در سفرتان به عمان بازدید از این 20 جاذبه شگفت انگیز را از قلم نیاندازید.

به گزارش مجله کالارنا، عمان شگفتی های بسیاری را برای ارائه به مشتاقان تاریخ و طبیعت در دل خود جای داده است. شهرت این کشور نه تنها به دلیل طبیعت اعجاب انگیزی می باشد که آن را احاطه نموده بلکه به سبب معماری بی نظیر خانه ها، قلعه ها، مساجد و موزه ها نیز هست که شما را با زیبایی هایشان شگفت زده خواهند کرد.

در سفرتان به عمان بازدید از این 20 جاذبه شگفت انگیز را از قلم نیاندازید.

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

می توان گفت جاذبه های این کشور کهن به قدریست که شاید زمانی چند روزه فرصتی کوتاه برای بازدید از همه شگفتی های این سرزمین باشد ولی با یک برنامه ریزی حساب شده و دقیق و گلچین کردن بر ترین جاذبه های این کشور تنها در طی چند روز می توانید از اقامتی رویایی همراه با فعالیت هایی متنوع لذت ببرید.

بازار مطرح (Muttrah Souq)

شهر مطرح یکی از زیبا ترین شهرهاییست که در مسقط پایتخت کشور عمان واقع شده است. بازار سنتی مطرح در این شهر یکی از معروف ترین و بزرگ ترین بازارهای کشور عمان از فروشگاه های بزرگ و کوچک بسیاری تشکیل شده است. در این بازار محصولات متنوعی از عمان و صنایع دستی محبوب این کشور از قبیل انواع بافت های رنگی، لباس های سنتی، طلا و جواهر و نقره جات به فروش می رسد. با گشت و گذار در این بازار رنگارنگ علاوه بر آشنایی بیش تر با فرهنگ و آداب و رسوم این کشور می توانید از ثبت عکس هایی زیبا و خاطره انگیز نیز لذت ببرید.

مسجد جامع سلطان قابوس (Sultan Qaboos Grand Mosque)

مساجد سلطان قابوس یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری عمان هستند که تقریباً در هر شهر این کشور می توانید یکی از آن ها را پیدا کنید. مسجد بزرگ سلطان قابوس در شهر بوشر (Bausher) یکی از شهرهای مسقط واقع شده و در شمار زیبا ترین و معروف ترین این مساجد قرار گرفته است. مسجد سلطان قابوس با معماری منحصر به فرد در سال 2011 ساخته شد. مناره های زیبا، گنبد بزرگ طلایی رنگ، طاق ها، حکاکی های هنرمندانه روی دیواره ها و لوسترهای کریستالی بزرگ همه و همه از ویژگی های متمایز این مسجد هستند که بر شهرت آن می افزایند. جالب است بدانید این مسجد صندلی دومین فرش وسیع و دومین لوستر بزرگ دنیا نیز می باشد.

سواحل مسندم (Musandam beaches)

شهر مسندم در شمال شرق کشور با نواری ساحلی به مسافت 70 کیلومتر با قطعه زمینی از امارات، از سایر شهرهای عمان جدا شده است. سواحل زیبای مسندم با شن زارهای درخشان توسط خلیج فارس و خلیج عمان احاطه شده اند. ساحل خصب (Khassab ) یکی از دیدنی ترین و مشهور ترین سواحل مسندم می باشد.

رأس الجینز (Ras Al Jinz)

راس الجینز در شرق عمان و شهر رأس الحد واقع شده و یکی از زیست گاه های محافظت شده برای لاک پشت های سبز دریایی در حال انقراض می باشد. هر سال حدود 20000 لاک پشت ماده خود را به سواحل رأس الجینز می رسانند تا تخم های کوچک را زیر شن زارهای طلایی پنهان نمایند. با سفر به رأس الجینز علاوه بر لذت بردن از سواحل شگفت انگیز، آب های فیروزه ای و شن زارهای درخشان می توانید شاهد منظره ای حیرت انگیز از تخم گذاری لاک پشت ها و بیرون آمدن لاک پشت های نوزاد ظریف از تخم هایشان و شروع سفر پر خطرشان از ساحل به سوی دریا باشید.

شطی القرم (Shatti Al Qurum)

ساحل زیبای شطی القرم یکی از طولانی ترین سواحل عمان در شمال شهر مسقط قرار گرفته است. این ساحل بی نظیر به سبب وجود کافه ها، رستوران ها، مراکز خرید و هتل های متعدد به یکی از مشهور ترین و شلوغ ترین سواحل عمان تبدیل شده است.

وادی بنی خالد (Wadi Bani Khalid)

بدون شک وادی بنی خالد را می توان بهشتی سرسبز و رنگانگ در سرزمین عمان نامید. این وادی با چشم اندازی زیبا در منطقه الشرقیه واقع شده و دارای چندین استخر طبیعی و هم چنین چشمه ای رویاییست که در تمام طول سال جریان دارد. چندین دهکده زیبا همراه با مزارعی سرسبز و صخره های قرمز رنگ در اطراف این وادی مناظری باورنکردنی را در ذهن هر بیننده ای ثبت می نمایند.

قلعه ها (Forts and castles)

قلعه های باستانی عمان را می توان بازتابی از تاریخ و فرهنگ غنی این کشور دانست. در سفرتان به عمان باید حتماً قدم زدن در یکی از این میراث های ارزشمند عمانی را تجربه کنید. هر گوشه ای از این سرزمین که پا بگذارید می توانید یکی از این بناهای شکوهمند ارزشمند را ببینید. قلعه نخل (Nakhal)، قلعه نزوی (Nizwa)، قلعه جبرین (Jibreen)، قلعه الحزم (Al Hazm) و قلعه الرستاق (Al Rustaq) نمونه های بارزی از مشهور ترین قلعه های سرزمین عمان هستند.

صلاله (Salalah)

صلاله شهری شگفت انگیز و زیباست که در جنوب کشور عمان و در منطقه ظفار (Dhofar) واقع شده است. جشنواره پاییز خریف صلاله از دلایل شهرت این شهر است که هر سال از ماه ژوئیه تا سپتامبر (اواسط تیر تا اواسط مهر) ادامه دارد و همه شهر را با گیاهان رنگارنگ و نخلستان ها و باران های ملایم به یک فرش بزرگ سبز رنگ تبدیل می نماید. اگر سفرتان به عمان هم زمان با فرارسیدن این فصل رویایی بود، بهتر است تا برای لذت بردن از زیبایی های طبیعی صلاله چند روزی را به بازدید از این شهر زیبا اختصاص دهید.

جبل اخضر (Jebel Al Akhdar)

کوه های شگفت انگیز جبل اخضر بخشی از رشته کوههای الحجر (Al Hajar) در منطقه الداخلیه (Al Dakhliya) هستند. نام این کوه ها برگرفته از مناطق سرسبز و مزارع زیباییست که صخره های سنگی آن را پوشش می دهند. این کوه دارای چندین روستاست که مردم آن به کار زراعت و دامداری مشغول هستند. کوه نوردی و پیاده ر وی و لذت برن از مناظر بی همتای این کوه از جذاب ترین فعالیت های سفرتان به عمان خواهد بود.

موزه ملی عمان (The National Museum of Oman)

موزه ملی عمان در سال 2016 با هدف برپایی نمایشگاهی برای نمایش میراث غنی این کشور در مسقط تأسیس شد. این موزه بزرگ با مساحت 13700 مترمربع دارای چندین گالریست که تاریخ و فرهنگ عمان را به زیبایی تصویر می کشند. هم چنین مانیتورهای بزرگ الکترونیکی به شرح صنایع باستانی این کشور می پردازند. گالری های داخلی موزه به بخش هایی نظیر عمان و دنیا، میراث معنوی، سرزمین و مردم، تاریخ دریانوردی، ماقبل تاریخ و تاریخ باستان، شکوه و جلال اسلام، اسلحه و زره، افلاج، رنسانس و پول تقسیم بندی شده است.

جبل شمس (Jebel Shams)

جبل الشمس یا کوه خورشید را می توان یکی دیگر از کوه های زیبای رشته کوه باشکوه الحجر در منطقه الداخلیه برشمرد. این کوه مرتفع ترین نقطه رشته کوه الحجر بوده و مردم عمان اعتقاد دارند این جا اولین نقطه ایست که خورشید عمان از آن طلوع می نماید و این باور همان چیزیست که باعث شده این کوه را جبل الشمس بخوانند. در سفرتان به عمان می توانید روزی را برای پیاده روی روی دامنه های زیبای این کوه اختصاص دهید و از تماشای مناظر زیبای اطراف آن لذت ببرید.

جزیره مصیره (Masirah Island)

جزیره مصیره بزرگ ترین جزیره عمان در سواحل شرقی این کشور واقع شده است. این جزیره زیبا که از هر سو در محاصره دریا قرار گرفته زمانی به طور تخصصی در حوزه فراوری انواع کشتی فعالیت می نموده است و هنوز هم در رأس الحیف (Ras Hilf) اصلی ترین شهر جزیره چندین کشتی متروکه به چشم می خورد. در حال حاضر این جزیره در حوزه فراوری منسوجات سنتی عمان و ماهی گیری فعالیت می نماید. این جزیره زیبا مقر پایگاه هوایی کشور عمان بوده و به راحتی می توانید با لنج های بزرگی به این جزیره دسترسی داشته باشید. با وجود جمعیت کمی که در جزیره ساکن هستند می توانید در آرامش به هر گوشه ای سر بزنید، کشتی های اسرارآمیز غرق شده در کنار ساحل را در جست وجوی گنجی ارزشمند کاوش کنید و به ثبت عکس های فوق العاده زیبایی در قاب دوربین خود بپردازید.

مجلس الجن (Majilis Al Jinn)

اگر در جست وجوی طبیعتی شگفت انگیز برای کوه نوردی هستید و بدتان نمی آید کمی ماجراجویی را نیز چاشنی سفرتان کنید پس مجلس الجن می تواند یکی از ایده آل ترین گزینه هایی باشد که پیش روی شما قرار گرفته است. تنها راه دسترسی به داخل این غار عجیب چند سوراخ در بالای غار است که آن هم به لطف برخورد قطره های باران با سنگ های آهکی دیواره در طی سالیان درازی ایجاد شده اند. مجلس الجن به سبب دارا بودن دومین تالار غار بزرگ در دنیا شهرت دارد و مکانی فوق العاده برای عکاسی از سازه های سنگی منحصر به فرد با اشکالی عجیب و غریب است. این غار برای اولین بار در سال 1983 توسط یک زن و شوهر آمریکایی کشف شد.

خانه اپرای سلطنتی مسقط (Royal Opera House)

بدون شک در طی سال های اخیر کوشش عمانی ها برای ساخت سازه های زیبا و هنرمندانه که به طرز شگفتی نمایان نماینده فرهنگ و میراث غنی این کشور هستند تأثیر به سزایی در جذب گردشگران داشته است. خانه اپرای سلطنتی را می توان یکی از این بناهای فوق العاده دانست که در سال 2011 هم چون قصری با معماری برجسته مدرن عمان و البته حفظ ارزش های سنتی و معنوی گذشته در شهر مسقط ساخته شده است. خانه اپرای سلطنتی مسقط با ظرفیت 1100 نفر پایگاه اصلی هنری شهر مسقط بوده و در رویدادها و مناسبت های گوناگون اجراهای مختلف سنتی و بین المللی در آن برگزار می گردد.

وادی ضم (Wadi Damm)

حواس تان باشد تا در سفرتان به الظاهره (Al Dhahira) از وادی ضم یکی دیگر از دره های شگفت انگیز این منطقه حتماً دیدن کنید. صخره ها با اشکال مختلف از ویژگی های منحصر به فرد و جذاب این وادی برای گردشگران هستند. بعضی از صخره ها عظیم بوده و بعضی با خطوطی منحصر به فرد خود نمایی می نمایند؛ تعدادی از این صخره ها صاف هستند یا سوراخ هایی روی آن ها شکل گرفته است. هم چنین این وادی با وجود استخری طبیعی مکانی ایده آل برای فرار از زندگی شلوغ مدرن شهری و پناه بردن به دل طبیعت بکر برای دوست داران طبیعت به شمار می رود.

شن زارهای ربع الخالی (Sands of Rub Al Khali)

برای رهایی در دل طبیعت هیچ جا نمی تواند هم چون کویری با شکوه با شن هایی نرم و درخشان جذاب باشد. عظمت آسمان کویر در شب و سکوت بی انتهایش شما را راهی سفری جادویی خواهد نمود. ربع الخالی کویری در غرب کشور عمان است که بخش هایی از امارات، یمن و عربستان سعودی را نیز در برمی گیرد. این کویر با مساحتی بالغ بر 650000 مترمربع توانسته عنوان بزرگ ترین صحرای شنی دنیا را از آن خود کند. ربع الخالی هم چنین از تنوع زیستی بی نظیری برخوردار بوده و به عنوان یکی از بزرگ ترین مناطق نفت خیز دنیا نیز شناخته می گردد. با برنامه ریزی برای اقامتی یک روزه در این کویر می توانید از طیف متنوعی از فعالیت های هیجان انگیز بی نهایت لذت ببرید.

بیمه سینخوله (Bimmah Sinkhole)

بیمه سینخوله یا هویت نجم (Hawiyyat Najm) در شرق کشور عمان و در نزدیکی شهر مسقط واقع شده است. این پدیده شگفت انگیز و دیدنی به دلیل انحلال لایه های پایینی سنگ آهک ایجاد شده که باعث ریزش لایه های سطحی و ایجاد سوراخی بزرگ در این مکان شده است. بیمه سینخوله شهرت دنیای خود را مدیون آب های فیروزه ای رنگ و درخشان استخر طبیعی خود و صخره های عجیبی ست که آن را احاطه نموده اند. این سوراخ شگفت آور زیبا یکی از جاذبه های دیدنی عمان است که حتماً باید بازدید از آن را در برنامه گشت وگذارتان در عمان جای دهید.

صور (Sur)

صور پایتخت منطقه الشرقیه در شمال شرقی کشور عمان است. این شهر دارای سواحلی شگفت انگیز بوده و در گذشته به عنوان مقصدی مهم برای ساخت انواع داوو (dhow) نوعی کشتی سنتی عمانی در میان دریانوردان مشهور بوده است. این شهر با وجود یک کورنیش با چشم اندازی زیبا، دو قلعه باستانی و زیست گاه لاک پشت های سبز دریایی در حال انقراض مکانی فوق العاده برای سپری کردن تعطیلاتی هیجان انگیز و سرشار از آرامش هم برای دوست داران طبیعت و هم کسانی که به معماری و تاریخ این کشور علاقه مندند به شمار می رود.

ستارگان الشرقیه (Stars of Al Sharqiya)

الشرقیه یکی از مناطق شرقی عمان است. این منطقه دارای سواحل زیبای بسیاری از جمله ساحل زیبای رأس الجینز می باشد که به عنوان زیست گاه طبیعی حفاظت شده لاک پشت های سبز دریایی در حل انقراض از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هم چنین وجود وادی های زیبایی از جمله وادی بنی خالد این منطقه را به عنوان مکانی ایده آل برای کمپینگ و رصد ستاره ها در شب تبدیل نموده است.

مسقط (Muscat)

مسقط نه تنها به سبب این که پایتخت عمان است بلکه به دلیل زیبایی های طبیعی معماری و تاریخی که در هر گوشه ای از خود جای داده از محبوبیت ویژه ای بین گردشگران برخوردار می باشد. سواحل شگفت انگیزی چون شطی القرم و البوستان، خانه اپرای سلطنتی مسقط، مسجد باشکوه سلطان قابوس و هتل های مجلل با امکاناتی فوق العاده و شهرت دنیای این شهر را به یکی از نقاط مهم گردشگری در عمان تبدیل نموده اند. مسقط شهریست که در هر گوشه ای از آن فعالیتی هیجان انگیز، طبیعتی شگفت انگیز یا بنایی تاریخی به انتظار شما نشسته است.

منبع: ddsafar
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 918

به "در سفرتان به عمان بازدید از این 20 جاذبه شگفت انگیز را از قلم نیاندازید." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفرتان به عمان بازدید از این 20 جاذبه شگفت انگیز را از قلم نیاندازید."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید