جعبه سیاه زمین ساخته می شود

به گزارش مجله کالارنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از لایو ساینس، پروازهای تجاری معمولاً ثبت می شوند. هر حرکت هواپیما به وسیله یک دستگاه ضبط مخصوص که در دم هواپیما وجود دارد، ثبت می شود. پس از سقوط هواپیما، تیم های جستجو و نجات محل حادثه هوایی را بررسی می کنند تا سوابق ثبت شده در آن نشان دهد سقوط هواپیما چگونه اتفاق افتاده است.

جعبه سیاه زمین ساخته می شود

اکنون قرار است سال آینده یک جعبه سیاه برای ثبت بلایای طبیعی زمین ساخته شود. این ابزار که در واقع همان جعبه سیاه زمین نام دارد، هر رویدادی را در جهان ثبت می کند.

این صندوق که با انرژی خورشیدی کار می کند به اندازه یک اتوبوس مدرسه است و ظاهری شبیه یک ایستگاه اتوبوس معکوس دارد.

کل این ابزار با فولادی به ضخامت 7.5 سانتیمتر پوشیده شده تا درمقابل بلایای طبیعی دوام بیاورد و مانند جعبه سیاه هواپیما در ایمن ترین نقطه سیاره قرار گیرد که از قرار معلوم تاسمانی است. هنگامیکه این صندوق فعال شود، هارد درایوهایی در آن پر می شود که داده های مربوط به آب و هوا را ذخیره می کند.

این پروژه نتیجه همکاری دانشگاه تاسمانی و یک شرکت مخابراتی به نام کلمنگر بی بی دی او و یک مجموعه هنری به نام گلو سوسایتی است که ساخت آن از اوایل 2022 میلادی آغاز می شود.

در این جعبه دمای هوا، داده های اسیدی شدن اقیانوس ها، داده های استفاده از زمین، بودجه نظامی، مصرف انرژی و رشد جمعیت انسانی جمع آوری می شود. همچنین تیتر اخبار مهم، پست های شبکه های اجتماعی و اطلاعاتی کلیدی درباره کنفرانس های تغییرات آب وهوایی بین سران کشورها نیز در آن ذخیره می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2028

به "جعبه سیاه زمین ساخته می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جعبه سیاه زمین ساخته می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید