دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

به گزارش مجله کالارنا، به طور کلی دکوراسیون و دیزاین خانه مسئله ای است که توجه ساکنان را به خود جلب نموده و از اهمیت بالایی برخوردار است. آشپزخانه از جمله بخش هایی از خانه است که خانم ها بیشتر وقت خود را در آن صرف می نمایند. بنابراین دیزاین آشپزخانه ایرانی به نحوی است که باعث ایجاد خستگی و یکنواختی نشده و همیشه ظاهر شیک و زیبای خود را حفظ کند. فضای آشپزخانه باید مدرن باشد و امکاناتی در آن فراهم گردد تا خانم های خانه دار از کار کردن در آن احساس راحتی نمایند.

دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

امروزه بیشتر افراد در خانه های آپارتمانی سکونت دارند. آشپزخانه این خانه ها با توجه به متراژ آن ها کوچک است. بنابراین باید از ایده های مناسب برای طراحی دکوراسیون این آشپزخانه ها استفاده نمود. طراحان و معماران ایرانی از ذوق و سلیقه ویژه ای برخوردار هستند و در طراحی دکوراسیون آشپزخانه های کوچک آپارتمانی ایرانی به فاکتور هایی مانند نوع مدل کابینت، هماهنگی رنگ های به کار رفته، چیدمان وسایل و … توجه کافی دارند.

در دکوراسیون آشپزخانه باید نوعی هماهنگی بین رنگ و چیدمان وسایل به چشم بیاید. خانه هایی که آشپزخانه های زیبایی دارند، در نوع طراحی، رنگ و جنس کابینت ها بی نظیر هستند. علاوه بر آن آشپزخانه می تواند به فضایی گرم و صمیمی برای صرف غذا در کنار اعضای خانواده تبدیل گردد. در آشپزخانه های ایرانی از انواع کابینت ها مانند MDF، پی وی سی، چوب و هایگلاس استفاده می گردد و انتخاب آن ها با توجه به بودجه و سلیقه افراد صورت می گیرد. رنگ کابینت نیز احساسات متفاوتی را در بیننده بر می انگیزد، به علاوه باید در نظر داشت که رنگ های تیره مناسب فضای های بزرگ تر و رنگ های روشن مناسب فضاهای کوچک هستند.

امروزه آشپزخانه های ایرانی معمولا به صورت اپن طراحی و اجرا می شوند. در این آشپزخانه ها با توجه به فضا از طرح های تزئینی مانند آرک برای زیبایی آنها استفاده می گردد زیرا ظاهر این آشپزخانه ها تاثیر بسزایی در دکوراسیون کلی خانه خواهد گذاشت. در خانه هایی که آشپزخانه اپن دارند از اتاق نشیمن به راحتی می توان به آشپزخانه دید داشت، بنابراین استفاده از آرک نمای آشپزخانه های اپن را زیبا تر می نماید.

در آشپزخانه های کوچک ایرانی ممکن است به دلیل طراحی ساخت آنها هیچ پنجره ای وجود نداشته باشد، بنابراین باید نورپردازی آن ها را به نحوی انجام داد تا نور کافی برای حضور در این مکان و انجام فعالیت فراهم گردد. استفاده از لامپ های پرنور کم مصرف و انتخاب کفپوش و کابینت رنگ روشن می تواند به روشن نمودن فضا یاری شایانی نماید. کابینت هایگلاس نیز به دلیل انعکاس نور باعث روشن تر شدن فضا می شوند.

در زندگی امروزی به دلیل این که بسیاری از خانواده ها در آپارتمان هایی با فضای نسبتا کم زندگی می نمایند، استفاده بهینه و درست از فضا برای قرار دادن وسایل بسیار مهم است. یکی از مواردی که باعث جادار تر شدن محیط می گردد ساخت و استفاده درست از کابینت است. در آشپزخانه مدرن کابینت ها باید به نحوی طراحی و ساخته شوند که محل قرارگیری یخچال، ماشین لباس شویی، ماشین ظرفشویی و اجاق گاز در آنها تعبیه گردد. امروزه در آشپزخانه های این وسایل بین کابینت ها و در جای معین قرار داده می شوند و نوعی نظم و ترتیب در چیدمان وسایل به وجود می آورند.

ایرانی ها همیشه طبیعت دوست بوده و الفتی دیرینه با گل و گیاه دارند. در اغلب آشپزخانه های ایرانی می توان ردپایی از گیاهان را دید. قرار دادن انواع گلدان های گل یا گیاهان آپارتمانی بر روی سطح اپن یا کابینت و یا آویز نمودن آن ها در گوشه ایی از آشپزخانه روحیه را تازه می نماید و باعث تصویه هوا نیز می گردد. همان طور که پیش تر گفته شد استفاده از گل و گیاه در خانه فضا را مطبوع تر می نماید بنابراین توصیه می گردد حتی در صورتی که نمی توانید به طور کامل مواظب گل ها باشید از گیاهانی بهره ببرید که احتیاج به مراقبت کمتر و بعضا احتیاج به نور کمی دارند. استفاده از تراریوم نیز می تواند گزینه خوبی باشد.

چیدمان آشپزخانه کوچک ایرانی

اگر آشپزخانه های کوچک درست چیده شوند می توان فضا را بزرگ تر از آنچه که هست نشان داد. دقت در انتخاب رنگ ها بسیار مهم است استفاده از رنگ های سفید و خنثی، که از گذشته تا امروز مورد توجه بوده است، و هم چنین رنگ های آبی و سبز فضا را بزرگ تر نشان می دهد. از طرف دیگر استفاده از قفسه بندی در این نوع آشپزخانه ها در ایجاد نظم بسیار تأثیر گذار است. به علاوه نورپردازی و استفاده درست از نور و منظم چیدن وسایل نیز در ایجاد فضایی بهتر و مطلوب تر برای آشپزخانه مفید هستند.

استفاده از فرش و ظروف رنگارنگ بنابر سلیقه شما جلوه ای شاد و خاص به آشپزخانه می بخشد. در صورتی که رنگ غالب فضای آشپزخانه خنثی و یا ملایم باشد می توان از این نوع دیزاین برای زیبا سازی آشپزخانه بهره برد. قرار دادن ظروف و وسایل در شلف ها نیز علاوه بر مرتب کردن فضا دسترسی به آن ها را راحت تر می نماید.

در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک ایرانی باید به چه مواردی دقت گردد؟

در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک آپارتمانی ایرانی به فاکتور هایی مانند نوع مدل کابینت، هماهنگی رنگ های به کار رفته، چیدمان وسایل و ...باید توجه کرد.

برای تامین نور کافی در دکوراسیون آشپزخانه ایرانی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

استفاده از لامپ های پرنور کم مصرف و انتخاب کفپوش و کابینت رنگ روشن می تواند به روشن نمودن فضا یاری شایانی نماید.

استفاده از گیاهان آپارتمانی چه تاثیری روی دکوراسیون آشپزخانه ایرانی دارد؟

روحیه را تازه می نماید، باعث تصویه هوا می گردد و استفاده از گل و گیاه در خانه فضا را مطبوع تر می نماید.

در آشپزخانه های ایرانی از از چه نوع کابینت هایی استفاده می گردد؟

در آشپزخانه های ایرانی از انواع کابینت ها مانند MDF، پی وی سی، چوب و هایگلاس استفاده می گردد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 787

به "دکوراسیون آشپزخانه ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون آشپزخانه ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید