دیزاین اتاق خواب دخترانه در خانه های با متراژ کم

به گزارش مجله کالارنا، اتاق خواب دخترانه و سبک تزیین آن که وسط می آید، رنگ صورتی در ذهن همه یک پس زمینه نوستالژیک است. چرا همواره اتاق خواب های دخترانه صورتی هستند. درست است که همه دختر ها رنگ صورتی را می پسندند ولی بیاید برای یک بار هم که شده از این رنگ کمتر استفاده کنیم و استفاده از آن را به اکسسوری ها محدود کنیم و از رنگ های دیگر در تزیین اتاق دخترانه بهره ببریم. در این مقاله درباره دکوراسیون داخلی اتاق خواب دخترانه به بیان نکاتی می پردازیم. با ما همراه باشید.

دیزاین اتاق خواب دخترانه در خانه های با متراژ کم

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

تخت خواب در اتاق خواب دخترانه

تخت خواب در اتاق خواب دخترانه یک عنصر مهم است چون دخترا بیشتر وقتی که در اتاق خوابشان هستند را بر روی تختشان سپری می نمایند و دیزاین آن بسیار مهم است. معمولا سبک دکوراسیون داخلی سنتی برای تخت خواب اتاق دخترانه مناسب است و تزیینات زیادی دارد که دخترها عاشق آن هستند.

اگر دختر زیر دوازده سال باشد دوست دارد تختش پر از عروسک های پارچه ای و منبت کاری های طلایی رنگ و روتختی سفید باشد ولی وقتی سن کمی بالاتر می رود به رنگی های پریده و پخته مانند طوسی، صورتی کثیف، یاسی، کرمی و کبود بیشتر می گردد. به جای روتختی سفید دوست دارند از روتختی چهارخانه یا طرح درشت استفاده نمایند که ترجیحا گلدار نباشد. اکسسوری روی تخت آنها هم کم کم به کوسن های ساده کاهش پیدا می نماید.

بخش بازی و سرگرمی اتاق خواب دخترانه

وقتی دختر ها به طور کلی بچه ها سن زیر شش سال دارند به بازی های داخل فضای بسته علاقه زیادی دارند و دوست دارند برای بازی خود محدوده معین نمایند که چادر بازی در اتاق خواب دخترانه با طرح هایی مانند خانه یا کاخ به رنگ های تند می تواند گزینه خوبی باشد. با کمی نور پردازی می توانید فضا را دلچسب تر کنید تا محوطه بازی آنها به همان چادر محدود گردد.

وقتی عظیم تر می شوند فضای بازی آنها دیگر به چادر بازی محدود نمی گردد هم جثه آنها عظیم تر شده است و هم جای بیشتری برای بازی می خواهند و طمع آنها برای فضای بازی بیشتر است. اینجاست که ممکن است به اتاق پذیرایی هم برسند. در این سن معمولا دختر ها به یک فضا مانند کمد، گوشه ای از اتاق و یا میز تحریر پناه می برند چه بهتر که کمد و وسایل داخل اتاق آنها را طوری تزیین کنیم که با روحیات آنها سازگارتر باشد.

وقتی پا به سن بلوغ می گذارند دیگر فضای بازی های بچگانه به فضای بازی کامپیوتری و میز کار و کتابخانه تبدیل می گردد تا بتوانند در آن برای آینده خود طرح هایی بریزند و از لحظات بودن در آن لذت ببرند.

انواع کشو و میز آرایش در اتاق خواب دخترانه

در اتاق خواب دخترانه میز آرایش و کشو دو جزء جدانشدنی هستند که با مشخصات و سلیقه های مختلف چیده می شوند. کشو و میز آرایش هم در دختر بچه ها و هم در دختران بالغ مورد انتظار است و بهتر است دیزاین آن مناسب سن و اقتضای سلیقه باشد.

در دختر بچه ها میز آرایش و کشو بیشتر جنبه بازی و سرگرمی دارد ولی وقتی سن بالاتر می رود این شرایط تغییر پیدا می نماید و این خواسته بیشتر جنبه احتیاج پیدا می نماید و کاربردی می گردد.

نقش نور در اتاق خواب دخترانه

نور در اتاق خواب دخترانه مهمترین نقش را دارد. نور در اتاق خواب دخترانه، دخترهایی که کمتر از 12 سال دارند معمولا زیاد است و روشنایی زیادی را به فضا می بخشد ولی با بالا رفتن سن ترس از نور کمتر می گردد و اشتیاق به تاریکی بیشتر می گردد و استفاده از آباژور و چراغ مطالعه بیشتر می گردد.

رنگ دیوار ها

دختر بچه های کوچک اتاق خواب دخترانه با دیوار های رنگ روشن مثل صورتی، سفید، یاسی و … را می پسندند ولی عظیم تر که می شوند گرایش به رنگ های گرم و پریده بیشتر می گردد مانند خاکستری و طوسی که با بیشتر رنگ ها قابل ست شدن هستند. ممکن است یک روز وارد اتاق خواب دختر نوجوانی شوید و با دیوار های خاکستری روبرو شوید.

اکسسوری در اتاق خواب دخترانه برای دخترهایی که در سن بلوغ هستند یا به تازگی جوان شده اند امری طبیعی است پس آنها را در انتخاب رنگ اتاقشان آزاد بگذارید.

تزیینات دیواری در اتاق خواب دخترانه

برای تزیین اتاق خواب دختر بچه های با سن پایین بهتر است از شلف دیواری و قرار دادن بعضی عروسک و اسباب بازی های دلخواه آنها در آن و برای اتاق خواب دختران نوجوان از تزیینات دیواری مانند تابلو، پوستر و آینه استفاده کنید. برای آنها تزیینات دیواری میتواند پنجره ای به شخصیت درونشان باشد.

کفپوش اتاق خواب دخترانه

کفپوش هایی مانند پارکت، سنگ و سرامیک همگی برای کف اتاق خواب دخترانه مناسب هستند ولی بهتر است از فرش های عظیم و راحت برای پوشاندن و گرم کردن آن استفاده کنید زیرا دخترها مدت زمان زیادی را روی زمین می گذرانند. موکت کردن کف اتاق خواب دخترانه هم می تواند گزینه خوب و راحت تری به نظر بیاید.

سخن پایانی

در ادامه برای پیدا کردن دکوراسیون داخلی مناسب برای اتاق خواب دخترانه چند ایده از اتاق های خواب مدرن و سنتی برای شما به نمایش گذاشته شده است تا بتوانید از میان آنها دیزاین مناسب متراژ و سلیقه تان بیابید. به یاد داشته باشید دیزاین اتاق خواب دخترانه لزوما رنگ صورتی دیوار ها و یا وسایل نیست؛ مهم راحتی و زیبایی دکوراسیون و کاربردی بودن آن است.

منبع: کوئیک سازه
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1016

به "دیزاین اتاق خواب دخترانه در خانه های با متراژ کم" امتیاز دهید

3 کاربر به "دیزاین اتاق خواب دخترانه در خانه های با متراژ کم" امتیاز داده اند | 3.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیزاین اتاق خواب دخترانه در خانه های با متراژ کم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید