطری آب تان را از آب تازه و خنک پر کنید.

کارهای روزمره تان را با نوشیدن مایعات همراه کنید

اگر مشغول کتاب خواندن هستید،یک فنجان چای هم کنار دست تان بگذارید.اگر در تختخواب هستید و برای این که خواب تان ببرد، جدول حل می کنید؛ آهسته آهسته یک لیوان آب بنوشید.اگر مشغول جارو برقی کشیدن هستید، هر چند دقیقه یک بار دست از کار بکشید و آب یا یک نوشیدنی دیگر بنوشید.اگر نوشیدن مایعات به عادتی در زندگی روزمره شما تبدیل گردد، به تدریج اثرات خوب آن را در زندگی تان خواهید دید.داشتن پوستی شاداب تر، کاهش وزن و انرژی بیشتر چند نمونه از این اثرات مثبت است.فقط دقت کنید که نوشیدنی های پر کالری ننوشید. برخی افراد به اشتباه فکر می نمایند نوشیدنی ها کالری ندارند؛ ولی، این طور نیست و اگر شما قهوه و چای تان را شیرین کنید یا آب میوه های مصنوعی بنوشید، به بدن تان کالری تحمیل نموده اید.

منبع:ماهنامه دنیای سلامت، شماره ی 50.

منبع: راسخون
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1879

به "تا می توانید آب بنوشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا می توانید آب بنوشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید