عکس ، سقوط شهاب سنگ نیم تنی در تگزاس

به گزارش مجله کالارنا، ناسا بیان کرد که شی مرموز که آسمان تگزاس را روشن کرد به عنوان یک شهاب سنگ شناخته شده است.

عکس ، سقوط شهاب سنگ نیم تنی در تگزاس

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی بی اس نیوز، ناسا گفت که شی مرموز که هفته گذشته آسمان تگزاس را روشن و سقوط کرد به عنوان یک شهاب سنگ شناخته شده است.

کارشناسان این سازمان بر این باورند که شی فضایی سقوط نموده به زمین، قبل از اینکه تکه تکه گردد وزنی در حدود 453کیلوگرم داشت.

بر اساس گزارش ناسا این شهاب سنگ با سرعت حدود 27هزار مایل در ساعت حرکت نموده است؛ زاویه و سرعت ورود آن به جو و تصاویر رادار آب و هوا به ناسا یاری کرد تا تشخیص دهد که این شی احتمالاً شهاب سنگ است.

عکس ها و فیلم های گرفته شده در این منطقه که نشان دهنده رگه ای شهاب سنگ در آسمان است، در توییتر به اشتراک گذاشته شد. انجمن شهاب سنگ آمریکا که اطلاعات مربوط به مشاهده این جرم آسمانی در ایالات متحده را جمع آوری و منتشر می نماید، تصویری از این شهاب سنگ را پس از فرود در تگزاس به اشتراک گذاشت. این سازمان گفت که سه شهاب سنگ مختلف در تگزاس، فرانسه و ایتالیا طی سه روز به زمین برخورد کردند.

شهاب سنگ ها اجرامی در فضا هستند که اغلب به آنها سنگ های فضایی می گویند. هنگامی که وارد جو زمین می شوند، آنها را شهاب سنگ می نامند گاهی به عنوان گلوله های آتشین نیز شناخته می شوند. شهاب سنگ ها نه تنها وارد جو زمین می شوند؛ بلکه با زمین برخورد می نمایند.

بخشی از شهاب سنگ نیم تنی که در تگزاس فرود آمده است

آن ها اغلب در حین حرکت به سمت زمین تکه تکه می شوند و به نظر می رسد این شهاب سنگ در ارتفاع 21 مایلی از هم پاشیده است. ناسا تخمین می زند که قطر آن حدود دو فوت بوده است. بعلاوه به نظر نمی رسد که آسیبی به بار آورده باشد؛ اما قدرت آن حدود 8 تن تی ان تی بود.

این سازمان می گوید تقریباً سالی یک بار، سیارکی به میزان یک خودرو وارد جو زمین می گردد؛ اما معمولاً قبل از رسیدن به سطح می سوزد و یک توپ آتشین چشمگیر ایجاد می نماید که از آسمان می گذرد. سنگ های کوچکتر از 82 فوت احتمالاً در جو می سوزند و به زمین آسیب نمی رسانند.

تخمین زده می گردد که روزانه بیش از 100 تن غبار و ذرات به میزان ماسه از فضا وارد زمین می گردد. تقریباً هر 2هزار سال یک شهاب سنگ به میزان یک زمین فوتبال به زمین برخورد می نماید و خسارات قابل توجهی ایجاد می نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 اسفند 1401 بروزرسانی: 2 اسفند 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2278

به "عکس ، سقوط شهاب سنگ نیم تنی در تگزاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، سقوط شهاب سنگ نیم تنی در تگزاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید