محبوب ترین مقاصد برای درمان های پزشکی کدامند؟

به گزارش مجله کالارنا، گردشگری پزشکی، شاخه ای از گردشگری مرتبط با سلامت است که افراد به کشور های پیشرفته که تخصصی شناخته شده در زمینه پزشکی دارند، برای درمان بیماری خود سفر می کنند.

محبوب ترین مقاصد برای درمان های پزشکی کدامند؟

گردشگری پزشکی یک صنعت در حال رشد در سراسر دنیا است، اما بعضی از کشور ها برای داشتن تخصص در زمینه های خاص نسبت به دیگر کشور ها مشهور تر هستند. چنین محبوبیتی می تواند بر اساس سطح پیشرفته ای از تخصص پزشکی و مراقبت های ویژه که ارائه می شود، به دست آید؛ اما گاهی اوقات، نام یک کلینیک معروف می تواند وسوسه انگیز باشد. در این موارد، مهم ترین امری که باید به آن توجه کنید این است که آیا در این کلینیک، حداکثر خدمات و مراقبت ها ارائه می شود یا خیر؟ با توجه به مواردی که گفته شد، در نهایت باید بدانید که برای درمان کدام بیماری به کدام کشور سفر کنید. آیا شما چیزی در این مورد می دانید؟

مجارستان: مناسب برای دندان پزشکی

در طول تاریخ، مجارستان سابقه درخشانی در رابطه با ارائه خدمات درمان طبیعی از طریق چشمه های آب گرم و معدنی و انواع اسپا داشته است. در حال حاضر، تخصص های پزشکی در مجارستان پیشرفت قابل توجهی داشته است، به طوری که بیماران، در رابطه با خدمات دندان پزشکی از سراسر دنیا به این کشور مراجعه می کنند. طبق گزارشات Healthcare Europa، بیان شده است که کلینیک های دندان پزشکی این کشور، ظرفیت پذیرش حدود 80 درصد از بیماران خارجی را دارا است. همچنین حدود 40 درصد از گردشگران پزشکی دنیا، برای دریافت خدمات مربوط به دندان، به این کشور مراجعه می کنند. بسکمک از بیماران از شهر های همسایه مانند آلمان و سوئیس و همچنین روسیه و انگلستان هستند. جذابیت این کشور اروپایی توانسته نظر گردشگران دندان پزشکی آمریکایی را نیز به خود جلب کند.

اسپانیا: مناسب برای آی وی اف (IVF)

آی وی اف، شایع ترین روش کمک باروری یا به عبارتی، تلقیح آزمایشگاهی است. هزینه های بالای درمان و ماندن در لیست انتظار های طولانی برای روش های IVF در انگلستان باعث شده است بیماران برای درمان، به دیگر کشور ها مراجعه کنند تا برای مسائل باروی خود چاره ای بیاندیشند که یکی از این کشور های محبوب و معروف، اسپانیا است. اسپانیا در مقایسه با کشور های همسایه در زمینه آی وی اف، قوانین آسان تر و هزینه مقرون به صرفه تری دارد. اهدا تخمک به مقدار زیاد در این کشور، باعث کاهش محسوس هزینه های درمانی شده است، اما قطعا نمی توان تخصص آنها در این زمینه را نیز نادیده گرفت. علاوه بر این، اسپانیا، نسبت به دیگر کشور های اروپایی دارای تعداد بیشتری کلینیک تخصصی در رابطه با بیماری زنان است.

تایلند: مناسب برای جراحی زیبایی

گرچه سئول در کره جنوبی به طور گسترده به عنوان مرکز جراحی پلاستیک در دنیا شناخته شده است اما تایلند نیز محبوب ترین مقصد برای درمان های جزئی زیبایی است. هیچ کس نمی تواند معروفیت و اعتبار تایلند در زمینه درمان های زیبایی، نادیده بگیرد. گردشگرانی که در پی درمان هستند، اغلب درمان و سفر را با هم ترکیب می کنند، مخصوصا گردشگران استرالیایی که به دلیل نزدیکی، استقبال بیشتری از این موضوع کرده اند. علاوه بر این، تایلند، یک مقصد بسیار مقرون به صرفه پزشکی است. بسکمک از روش های درمانی، هزینه ای معادل 40% تا 60% کمتر از درمان های مشابه در آمریکا و اتحادیه اروپا را دارا است.

آلمان: مناسب برای درمان سلول های بنیادین

علیرغم ماهیت بحث بر انگیز آن، درمان با سلول های بنیادین به صورت بالینی در بسکمک از کشور ها مورد تایید قرار گرفته است. یکی از این کشور های معروف و محبوب نسبت به دیگر مقاصد، آلمان است که روش خاصی را در رابطه با این نوع درمانی پیش گرفته است. پیشرفته ترین مراکز مراقبت های بهداشتی که با توجه به آخرین تکنولوژی های روز برای درمان پارگی عضلانی، ورم مفاصل و مسائل ارتوپدی در دراز مدت،پیش می فرایند، در آلمان هستند. همچنین بیمارستان های آلمان در صدر جدول بیمارستان هایی بوده است که درمان تازه سلول های بنیادی را با اثبات نتایج موفقیت آمیز بر روی بیماران ارائه داده اند.

ترکیه: مناسب برای پیوند مو و جراحی لیزر چشم

گر چه دسترسی به مراکز پزشکی در رابطه با پیوند مو و درمان های مربوط به چشم در سراسر اروپا وجود دارد اما هنوز هم افراد در پی بهترین مراکز با کسب بیشترین نتیجه مثبت هستند. سلامت و درمان های پزشکی در سطح دنیای، اسپا و آب گرم و عمل جراحی زیبایی، دلیلی شده است که گردشگران پزشکی به سوی ترکیه جذب شوند. در واقع، برآورد شده است که 32% از بیماران ترکیه را گردشگران پزشکی تشکیل داده اند. پکیج های مربوط به عمل لیزر چشم و پیوند مو، دارای محبوبیت زیادی در میان بیماران است. نکته قابل توجه و جالبی که در این رابطه وجود دارد، این است که: دولت ترکیه تخفیفاتی در رابطه با پرواز و دیگر مزایا، برای بیماران پزشکی که برای بازدید به این کشور می آیند، در نظر می گیرد.

البته سفر پزشکی نمی تواند برای همه افراد با هر نوع بیماری مناسب باشد و قطعا نیاز به تحقیقات گسترده ای دارد. اگر در پی درمان در خارج از کشور هستید، حتما قبل از اینکه کاری انجام دهید، با پزشک مشورت داشته باشید تا بتواند بهترین گزینه ها را به شما ارائه دهد.

منبع: کجارو / netdoctor.co.uk
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2015

به "محبوب ترین مقاصد برای درمان های پزشکی کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوب ترین مقاصد برای درمان های پزشکی کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید