ذوق اهالی هنر را کور نکنید لطفاً

به گزارش مجله کالارنا، این دو خواننده محبوب و مشهور کشور هیچ کار خلاف عرف و قانونی انجام نداده اند. آنها به مکانی رفته اند که درهایش به روی همه باز است.

ذوق اهالی هنر را کور نکنید لطفاً

عصرایران: همایون شجریان و علی رضا قربانی، دو خواننده مشهور موسیقی سنتی ایران در یک آلبوم به نام افسانه چشم هایت همکاری نموده اند. این دو خواننده برای ضبط تیزر تبلیغاتی خود به ایران مال مجتمع بزرگ تجاری و تفریحی غرب تهران رفتند.

انتشار ویدئوی تبلیغاتی این آلبوم حسابی سر و صدا کرد و بعضی ها داد اعتراض سر دادند که چرا این دو باید برای کار خود ایران مال را انتخاب نمایند. به طور مثال روزنامه جوان در یادداشتی انتقادی از ایران مال به عنوان نماد ابتذال سرمایه، انفعال اخلاق و سمبل مصرف گرایی یاد می نماید و سایت جوان آنلاین نیز خطاب به همایون شجریان نوشت: برای ایران بخوانید، نه ایران مال.

یک سوال ساده بعد از شنیدن و خواندن این انتقادها ذهن آدم را درگیر می نماید. ایران مال مگر در دادگاهی محکوم به تخلف و فساد شده است که به خاطر آن این دو خواننده را محکوم می کنیم؟ این مجتمع بزرگ در کشور جمهوری اسلامی با قوانین جمهوری اسلامی و با مجوز های قانونی جمهوری اسلامی ساخته شده است. مگر این دو به دبی یا آنتالیا رفته اند که این چنین داد و فریاد راه انداخته ایم؟

همین الان وقتی صفحه های اهالی فضای مجازی را بالا و پایین می کنید، عکسی از آنها در ایران مال و کتابخانه معروف اش می بیند. این در همین مجتمع جشنواره فیلم فجر برگزار شده است.

به یاد دارم معرفی برنامه خوب عصر جدید که از شبکه سه پخش می شد هم در همین ایران مال ضبط شده بود. چرا دوستان آن زمان از مدیر جوان شبکه سه نپرسیدند که برای ایران برنامه بسازد نه ایران مال؟

فکر نمی کنید اگر شما می خواستید اعتراض کنید باید به تلویزیون اعتراض می کردید نه به یک بخش خصوصی که در حال اجرا یک کار غیر دولتی است.

کسی با انتقاد مخالف نیست. همین نوشتار هم طعم انتقادی دارد اما اینکه تیغ انتقاد فقط یک جریان را هدف قرار بدهد و در برابر دیگران که همان کار را می نمایند سکوت کند، جای سوال دارد.

اگر همایون شجریان و علیرضا قربانی برای این ویدویی تبلغاتی پول هم گرفته باشند، اشکال ندارد. آنها بخشی خصوصی هستند و باید برای پیش برد کارهای خودشان و ارائه کارهای جدیدتر درآمدزایی داشته باشند.

این رفتار که به همه برچسب بزنیم و با کنایه با آنها سخن بگوییم روا نیست. این دو خواننده محبوب و مشهور کشور هیچ کار خلاف عرف و قانونی انجام نداده اند. آنها به مکانی رفته اند که درهایش به روی همه باز است. هیچ کجای آن نزده است که به خاطر تخلف های اقتصادی و قانونی از ورود به این مکان خودداری کنید.

بهتر است با رفتارهای سلبی خود، ذوق اهالی هنر و کسانی که دوست دارند حال مردم خوب باشد را کور نکینم. همین رفتارهاست که بعضی ها را به سمت درهای خروجی کشور هُل می دهد و به آنها می گوید اگر می خواهید کار کنید به آن سوی آب ها بروید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 591

به "ذوق اهالی هنر را کور نکنید لطفاً" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذوق اهالی هنر را کور نکنید لطفاً"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید