درباره غذاهای مالزی بیشتر بدانیم

به گزارش مجله کالارنا، در تور مالزی امکان ندارد که طعم یک غذای این کشور را تجربه نکنید. برای این که شما را با بهترین غذاهایی که می توانید در تور مالزی میل کنید، این مقاله را گردآوری کرده‌ایم.

درباره غذاهای مالزی بیشتر بدانیم

غذای ناسی داگانگ (Nasi Dagang) مالزی

ناسی داگانگ یکی از بهترین غذاهایی است که به شما توصیه می‌کنیم در تور مالزی طعم آن را بچشید. این غذا از برنج بخار پز شده در شیر نارگیل، زردچوبه و چند ترکیب دیگر همچون پودر نارگیل، جو، تخم مرغ آب پز و ترشی سبزیجات درست می‌شود.

غذای ناسی داگانگ در مناطقی همچون ترنگانو (Terengganu) و کلانتان (Kelantan) از محبوبیت بیشتری دارد. باز هم باید توصیه کنم که این طعم این غذا را حتما در تور مالزی تجربه کنید.

غذای باکوته (Bakuteh) مالزی

باکوته با پختن گوشت دنده در آبگوشت سبزیجات و برخی از ادویه‌ها (مانند ‌بادیان ختایى، دارچین، میخک، گیاهان عطری، دانه رازیانه و سیر) برای مدتی طولانی تهیه می‌‌گردد.

رشته سانگ هار (Sang Har) مالزی

نودل سانگ هار ترکیبی از میگوهای تازه رودخانه‌ای می‌باشد که به روش کانتونى (Cantonese) در آبگوشت غلیظ تخم مرغ آن را می‌پزند. ترکیب میگو با سس مایع تخم مرغ باعث می‌شود که این غذا طعمی واقعا عالی داشته باشد وبه یکی از بهترین غذاهایی تبدیل شود که در تور مالزی طعم آن را چشیده‌اید.

ناسی کندر (Nasi Kandar) مالزی

ناسی کندر  یکی دیگر از غذاهای دیگری است که باید حتما طعم آن را بچشید. ناسی کندر در شمال مالزی طرفداران زیادی داشته و در اصل از ایالت پیانگ (Penang) گرفته شده. این غذا درواقع برنج بخارپز می‌باشد که می‌توان آن را به صورت ساده یا با کمی ادویه مانند زردچوبه و یا به همراه گوشت مرغ، گوسفند، گوساله، ماهی، میگو و یا سرپاور و یا گیاهانی مانند کدو، بادمجان و یا بامیه سرو نمود.

انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 515

به "درباره غذاهای مالزی بیشتر بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره غذاهای مالزی بیشتر بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید