مسجد جامع تفلیس ، بنایی به یادگار مانده از قرن نوزدهم

به گزارش مجله کالارنا، در میان شهرهای گرجستان ، سفر به تفلیس و باتومی از دیگر شهرها بیشتر مورد استقبال قرار گرفته و تورهای مختلفی به مقصد این دو شهر مهم گرجستان برگزار می شود . اگر قصدتان از سفر به گرجستان تفریح است تور باتومی گزینه مناسبی می باشد هر چند که در تفلیس نیز مراکز تفریحی متنوعی وجود دارد . اما اگر به بازدید از بناهای تاریخی علاقه مند هستید تور تفلیس گزینه مناسبتری است . اگر دوست دارید در برنامه سفرتان هم تفریح کنید و هم از جاذبه های تاریخی دیدن کنید بهتر است تور ترکیبی تفلیس باتومی را برای سفر انتخاب کنید . مسجد جامع تفلیس Jumah Mosque Tbilisi یکی از جاذبه های تاریخی این شهر است که از قرن نوزدهم میلادی به یادگار مانده و امروزه به عنوان تنها مسجد فعال در تفلیس مورد استفاده مسلمانان ، چه شیعه و چه سنی قرار می گیرد .

مسجد جامع تفلیس ، بنایی به یادگار مانده از قرن نوزدهم

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

مسجد جامع تفلیس در بخش قدیمی شهر تفلیس در نزدیکی رودخانه کورا واقع شده است . این مسجد یکی از جاذبه های تفلیس است که به سبب معماری و طراحی جذابش مورد بازدید علاقه مندان به بناهای تاریخی و مذهبی قرار می گیرد . مسجد جامع شهر تفلیس در خیابان بوتانیکال شماره 32 قرار گرفته و فاصله اندکی تا قلعه ناریکالا تفلیس دارد . به سبب همین نزدیکی گردشگران می توانند از این دو بنای تاریخی و ارزشمند در یک روز بازدید نمایند . نکته جالب توجه درباره مسجد جامع تفلیس این است که این مکان تنها مسجد دنیاست که دو فرقه اسلامی در کنار یکدیگر به عبادت می پردازند .

بهتر است بدانید که بهد از راه یافتن مسلمانان به قفقاز مساجد مختلفی در این منطقه ساخته شد . تفلیس نیز مستثنی نبود و در آن چندین مسجد بنا شد . اما در گذر سال ها به دلایل مختلف این مساجد تخریب شده و از بین رفتند . در حال حاضر مسجد جامع شهر تفلیس تنها مسجد فعال پایتخت گرجستان است . البته تا قبل از سال 1951 دو مسجد در تفلیس وجود داشت اما در سال 1951 یکی از مساجد توسط دولت کمونیستی به منظور احداث پل تخریب شد .

معماری مسجد جامع تفلیس

این مسجد تاریخی در قرن نوزدهم میلادی با الهام از سبک اسلامی و سبک گوتیک ساخته شده و از زیباترین مساجد گرجستان به شمار می آید . این مسجد دارای مناره های هشت ضلعی و قرمز رنگ است که طراحی فوق العاده آن ها حتی از راه های بسیار دور نیز نظرها را به خود جلب می نماید . در طراحی فضای داخلی مسجد از کاشی های آبی رنگ استفاده شده که می توان آن را نمادی از معماری اسلامی دانست . بر روی دیوارهای مسجد نیز نام هایی از خداوند نوشته شده است .

اگر در سفر به تفلیس تمایل دارید برای وعده های غذایی خود غذای حلال سرو کنید اطراف مسجد جامع مکان مناسبی است . چرا که در حوالی این مسجد رستوران هایی وجود دارد که انواع غذاهای حلال را در اختیار مسلمانان و غیر مسلمانان قرار می دهند .

  • آدرس مسجد جامع تفلیس : Botanikuri Street, 32 Botanical St, Tbilisi, Georgia
  • ساعت بازدید از مسجد جامع شهر تفلیس گرجستان : بازدید از این مسجد برای عموم در تمامی روزهای هفته امکان پذیر می باشد .
  • قیمت بلیط مسجد جامع گرجستان تفلیس : بازدید از این مسجد رایگان می باشد .
منبع: لذت سفر
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 936

به "مسجد جامع تفلیس ، بنایی به یادگار مانده از قرن نوزدهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسجد جامع تفلیس ، بنایی به یادگار مانده از قرن نوزدهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید