مسافران در تهیه بلیت هواپیما دچار سرگردانی هستند
به گزارش مجله کالارنا، ایسنا/ براساس آخرین اخبار و گزارشات بدست آمده، مسافران در تهیه بلیت هواپیما دچار سرگردانی هستند.
فرهاد دوایی، دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در مورد عرضه و تقاضای بلیت هواپیما پیش از شروع تابستان و فصل پیک ورود زائران به مشهد اظهار کرد: تقاضا برای بلیتهای هواپیما زیاد است و عرضه بلیتهای آن بسیار کم شده است و هیچ همخوانی با یکدیگر ندارند. عرضه پرواز نیز با قیمتهای کنونی برای ایرلاین ها دیگر صرفه ای ندارد؛ از همین رو تضادی میان ایرلاین ها و سازمان هواپیمایی کشوری به وجود آمده و هیچ اتفاق مثبتی رخ نمی دهد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر شرایط بلیتهای هواپیما خوب نیست و مسافران در فرودگاه ها سرگردانند و هیچ مسافری نیز بلیت پیدا نمی کند. گران فروشی ها در این حوزه ادامه دارد. تعداد پروازها تقریبا به یک سوم کاهش پیدا نموده و تهیه بلیت برای مردم سخت شده است.
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی توضیح داد: متاسفانه در حال حاضر بلیت قطار نیز به خوبی پیدا نمی گردد. قطار ظرفیت محدودی دارد و اینگونه نیست که بتواند مسافران هوایی را پوشش دهد. بعضی از مسافران که از تهیه بلیت هواپیما باز می مانند مجبورند با اتوبوس و یا خودروی شخصی سفر نمایند.
دوایی گفت: در حال حاضر صنعت ما اوضاع خوبی ندارد و ما نیز قربانی تقابل دولت، ایرلاین ها و بخش خصوصی شده ایم. لغو مجوز پروازها باعث شده مردم با مشکل روبرو شوند. ایرلاین ها گرانفروشی می نمایند و دولت با لغو مجوز ایرلاین شرایط برای کمبود بلیت هواپیما را به وجود می آورد.
وی ادامه داد: دلیل کمبود عرضه بلیت هواپیما لغو مجوز 10 شرکت هوایپمایی بوده است. بعضی از شرکتها به دلیل قیمت پایین بلیت پروازها خودشان دست از کار کشیده اند. دولت یا باید یارانه ای برای ایرلاین ها در نظر می گرفت یا شرایطی برای آنها به وجود می آورد که بلیت هوایپماها با عرضه پایینی همراه نگردد.
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در مورد شرایط فروش دفاتر خدمات مسافرتی در شروع فصل تابستان اعلام کرد: به این دلیل که پروازها هیچ ظرفیتی در اختیار آژانس ها قرار نمی دهند تقریبا هیچ فروشی نداریم. فروش بلیت ها اکثرا به دست ایرلاین ها انجام می گردد. دفاتر خدمات مسافرتی در روز بیش از یک یا 2 بلیت نمی توانند از ایرلاین ها بگیرند. حجم درخواست ها برای بلیت ها آنقدر زیاد است که نمی توانیم جوابگوی مشتریان باشیم.
دوایی عنوان نمود: مسافران پیش از این برای تهیه بلیت باید به آژانس ها یا اپلیکیشن های فروش بلیت مراجعه می کردند که در حال حاضر هیچ یک از اینها بلیتی برای فروش ندارند. از همین رو مردم سرگردان مانده اند و برای تهیه بلیت به ناچار مجبورند به فرودگاه ها مراجعه نمایند. اگر در فرودگاه نیز دست خالی بمانند، به اتوبوس رو می آورند.
منبع: همگردی