با دستور پخت غذاها به وسیله آشپزهای معروف جهان آشنا شویم ، آموزش طرز تهیه چند غذای خاص و معروف ایتالیایی با سرآشپز روکو دیسپیریتو

به گزارش مجله کالارنا، روکو دیسپیریتو- سرآشپز معروف ایتالیایی- کسی که چه در خانه باشد چه رستوران و چه در برنامه های آشپزی تلویزیون، عاشق خلق کردن و در واقع عاشق درست کردن همه مواد اولیه غذاهایش است.

با دستور پخت غذاها به وسیله آشپزهای معروف جهان آشنا شویم ، آموزش طرز تهیه چند غذای خاص و معروف ایتالیایی با سرآشپز روکو دیسپیریتو

به گزارش خبرنگاران، به گفته خودش علاقه شدید او به آشپزی از دوران نوجوانی و سن 11 سالگی آغاز شد.

در 18 سالگی روکو دیسپیریتو با تعدادی از برترین آشپزهای سراسر دنیا یعنی کسانی که هر کدام در انجمن بین المللی آشپزان دنیا در آمریکا نقش مهمی داشتند، آشنا شد.

در پی آن با گرفتن مدرک مهندسی از دانشگاه بوستون آمریکا در سال 1995 به رم بازگشت و در یک رستوران معروف ایتالیایی به نام لزو پیپیناس مشغول به کار شد و به قول خودش به عشق خود بازگشت. وی سپس رستوران خود را با نام داوا در حومه رم افتتاح کرد. در آن موقع روزنامه های سراسری و محلی در ایتالیا از او به عنوان ستاره ای در عرصه آشپزی یاد می کردند. دسپیریتو سپس آشپزخانه اتحادیه صلح را راه اندازی کرد، رستورانی با غذاهای منحصربه فرد که توجه هر ذائقه ای را به خود جلب می کرد.

روکو در سال 1990 به عنوان برترین نویسنده در تالیف کتاب آشپزی غذاها و نوشیدنی ها معرفی و شناخته شد. او بعلاوه به عنوان اولین آشپز جوان ایتالیا و برترین نویسنده در مجلات و نشریه های تخصصی آشپزی معروف شد. در طول تجربه کاری اش او تا به حال چهار کتاب آشپزی به رشته تحریر درآورده و در کتاب هایش بیشتر به درست کردن مواد اولیه برای تهیه غذاهای خود پرداخته است.

دیسپریتو به عنوان چهره مشهور برنامه های آشپزی تلویزیونی در شبکه های سراسری ایتالیا و حتی برخی شبکه های سراسری تلویزیونی در سراسر اروپا و آمریکا شناخته شده است.

بیشتر مهمانان برنامه های تلویزیونی او از چهره های معروف و آشپزان شاخص سراسر دنیا هستند؛ برنامه هایی که معروف ترین آنها آشپزان معروف و آشپزی امروز است. او در سال های 2003 و 2004 در شبکه ان بی سی آمریکا نیز هفته ای یک بار برنامه داشت. این برنامه یکی از برنامه های پیروز دیسپیریتو بود که در کمتر از پنج هفته بیش از 7 میلیون مخاطب پیدا کرد و این خود باعث شد تا او یکی از رستوران های معروف خود را در منهتن دایر کند.

او تا به امروز 22 رستوران در ایتالیا و سراسر اروپا و آمریکا راه اندازی نموده که همگی پیروز بوده اند به جز سه تا از آنها که به دلیل اجاره بها یا تخریب ساختمان به تعطیلی کشانده شدند. بیشترین شانس او در مشهورشدنش تهیه مواد اولیه با دست خودش است. به همین دلیل غذاهای او از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. این مهندس و آشپز با سلیقه ایتالیایی هر گاه از آشپزی دست می کشد گیتار می زند و علاقه زیادی به نواختن این ساز دارد.

طرز تهیه چند نوع از غذاهای خاص و متعارف این سرآشپز مشهور ایتالیایی را با هم مرور می کنیم.

سویا با 3 مدل پنیر ایتالیایی

1. سه نوع آرد و نمک رابا هم مخلوط نموده و روی سینی با تخته کار آشپزخانه به شکل تپه در آورید و وسط آن را با فشار انگشت گود کنید.

2. دو تخم مرغ را در گودی داخل آرد شکسته و با قاشق مواد را هم بزنید. سپس با دست آن را ورز دهید تا مخلوط خوب نرم گردد.

3. 200 گرم کره نرم شده را به مخلوط آرد اضافه کنید و خوب ورز دهید تا خمیری صاف و یکنواخت حاصل گردد و بار دیگر آن را کاملا ورز دهید. خمیر را داخل پلاستیک قرار داده و یک ساعت کناری بگذارید تا استراحت کند.

4. ایتالیایی ها برای برش خمیر آماده شده از دستگاه پاستا بری استفاده می نمایند؛ یعنی خمیر را در دستگاه می ریزند و پاستاهای رشته ای را تحویل می گیرند؛ البته دستگاه رشته بری خودمان هم عملکردی شبیه آن دارد که از قدیم در کشور ما استفاده می شد.

5. داخل اسپری آبپاش کمی شیر ریخته و خمیر را مرتب خیس کنید تا خمیر ترک نخورد.

6. سویای ریز دانه را ده دقیقه با کمی نمک، زردچوبه و آبلیمو جوشانده و سپس در آبکش بریزید. سویای پخته شده را همراه با پیاز خرد شده در روغن سرخ نموده و آن را با رب گوجه فرنگی و سبزیجاتی که از قبل تهیه نموده اید، مخلوط کنید. سویای پخته شده را همراه با پیاز خرد شده در روغن سرخ نموده و ان را بارب گوجه فرنگی و سبزیجاتی که از قبل تهیه نموده اید مخلوط کنید.

7. رشته های پاستا را داخل ظرفی که می خواهید غذا را در آن سرو کنید ریخته و مایه سس را روی آن بریزید و تمام پنیرهای رنده شده را به صورت مخلوط روی آن بپاشید و در فر یا مایکروفر حرارت دهید.

موادلازم

2 /1 پیمانه آرد معمولی

2 /1 پیمانه آرد 3 صفر

4 /1 پیمانه آرد سمولینا

2 عدد تخم مرغ

100 گرم کره (در دمای اتاق قرار دهید)

100 گرم کره گیاهی

به میزان لازم شیر

نمک، آب لیمو و فلفل سیاه به مقدار کافی

سس پاستا

یک پیمانه سویای پخته

شده سس گوجه فرنگی

4 /1 پیمانه تره خرد شده

4 /1 پیمانه جعفری خرد شده

یک عدد پیاز خرد شده

2 قاشق سوپخوری

پنیر رنده شده گودا

2 قاشق سوپخوری

پنیر سفید رنده شده 2 قاشق سوپخوری

پنیر زیره رنده شده

استیک فلفلی آبدار ایتالیایی با برنج قهوه ای

1. دو پیمانه از آب گوشت را در یک قابلمه میانه بریزید و روی حرارت بالا بجوشانید سپس برنج را به آن اضافه کنید. وقتی جوش آمد شعله را کم نموده و بگذارید روی حرارت ملایم بپزد تا زمانی که آب گوشت حالت مایه غلیظ پیدا کند و برنج هم نرم گردد. البته کمی هم از روغن زیتون به آن اضافه کنید. حالا قابلمه حاوی برنج پخته شده را کناری بگذارید.

2. فر را با حرارت 180 درجه روشن کنید تا گرم گردد. سپس سینی فر یا تابه ای بزرگ را آماده کنید و پس از چرب کردن آن فلفل های دلمه ای را روی آن بچینید و در فر قرار دهید تا بپزند. 12 تا 15 دقیقه بعد آنها را بیرون آورده و داخل آب جوش بیندازید تا اگر در اثر گریل شدن برخی از قسمت های فلفل ها سیاه بود پوست آنها جدا گردد.

3. فلفل ها را ریز نموده و با نوک چاقو داخل گوشت استیکی آماده شده چند برش ایجاد کنید، سپس با دقت فلفل ها را به همراه سیرهای خرد شده که از قبل آماده نموده اید، داخل گوشت فرو ببرید. کمی نمک دریا و پودر فلفل به آن اضافه کنید و گوشت را هم داخل فر بگذارید و نیم ساعت صبر کنید تا گریل گردد.

4. پس از آنکه گوشت را از داخل فر درآوردید به همراه نصف پیمانه آب، روغن زیتون و بعلاوه پیاز خرد شده به قابلمه ای منتقل کنید و بگذارید بپزد.

5. برای درست کردن سس، آرد ذرت را با شیر حل نموده و یک پیمانه آب گوشت به جامانده را به همراه سرکه به آن اضافه کنید. سپس سبزیجات معطر خردشده را به آن افزوده و کناری بگذارید.

6. پس از یک ساعت گوشت آماده شده را داخل ظرف گذاشته و با برنجی که قبلا آماده کردید به همراه سس سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه استیک فلفلی ایتالیایی:

3 پیمانه آب گوشت یا آب مرغ با کمی نمک و پودر فلفل دلمه ای

یک پیمانه برنج قهوه ای

یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون

نیم کیلو گوشت مغز ران گوساله کم چرب

یک عدد پیاز بزرگ (خرد گردد)

3 قاشق سوپ خوری سرکه

3 قاشق سوپ خوری آرد ذرت

2 /1 پیمانه شیر کم چرب

2 /1 پیمانه مخلوط سبزیجات ریز شده شامل جعفری، گشنیز، شوید، ترخون

5 عدد فلفل رنگی دلمه ای

به میزان لازم نمک دریا و فلفل سیاه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1402 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2305

به "با دستور پخت غذاها به وسیله آشپزهای معروف جهان آشنا شویم ، آموزش طرز تهیه چند غذای خاص و معروف ایتالیایی با سرآشپز روکو دیسپیریتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با دستور پخت غذاها به وسیله آشپزهای معروف جهان آشنا شویم ، آموزش طرز تهیه چند غذای خاص و معروف ایتالیایی با سرآشپز روکو دیسپیریتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید