همه چیز درباره ویزای شینگن مولتی

به گزارش مجله کالارنا، ویزای شینگن مولتی چیست؟

ویزای شینگن مولتی نوعی از ویزای شینگن است که با نام ویزای شینگن نوع c نیز شناخته می گردد. ویزای شینگن مولتی ویزایی بلند مدت بوده و بیشتر به درد افرادی می خورد که قصد چندین سفر در مدت زمان های کوتاه به کشورهای مختلف حوزه شینگن دارند. افرادی که می خواهند چندین بار به کشورهای شینگن در طی سال سفر و برای کار یا تجارت سفر نمایند و مکرر به حوزه شینگن وارد می شوند قطعا به ویزای نوی C شینگن نیاز پیدا می نمایند. با داشتن ویزای مولتی شینگن اعتبار پاسپورت آن فرد نیز بالا می رود. مجله خبرنگاران مزایا و فواید این نوع از ویزا و شرایط اخذ آن را به همراه جزئیات برای شما توضیح می دهد.

همه چیز درباره ویزای شینگن مولتی

علت وجود ویزای شینگن مولتی چیست؟

در واقع افرادی که قصد سفر به کشورهای عضو شینگن را دارند با هر بار قصد سفر به آن ها، بایستی هزینه های زیادی را دوباره یا چندین باره برای ترجمه مدارک و تکمیل فرم های مربوطه بپردازند. در نتیجه ویزای شینگن مولتی به یاری این افراد می آید و با دارا بودن این نوع از ویزا، دیگر تنها یک بار مجبور به پرداخت هزینه های ترجمه مدارک و فرم ها خواهند شد.

به همراه داشتن ویزای شینگن مولتی نکات مثبت دیگری نیز دارد. اگر شما از آن جمله افرادی باشید که قصد گرفتن اقامت یکی از کشورهای عضو شینگن را دارید، حتما به ویزای نوع C شینگن یا ویزای شینگن مولتی احتیاج پیدا می کنید. چرا که با نداشتن این نوع ویزا مجبور خواهید بود که ورود و خروج بیشتری به آن کشور داشته باشید تا بتوانید کارهای مربوط به اقامت خود را انجام دهید. با در دست داشتن ویزای شینگن مولتی می توانید برای مدت زمان بیشتری در آن کشور اقامت داشته و به راحتی کارهای مربوط به اقامت خود را انجام دهید.

مزایای این نوع از ویزا

این نوع از ویزا برای افرادی که بین کشورهای مختلف اروپایی یا در کل کشورهای عضو شینگن سفر می کنند، بسیار مناسب است. علت این موضوع نیز می تواند 3 علت گفته شده در ادامه متن باشد.

بدون داشتن این نوع ویزا، برای هر بار سفر به کشورهای عضو شینگن احتیاج به ترجمه تمام مدارک و فرم های خود دارید که نه تنها دردسر و هزینه زیادی برای شما خواهد داشت بلکه وقت بیشتری را هم باید برای کارهای مربوط به آن بگذارید. بعلاوه هر بار برای گرفتن وقت سفارت کشور مورد نظر باید مدت ها در صف انتظار بمانید. در نتیجه در زمان های ضیق وقت بسیار سخت بوده و حتی ممکن است در آن زمانی که احتیاج به آن ویزا را دارید، صادر نشود و به تعویق بیفتد یا رد شود. در این صورت از کار خود در کشور مقصد باز خواهید ماند که اگر ویزای نوع شینگن داشته باشید دیگر از این بابت متضرر نخواهید شد.

این نوع از ویزا برای افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای عضو شینگن را دارند می تواند گزینه بسیار پر کاربردی باشد و یک مزیت برای آن ها محسوب شود. با در دست داشتن ویزای شینگن مولتی برای هر بار سفر به کشور مقصد احتیاج به گرفتن ویزای مجدد ندارید و می توانید تمام تمرکز و نیروی خود را بر روی دیگر کارها بگذارید.

از مزیت های داشتن ویزای شینگن مولتی در واقع مهر تاییدی برای دیگر کشورها خواهید داشت. در نتیجه آن به راحتی می توانید برای ورود به دیگر کشورها ویزا بگیرید. این نوع از ویزای بلند مدت به پاسپورت شما اعتبار بیشتری در مقابل دیگر کشورها می دهد و فرایند گرفتن ویزاهای کشورهای دیگر را برای شما آسان تر می نماید.

مدت اعتبار این نوع ویزا چقدر است؟

با در دست داشتن ویزای شینگن مولتی حق ورود چندین باره را به کشورهای حوزه شینگن و اروپا خواهید داشت. در اصل مدت اعتبار ویزای نوع C، بیش از 6 ماه خواهد بود. کسانی که ویزای شینگن مولتی را دریافت می کنند می توانند برای مدت 1 سال، 2 سال، 3 سال و 4 سال این نوع از ویزا را داشته و از آن استفاده کنند.

شرایط دریافت ویزای شینگن مولتی

به جز مدارکی که برای گرفتن ویزای عادی باید به سفارتخانه ها تحویل بدهید، اگر قصد گرفتن ویزای شینگن مولتی را دارید، باید مدارک زیر را نیز برای سفارتخانه ها آماده کنید. در واقع در بیشتر سایت های مربوط به گرفتن ویزای کشورهای مختلف، شرایط اخذ ویزای شینگن مولتی عنوان نشده است و مواردی که در زیر عنوان می شود تنها از روی تجربه افرادی بیان می شود که اقدام به گرفتن این نوع از ویزای شینگن نموده اند.

  • داشتن ویزای قبلی شینگن که مدت زمان زیادی از آن نگذشته باشد.
  • دعوت نامه معتبر
  • داشتن گردش اقتصادی مناسب
  • ارائه ترجمه سابقه بیمه تأمین اجتماعی قوی
  • تعداد ویزای بالا از سایر کشورها در گذرنامه (سفارتخانه های شینگن شما را به عنوان مسافر پرتردد تشخیص خواهد داد)

در هنگام تکمیل فرم درخواست ویزای شینگن مولتی موارد زیر را در نظر بگیرید:

در بند 24 فرم در خواست برای گزینه تعداد ورود به آن کشور، 3 گزینه در نظر گرفته شده است که با انتخاب هر کدام از آن ها، یک نوع ویزای شینگن به شما تعلق می گیرد. اگر گزینه single را انتخاب کنید، تنها یک بار حق ورود دارید. اگر گزینه Two را انتخاب کنید، حق 2 بار ورود آن کشور را خواهید داشت. با انتخاب گزینه Multiple entries حق ورود چندین باره به آن کشور را دارید.

در بند 25 فرم درخواست ویزای شینگن با عنوان زیر:

(Duration of the intended stay or transit Indicate number of days) مدت زمان اقامت یا عبور از آن کشور که 33 روز در مدت 7 ماه زده می شود. یعنی شما می خواهید 33 روز اقامت مفید را در بازه زمانی 7 ماهه در آن کشور داشته باشید. درخواست این زمان به خود شما و کارتان بستگی دارد و می تواند متغیر باشد. به عنوان مثال می توانید مدت 40 روز را در 8 ماه بزنید. در این صورت در طول مدت 8 ماهی که ویزایتان صادر می شود می توانید حدود 40 روز چه پراکنده و چه پشت سر هم به آن کشور سفر کنید. مدت اقامت شما می تواند حدود 14 روز درخواست شود اما برای ویزای شینگن مولتی می توانید تا 3 ماه در یک سال این قسمت از فرم را پر کنید.

نکته: اگر بیمه مسافرتی دارید با ارائه دادن آن می توانید به راحت گرفتن ویزای شینگن مولتی خود یاری کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2049

به "همه چیز درباره ویزای شینگن مولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره ویزای شینگن مولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید