ناصری: به فوتسال ایران ظلم کردند؛ عده ای فقط در پی مطرح کردن نامشان هستند

به گزارش مجله کالارنا، تهران (پانا) - گلر سابق تیم ملی فوتسال ایران از شرایط این رشته ورزشی در فدراسیون فوتبال گلایه دارد.

ناصری: به فوتسال ایران ظلم کردند؛ عده ای فقط در پی مطرح کردن نامشان هستند

به گزارش فارس، رضا ناصری در مورد نیم فصل اول لیگ برتر فوتسال گفت: لیگ برتر فوتسال ایران همیشه یکی از بهترین لیگ های آسیا و نگاه های زیادی به لیگ ما بوده است؛ اما لیگ امسال مثل سال های گذشته فراز و نشیب زیادی داشته و بیشتر از سال های گذشته تحت شرایط حذف تیم ملی در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی بوده است.

وی اضافه نمود: مسابقات را که پیگیری می کردم اعتراضات به داوری زیاد بود و فکر می کنم سازمان لیگ و کمیته داوران باید جلسه ای مشترک و دائمی در رابطه با برگزاری لیگ با یکدیگر داشته باشند و بیشتر از داوران با تجربه استفاده کنند. اعتراض و ضعف داوری در لیگ امسال بیداد می کند این ضعف به گونه ای بود که اکثرا تیم ها نسبت به عملکرد داوری شاکی بودند. اما یک موضوع که نباید از آن غافل شد بحث اقتصادی باشگاه های فوتسال است. سازمان لیگ باید در ابتدای شروع از باشگاه ها ضمانت نامه معتبر دریافت کنند که در ادامه لیگ بعضی از تیم ها به دلیل شرایط اقتصادی تهدید به کنارگیری کنند واقعا این شایسته فوتسال ایران نیست.

دروازبان سابق تیم ملی در ادامه بیان کرد: به جرات می گویم و نمی توان این حقایق را پنهان کرد کیفیت فوتسال ما نسبت به سال های گذشته خیلی پایین آمده است. ما در بحث جوانگرایی و تیم های پایه ضعیف و عملکرد خوبی نداشتیم. برای نمونه همه شاهد بودیم که در جام جهانی یک تیم پا به سن گذاشته را راهی این مسابقات کردیم و نتیجه اش را همگان شاهد بودند حذف در مقابل قزاقستان در مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات. در نیم فصل اول آنچه را که شاهدش بودم باشگاه ها به خصوص باشگاه های مطرح کشورمان کمتر از بازیکنان جوان در مسابقات استفاده کردند این زنگ خطری برای فوتسال ایران است.

ناصری گفت: تمام فکر و فکر فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال تیم ملی بزرگسالان است. من شنیدم که تیم ملی زیر 18سال را به بازی های آسیایی دعوت کردند اما متاسفانه ما تیمی در این رده نداریم و سال هاست که تیم های پایه رها شده و حتی کادر فنی این تیم ها هنوز حق حقوق خود را دریافت نکردند. فدراسیون فوتبال و سرپرست تازه کمیته فوتسال باید هر چه زودتر به این موضوع ورود کنند و در بحث تیم های پایه فعال تر شویم.

وی اضافه نمود: سوالی که مطرح است چرا فدراسیون تیم های پایه را رها کرده و چرا تیم زیر 18سال نداریم؟ چرا در کشوری که مهد بازیکن سازی فوتسال در آسیا و یا حتی در جهان است جز یک تیم پا به سن گذاشته بزرگسالان تیم دیگری نداریم ؟ در این سال ها به فوتسال خیلی ظلم شده و این ظلم هم از طرف فدراسیون بوده و هم از طرف بعضی از فوتسالی های به ظاهر علاقمند و پیشکسوت که فقط در پی بیان کردن نام خود هستند این افراد باید در آینده جوابگوی باشند.

وی در ادامه گفت: تا کی باید به فوتسال به چشم یک بچه سر راهی نگاه کنند و تا چه زمان باید پیشکسوتان بزرگ این رشته از دور فقط نظاره گر نابودی و ویرانی فوتسال باشند. چرا فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال توجهی به جوانگرایی و تیم های پایه ندارند؟ اگر این فرایند در فوتسال ادامه داشته باشد قطعا در آینده نزدیک اسمی هم از فوتسال نیست. امیدوارم عزیزی خادم ریاست فدراسیون فوتبال و اصولی رئیس کمیته 8 فوتسال هرچه زودتر به بحث تیمهای پایه ورود کرده تا بتوانیم در آینده تیمی در حد نام ایران بزرگ راهی مسابقات آسیایی وجهانی کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1984

به "ناصری: به فوتسال ایران ظلم کردند؛ عده ای فقط در پی مطرح کردن نامشان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناصری: به فوتسال ایران ظلم کردند؛ عده ای فقط در پی مطرح کردن نامشان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید