ناو هواپیمابر آمریکایی در محاصره 7 رزمناو چینی

به گزارش مجله کالارنا، به تازگی تصویری منتسب به رزمناوهای چینی منتشر شده که یک ناو هواپیمابر آمریکایی را در دریای چین جنوبی محاصره نموده اند.

ناو هواپیمابر آمریکایی در محاصره 7 رزمناو چینی

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به تازگی تصویری از محاصره ناو هواپیمابر یواس اس رونالد ریگان آمریکا از سوی چند رزمناو چینی در بعضی شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک شبکه اجتماعی ویبو متعلق به چین در 24 سپتامبر (سه شنبه دوم مهر) تصویری ماهواره ای از محاصره ناو هواپیمابر آمریکایی رونالد ریگان از سوی دستکم هفت رزمناو چینی در دریای چین جنوبی را منتشر کرد که بلافاصله در شبکه های اجتماعی دیگر باز نشر شد.

بعد از هیاهوی ایجاد شده بابت انتشار این تصویر سخنگوی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا از تایید این ماجرا طفره رفت و فقط به ذکر این جمله بسنده کرد که این ناوهواپیمابر در حال اجرا عملیات معمول در منطقه است.

تصویر ماهواره ای از محاصره ناو هواپیمابر رونالد ریگان

آمریکا به همراه چند کشور غربی همچون انگلیس ،کانادا و فرانسه، به طور آزادانه گشت زنی هایی را در این دریا انجام می دهند و طوری رفتار می نمایند که آب های اطراف این جزایر و صخره ها بخشی از چین نیست. (جزئیات بیشتر)

یک سخنگوی نیروی دریایی چین نیز نه این خبر را تایید نه تکذیب کرد و تنها گفت: ما کاملاً با مخالف حضور آمریکا هستیم. ما از ایالات متحده می خواهیم به نگرانی های امنیتی کشورهای منطقه احترام بگذارد و در صلح و ثبات در دریای چین جنوبی سهم مثبتی داشته باشد.

ارتش آمریکا به بهانه تامین امنیت دریایی متحدان خود کشتی های جنگی را به منطقه اعزام می نماید و چین نیز بارها مراتب اعتراض خود را به آمریکا اعلام نموده و حضور نظامی این کشور را تحریک نماینده خوانده است.

چین، برونئی، تایوان، اندونزی، مالزی، فیلیپین و ویتنام ادعای مالکیت بر دریای چین جنوبی را دارند، اما بخش عمده این منطقه تحت کنترل چین است.

چین مدت هاست که بر دامنه حضور نظامی خود در این منطقه افزوده و به شدت تحرکات آمریکا در دریای چین جنوبی را زیر نظر دارد.

انتهای پیغام/م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 353

به "ناو هواپیمابر آمریکایی در محاصره 7 رزمناو چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناو هواپیمابر آمریکایی در محاصره 7 رزمناو چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید