معرفی تعدادی از مشهورترین دنیاگردان دنیا

به گزارش مجله کالارنا، گردشگران و کاوشگران مشهور در تمام طول تاریخ و در طی قرن های متمادی وجود داشته اند. از همان زمان که انسان ها انگیزه و میل شدید به سفر پیدا کردند، کاوشگری را آغاز نمودند. با پیشرفت تکنولوژی، مردم توانستند سریع و آسان تر سفر نمایند و گوشه های دنیا را عمیق تر و دقیق تر کندوکاو نمایند. در این نوشتار مشهورترین دنیاگردان دنیا را معرفی می کنیم. همچنین، در مطلبی جدا به معرفی کاوشگران مدرن امروزی که در اینترنت و رسانه های مجازی شهرت دارند می پردازیم که می توانید آن نوشتار را هم بخوانید. با خبرنگاران در مطلب معروفترین دنیاگردان دنیا همراه شوید تا مشهورترین سیاحان تاریخ را بهتر بشناسید.

معرفی تعدادی از مشهورترین دنیاگردان دنیا

توریستان و کاوشگران مشهور که نام آنها را قطعا شنیده اید

ایزابلا برد Isabella Bird

ایزابلا برد Isabella Bird به عنوان اولین زنی که به عضویت انجمن سلطنتی جغرافیا Royal Geographical Society درآمد، شناخته می گردد. او یک نویسنده، توریست، عکاس و طبیعتگرای اهل بریتانیا و ایرلند در قرن نوزدهم میلادی بود. ایزابلا برد Isabella Bird بدلیل بیماری مزمن و بی خوابی که داشت، تشویق شده بود که زندگی خود را در فضای باز و در حال سفر بگذراند. همین و البته کنجکاوی و هوش سرشارش، با اینکه این رویه برای زنان آن دوره بسیار غیرمعمول بود، باعث شد تا این مورد از مشهورترین توریستان جهان سرتاسر جهان، از قاره آمریکا تا قاره آسیا را بپیماید. ایزابلا برد Isabella Bird کتاب های متعددی نیز درباره سفرهایش نوشت.

تاریخ تولد و مرگ: پانزدهم اکتبر 1931 - هفتم اکتبر 1904

ساکاگاویا Sacagawea

ساکاگاویا Sacagawea یک زن سرخپوست آمریکایی از قبیله لمهی شوشون Lemhi Shoshone بود که بخاطر کمک کردن به سفرهای لوییس Lewis و کلارک Clarke به عنوان یک کاوشگر شهرت دارد. ساکاگاویا Sacagawea در نخستین هیات اکتشافی اعزامی برای نقشه برداری از سرزمین های غرب می سی سی پی شرکت کرد. این مورد از معروفترین توریستان جهان از مهارت خود در زبان های قبیله ای و دانشش استفاده کرد و نخستین کاشفان آمریکایی یعنی لوییس Lewis و کلارک Clarke را به سواحل اقیانوس آرام و سرزمین های ناشناخته در آن هدایت نمود. اما متاسفانه در جوانی به علت بیماری جان خود را از دست داد. ساکاگاویا Sacagawea پیام آور صلح و دوستی میان سرخپوستان و سفیدپوستان آمریکا به شمار می رود و امروزه مجسمه و مکان های بسکمک در آمریکا به نام این مورد از مشهورترین سیاحان تاریخ و فرزندش نامگذاری شده اند.

تاریخ تولد و مرگ: می 1788 -بیستم دسامبر 1812

آملیا ارهارت Amelia Earhart

آملیا ارهارت Amelia Earhart بخاطر کاوش هایش در جهان هوانوردی شهرت دارد. او اولین زنی بود که به تنهایی بر فراز اقیانوس اطلس پرواز کرد و رکوردهای متعدد دیگری نیز بدست آورد؛ از جمله رکوردهای سرعت و ارتفاع در پرواز. دومین باری که آملیا ارهارت Amelia Earhart تصمیم گرفت به دور جهان پرواز کند، آخرین باری بود که خبری از او شنیده شد. هواپیمای او در نقطه ای برفراز جزیره هاولند Howland Island در اقیانوس آرام ناپدید گشت. هیچکس هرگز جسد این مورد از مشهورترین توریستان جهان یا هواپیمای او را پیدا نکرد. البته همان مردی که بخاطر کشف بقایای کشتی تایتانیک شهرت دارد، اعلام کرده که قرار است سفری اکتشافی برای پیدا کردن هواپیمای آملیا ارهارت Amelia Earhart و پی بردن به راز ناپدید شدنش انجام دهد. از طرف دیگر، براساس عکسی که در سال 2017 در آرشیو ملی آمریکا پیدا شد، احتمال داده می گردد که ژاپنی ها او را اسیر و سپس زندانی کرده اند و این مورد از معروفترین توریستان جهان در نهایت به عنوان یک زندانی جنگی درگذشته است.

تاریخ تولد و مرگ: بیست و چهارم ژوئیه 1897 - دوم ژوئیه 1937

فرانسیس دریک Francis Drake

فرانسیس دریک Francis Drake کاپیتان کشتی، سیاستمدار و دزد دریایی زمان ملکه الیزابت بود. این مورد از معروفترین توریستان جهان در تاویستوک Tavistock در یک خانواده کشاورز به دنیا آمد و بزرگترین برادر در میان 12 فرزند بود. کاوشگری فرانسیس دریک Francis Drake در دریا از سن هجده سالگی آغاز شد، اما او بخاطر دور زدن سیاره زمین در تنها یک سفر شهرت دارد. این مورد از مشهورترین سیاحان تاریخ همچنین کشفیاتی در آمریکای جنوبی انجام داد و در سال 1588 به نیروی دریایی آمریکا در شکست نیروی دریایی اسپانیا کمک کرد. فرانسیس دریک Francis Drake بخاطر فرماندهی کشتی جنگی بر علیه نیروهای اسپانیایی و بدست آوردن گنج برای ملکه و کشور به عنوان یک دزد دریایی نیز شهرت دارد.

تاریخ تولد و مرگ: سال 1540 - بیست و هشتم ژانویه 1596

فردیناند ماژلان Ferdinand Magellan

فردیناند ماژلان Ferdinand Magellan یک کاوشگر پرتغالی بود که به دولت اسپانیا خدمت می کرد و بخاطر سفر به دور تا دور کره زمین شهرت دارد. فرانسیس دریک Francis Drake این سفر را بطور کامل انجام داد؛ اما فردیناند ماژلان Ferdinand Magellan قبل از اینکه بتواند با کشتی سفر خود را کامل کند، فوت کرد. البته کارکنان کشتی او به سفر ادامه دادند و آن را کامل کردند؛ اما تنها 18 تن از آنها توانستند به اسپانیا بازگردند. او نخستین کسی بود که در جهت غرب از اروپا به آسیا رفت و با کشتی خود گذرگاه میان دو اقیانوس اطلس و آرام را کشف و از آن عبور کرد. او کسی بود که اقیانوس آرام Pacific Ocean را نامگذاری کرد؛ این اقیانوس تا قرن هجدهم میلادی با عنوان دریای ماژلان Sea of Magellan شناخته می شد.

تاریخ تولد و مرگ: سال 1480 - بیست و هفتم آوریل 1521

کریستف کلمب Christopher Columbus

کشف قاره آمریکا، مهمترین دلیل شهرت کریستف کلمب Christopher Columbus محسوب می گردد؛ البته قبل از اینکه او این قاره را کشف کند، انسان های زیادی در این قاره زندگی می کردند و او به طور اتفاقی این قاره را کشف کرد. کریستف کلمب Christopher Columbus قصد داشت برای رسیدن به قاره آسیا به جای کشتیرانی به سمت شرق جهتی به سمت غرب پیدا کند. این مورد از مشهورترین توریستان جهان از طرف پادشاهی کاستیل (بخشی از اسپانیا) مأموریت داشت تا راهی از سمت غرب به سوی هندوستان بیابد. کریستف کلمب Christopher Columbus با سه کشتی از عرض اقیانوس اطلس گذشت؛ اما به جای آسیا از آمریکا سر درآورد و بومیان قاره آمریکا را با هندی ها اشتباه گرفت. در حقیقت، دلیل اینکه سرخ پوستان آمریکایی را هنوز با نام ایندین Indian می شناسند، همین نکته است. کریستف کلمب Christopher Columbus اصلا متوجه نشده بود که قاره ای ناشناخته را کشف کرده است. این مورد از معروفترین توریستان جهان در جنوای ایتالیا بجهان آمده بود، اما در پرتغال زندگی می کرد. او بسیار تلاش کرد پرتغالی ها را برای حمایت از سفر اکتشافیش به سمت غرب قانع کند، اما در نهایت توانست این حمایت را از دولت اسپانیا بگیرد و به طور تصادفی قاره آمریکا را کشف کند.

تاریخ تولد و مرگ: اول سپتامبر 1451 - بیستم می 1506

مارکوپولو Marco Polo

همانطور که حتما می دانید، مارکو پولو Marco Polo یک تاجر، توریست، ماجراجو و نویسنده ایتالیایی (ونیزی) در قرن سیزدهم میلادی بود که سفرهایش را در کتابی به نام سفرهای مارکوپولو Travels of Marco Polo یا میلیون The Million ثبت کرد. این کتاب که امروزه با نام های کتاب شگفتی های جهان Book of the Marvels of the World یا توصیفی بر جهان Description of the World شناخته می گردد، در شناساندن آسیای مرکزی و چین به اروپاییان نقش کلیدی داشت. مارکو پولو Marco Polo که بسیار باهوش، ماجراجو و جوان بود و به چهار زبان تسلط داشت، به کشورهای مختلفی در قاره آسیا سفر کرد و سال های طولانی از زندگی خود را به انجام سفر، کسب تجربه های جالب و آشنایی با فرهنگ مردم این قاره پرداخت. این مورد از مشهورترین سیاحان تاریخ در هنگام جنگ ونیز و جنوا اسیر شد و به مدت سه سال در زندان بود که داستان سفرهایش را برای هم سلولیش، روستیکلو دا پیزا Rustichello da Pisa تعریف کرد و او داستان های مارکو پولو Marco Polo را می نوشت. این کتاب سفرهای مارکو پولو Marco Polo در سراسر آسیا را در برابر دیدگان خواننده به نمایش می گذاشت و نخستین برداشت را درباره زندگی در آسیا و خاورمیانه را در ذهن اروپاییان پدید می آورد. پس از انتشار کتاب مارکو پولو Marco Polo مردم او را مورد انتقاد، سرزنش و تمسخر قرار دادند و کتابش را مجموعه ای از دروغ و مطالب جعلی قلمداد کردند. حتی زمانیکه در بستر مرگ افتاده بود، کشیشی که در کنار بالینش حضور داشت به او اصرار ورزید که برای نجات روحش، حداقل قسمتی از مطالب سفرنامه اش را تکذیب کند؛ اما این مورد از مشهورترین سیاحان تاریخ پاسخ داد که من حتی نصف آنچه را که دیدام در سفرنامه ام ننوشته ام. مارکو پولو Marco Polo به بسکمک از نقاط ایران نیز سفر کرد؛ از جمله شهرهای هرمز، کرمان، یزد، تبریز و ساوه؛ و شهرهای دیگری در استان های خراسان و کردستان. این مورد از مشهورترین توریستان جهان از شهرهای مشهور ایران بازدید کرد و با فرهنگ های مختلف و مذاهب متنوع موجود در ایران در قرن سیزدهم میلادی آشنا شد. داستان مارکوپولو برای ماجراجویان بیشمار الهام بخش بوده تا دست به سفر و ماجراجویی بزنند و جهان را از نزدیک ببینند. گفته می گردد کسانی مانند کریستف کلمب Christopher Columbus از سفر و ماجراجویی های مارکو پولو Marco Polo الهام گرفته اند.

تاریخ تولد و مرگ: پانزدهم سپتامبر 1254 - هشتم ژانویه 1324

هاوارد کارتر Howard Carter

هاوارد کارتر Howard Carter باستان شناس و مصر شناس مشهور بریتانیایی است که بخاطر کشف مقبره توت عنخ آمون در مصر شهرت دارد. این کاوش و کندوکاو کمی با مواردی که در بخش های قبلی ذکر شد متفاوت است؛ چرا که در گذشته و در زیر خاک اتفاق افتاده است. این مقبره اولین مقبره دست نخورده فرعون بوده که تا آن زمان کشف شد. آنچه که باعث شهرت بیشتر هاوارد کارتر Howard Carter شد این بود که گفت می شد تمامی گنجینه هایی که او پیدا کرده، نفرین شده هستند. به همین علت، هیچکدام از دزدان مقبره در مصر به این مقبره دستبرد نزدند. اینطور که از شواهد بر می آید، بسکمک از کسانی که در این کاوش و پیدا کردن آثار هنری و عتیقه دست داشتند، در عرض چند سال در شرایط غیرمعمول فوت کردند؛ البته بجز خود هاوارد کارتر Howard Carter. این مورد از معروفترین توریستان جهان در سن 64 سالگی فوت کرد و در قبرستان مشهوری در لندن دفن شد.

تاریخ تولد و مرگ: نهم می 1874 - دوم مارس 1939

لیف اریکسون Leif Erikson

لیف اریکسون Leif Erikson یکی از مشهورترین سیاحان تاریخ بود. این وایکینگ نخستین فردی است که پا به قاره آمریکا (آمریکای شمالی) گذاشت و این کار را 500 سال قبل از کریستف کلمب Christopher Columbus انجام داد. او در شمالی ترین نقطه کانادای امروزی ساکن شد و این منطقه را بخاطر وجود درختان انگور فراوانی که بطور وحشی در این کشور روییده بودند، وینلند Vinland نامید. در این منطقه بیش از 2000 از اشیا و وسایل وایکینگ ها کشف شده که قدمت آنها به زمان لیف اریکسون Leif Erikson باز می گردد.

تاریخ تولد و مرگ: سال 970 - سال 1020

ارنست شکلتن Ernest Shackleton

اگر به ماجراجویی علاقه دارید، حتما تا به امروز در مورد ارنست شکلتن Ernest Shackleton و سفرهای اکتشافی او به مناطق قطبی شنیده اید. بهترین روش برای توصیف کردن ارنست شکلتن Ernest Shackleton این است که این تبلیغ روزنامه ای را که او برای جذب هم تیمی های سفر اکتشافی خود به قطب چاپ کرد، در این بخش ذکر کنیم:

به مردانی شجاع برای شرکت در یک سفر پر خطر در هوای بسیار سرد، ماه ها تاریکی، خطرهای مداوم، بدون ضمانت بازگشت، با دستمزد کم و مورد قدردانی و افتخار قرار دریافت در صورت موفقیت نیازمندیم.

ارنست شکلتن Ernest Shackleton و تیم های متعددی سعی کردند از آنتارکتیکا عبور کنند و خودشان را به قطب جنوب برسانند. این مورد از مشهورترین توریستان جهان در نهایت و پس از جان سالم بدر بردن از جنگ جهانی اول در آغاز چهارمین سفر اکتشافیش به مناطق قطبی، در جورجیای جنوبی South Georgia فوت کرد.

تاریخ تولد و مرگ: پانزدهم فوریه 1874 - پنجم ژانویه 1922

نلی بلای Nellie Bly

نلی بلای Nellie Bly نام مستعار یکی از معروفترین توریستان جهان است. او بخاطر انجام سفر به دور جهان در 72 روز شهرت دارد؛ خیلی سال قبل از اینکه چنین کاری در نظر دیگران یک کار معمول بیاید. در حقیقت، او با خواندن رمان دور جهان در هشتاد روز اثر ژول ورن Jules Verne برای انجام این سفر الهام گرفته بود. او می خواست این داستان را به حقیقت تبدیل کند و از آنجایی که یک زن بود، همه چیز بسیار جاب توجه تر و هیجان انگیزتر بنظر می رسید. روزنامه نیویورک برای حفظ علاقه و تحریک کنجکاوی خوانندگان در قبال سفر نلی بلای Nellie Bly، مسابقه ای تحت عنوان حدس و گمان نلی بلای Nellie Bly ترتیب داد و از خوانندگان خود خواست تا زمان رسیدن این مورد از معروفترین توریستان جهان به مقصد بعدی را حدس بزنند. نلی بلای Nellie Bly در سال 1890 سفر دور جهانی خودش را در کتابی با عنوان دور جهان در هفتاد و دو روز به رشته تحریر درآورد.

تاریخ تولد و مرگ: پنجم می 1864 - بیست و هفتم ژانویه 1922

کلنل پرسی فاست Colonel Percy Fawcett

کلنل پرسی فاست Colonel Percy Fawcett کاوشگر پیشرویی بود که به عنوان یک جغرافیدان به تهیه نقشه از یکی از مرزهای آمریکای جنوبی کمک کرد. پرسی فاست Percy Fawcett در طول سفر اکتشافیش با یک راهنمای بومی همسفر بود که به او قول داده بود او را به سرچشمه یک رودخانه ببرد. در طول جهت، او نشانه هایی از فرهنگ تمدن های قدیم پیدا کرد. کلنل پرسی فاست Colonel Percy Fawcett و تیمش به سختی زندگی خود را نجات دادند. وقتی این مورد از مشهورترین سیاحان تاریخ به بریتانیا بازگشت و به مردم درباره ویرانه هایی که کشف کرده گفت، متوجه شد که باید به آن منطقه بازگردد. هیچکس حرف او را باور نکرد و بنابراین حرف غرور این مورد از مشهورترین سیاحان تاریخ به میان آمد. کلنل پرسی فاست Colonel Percy Fawcett هرگز از سفر دومش بازنگشت. این مورد از مشهورترین سیاحان تاریخ و پسرش هنگامیکه در سفری برای یافتن شهر گمشده زی Lost City of Z بودند، ناپدید شدند. مردم تصور می کنند او احتمالا توسط قبیله های آدم خوار موجود در آن منطقه خورده شده یا از بیماری فوت کرده است. هیچکدام از اعضای تیم او، از جمله پسرش زنده از این سفر بازنگشتند

تاریخ تولد و مرگ (ناپدید شدن): هجدهم آگوست 1867 - بیست و نهم می 1925

توریستان و کاوشگران مشهور که احتمالا نام آنها را نشنیده اید

گرترود بل Gertrude Bell

گرترود بل Gertrude Bell زنی همه چیز تمام بود. او یکی از مشهورترین توریستان جهان بوده که دستی هم در سیاستگذاری های امپراطوری بریتانیا داشت. سفرهای او اغلب به کشورهای عربی و خاورمیانه انجام می شد. در طول جنگ جهانی اول، سازمان اطلاعات بریتانیا از این مورد از مشهورترین توریستان جهان برای عبور دادن افراد از صحراهای خاورمیانه کمک خواست. گرترود بل Gertrude Bell و توماس ادوارد لورنس Thomas Edward Lawrence (لورنس عربستان) توانستند با برنامه ای دقیق، قبیله های عرب را برای دوره کوتاهی متحد کنند و علیه دولت عثمانی به شورش وا دارند. گرترود بل Gertrude Bell در سال 1917 بخاطر خدمات بزرگی که در راه میهن خود انجام داد، نشان درجه یک امپراتوری بریتانیا را دریافت کرد. گرترود بل Gertrude Bell شیفته شاعران ایرانی بخصوص حافظ بود و پس از بازگشت به لندن کتابی بنام تصاویر پارسی Persian Pictures نوشت که با ترجمه بسیار ظریفی از اشعار حافظ آغاز می شد و سپس کتاب دیگری با عنوان گزیده غزل های حافظ The Hafez Poems of Gertrude Bell که هنوز تجدید چاپ می گردد. او چندین بار به شیراز و یکبار به کرمان و اصفهان سفر کرد.

تاریخ تولد و مرگ: چهارم ژوئیه 1868 - دوازدهم ژوئیه 1926

فریتیوف نانسن Fridtjof Nansen

فریتیوف نانسن Fridtjof Nansen یکی از معروفترین توریستان جهان در سال 1922 بود. او درس جانورشناسی خواند؛ اما ایده عبور کردن از گرینلند Greenland نظر او را به خود جلب کرد. او و تیم شش نفره اش این کار را در 49 روز انجام دادند؛ اما مجبور شدند هفت ماه صبر کنند تا قایقی به دنبالشان بیاید و آنها را بازگرداند. بعدها، این مورد از معروفترین توریستان جهان در تلاش برای رسیدن به قطب شمال، به دورترین نقطه شمال سیاره زمین رسید. با اینکه نتوانست خودش را به قطب شمال برساند، این سفر در آن زمان به عنوان یک دستاورد بسیار بزرگ شناخته شد.

تاریخ تولد و مرگ: دهم اکتبر 1861 - سیزدهم می 1930

ویتوس برینگ Vitus Bering

ویتوس برینگ Vitus Bering یکی از مشهورترین سیاحان تاریخ بوده که یکی از افسران نیروی دریایی روسیه نیز به شمار می رفت. مکان های متعددی در جهان به نام او نامگذاری شده اند؛ از جمله تنگه برینگ Bering Strait (بین روسیه و آلاسکا)، دریای برینگ Bering Sea (در شمال اقیانوس آرام) و جزیره برینگ Bering Island (جزیره ای در روسیه و دریای برینگ)، جزیره ای که او در آن فوت کرد. سفر اکتشافی او از شبه جزیره کامچاتکا Kamchatka در روسیه به نقشه نگاری سرزمین های جدید و معین اینکه آیا آسیا و آمریکا دارای مرز هستند، منتهی شد.

تاریخ تولد و مرگ: پنجم آگوست 1681 - نوزدهم دسامبر 1741

هیرام بینگام Hiram Bingham

هیرام بینگام Hiram Bingham توریست و کاوشگر مشهوری است که مجموعه باستانی مشهور ماچوپیچو Machu Picchu را کشف کرد. ماچو پیچو Machu Picchu از زمانیکه توسط هیرام بینگام Hiram Bingham کشف شد، به عنوان یکی از عجایب جهانی مدرن شناخته گشت. هیرام بینگام Hiram Bingham باستان شناسی بود که به مردم بومی آمریکای جنوبی علاقه بسیار زیادی داشت. چیزی که بیشتر افراد نمی دانند، این است که این مورد از مشهورترین توریستان جهان مدتی هم سناتور مجلس سنا از ایالت کنتیکت Connecticut بود.

تاریخ تولد و مرگ: نوزدهم نوامبر 1875 - ششم ژوئن 1956

بریل مرکام Beryl Markham

بریل مرکام Beryl Markham خلبان حرفه ای، نویسنده و کاوشگر انگلیسی بود. او اولین کسی بود که به تنهایی و بدون توقف، بر فراز اقیانوس اطلس و از شرق به غرب آن پرواز کرد. او از کودکی در کنیا زندگی کرده بود و تمامی سفرها و ماجراجویی های خود را در کتابش غرب بهمراه شب West with the Night به رشته تحریر در آورد. این مورد از مشهورترین سیاحان تاریخ همچنین به عنوان پرورش دهنده اسب نیز فعالیت می کرد و در 18 سالگی اولین زن در قاره آفریقا بود که مجوز پرورش اسب ها را دریافت نمود.

تاریخ تولد و مرگ: بیست و ششم اکتبر 1902 - سوم آگوست 1986

لوییس بوید Louise Boyd

لوییس بوید Louise Boyd یک اشراف زاده ثروتمند بود که از پول های خود برای سفر و کاوش در جهان استفاده کرد. خانواده این مورد از مشهورترین توریستان جهان در مالکیت یک معدن طلا در کالیفرنیا شریک بود و او این ثروت را در سال 1920 به ارث برد. چهار سال بعد، این مورد از مشهورترین توریستان جهان اولین سفر اکتشافی قطبی خود را آغاز کرد. لوییس بوید Louise Boyd از این جهت غیر معمول بوده که هر سفر اکتشافی که انجام داده است برای تفریح بود. بیشتر کاوشگران می گویند که انگیزه های علمی و بزرگوارانه ای برای سفرهای اکتشافی خود داشته اند. اما لوییس بوید Louise Boyd فقط برای لذت بردن و خوش گذرانی دست به سفر می زد. البته این بدان معنی نیست که وقتی می توانست کمکی انجام دهد، از آن دریغ می کرد. این مورد از مشهورترین توریستان جهان در دهه 1930 تعدادی سفر اکتشافی و علمی به گرینلند Greenland انجام داد تا در مورد گیاه شناسی تحقیق کند. همچنین بارها کشتی خود را برای پیدا کردن کاوشگران قطبی که در آن مناطق گم شده بودند، به جویندگان آنها قرض داد.

تاریخ تولد و مرگ: شانزدهم سپتامبر 1887 - چهاردهم سپتامبر 1972

جاشوآ اسلوکوم Joshua Slocum

کاپیتان جاشوآ اسلوکوم Joshua Slocum به این دلیل مشهور است که دور جهان را به تنهایی و با قایق کوچکش اسپری Spray پیمود. این دستاورد تاریخی باعث شد او به ولی نعمت و الگوی بسکمک از توریستان، ماجراجویان و دارندگان قایق های کوچک در سرتاسر جهان تبدیل گردد. این مورد از معروفترین توریستان جهان در سال 1895 از بندر بوستون Boston سفر خود را آغاز کرد و در سال 1898 به این بندر بازگشت. جاشوآ اسلوکوم Joshua Slocum مانند بسکمک از کاوشگران مشهور پایانی اسرارآمیز دارد. در سن 65 سالگی، او راهی یه سفر تکنفره به آمریکای جنوبی شد و هیچکس هرگز دیگر این مورد از معروفترین توریستان جهان را ندید و خبری از او نشنید.

تاریخ تولد و مرگ: بیستم فوریه 1844 - چهاردهم نوامبر 1909

ربکا رالف Rebecca Rolfe یا پوکاهونتاس Pocahontas

کاوشگر بودن امری نسبی است و به جنبه های متعددی بستگی دارد. ما اغلب از نقطه نظر غربی ها به این امر نگاه می کنیم. تمدن های مدرن به کشف تمدن های باستانی و بدوی می پردازند؛ مانند کریستف کلمب کریستف کلمب Christopher Columbus که آمریکا را کشف کرد. اما آن سرزمین جدیدا کشف شده برای کسانی که درون آن زندگی می کنند، کاملا آشنا و شناخته شده است و آنها بیشتر تمایل دارند به کاوش در جهانی مدرن و کشف آن مشغول شوند. به همین دلیل است که ما ربکا رالف Rebecca Rolfe که بیشتر با نام پوکاهونتاس Pocahontas شناخته می گردد را در فهرست مشهورترین سیاحان تاریخ قرار داده ایم. اگر انیمیشن دیزنی در مورد این شخصیت جذاب را در نظر نگیریم، پوکاهونتاس Pocahontas یک شخصیت کاملا واقعی است. او زنی از سرخ پوستان ایالات متحده آمریکا و دختر فرمانده پوهاتان Powhatan رئیس قبیله سرخپوستان بود. او در سن هفده سالگی با یک مرد انگلیسی به نام جان رالف John Rolfe ازدواج کرد و با او به انگلستان بازگشت.

تاریخ تولد و مرگ: سال 1596 - مارس 1617

منبع: همگردی
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1066

به "معرفی تعدادی از مشهورترین دنیاگردان دنیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "معرفی تعدادی از مشهورترین دنیاگردان دنیا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از مشهورترین دنیاگردان دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید