چگونه پیغام خطای جعلی در ویندوز درست کنیم؟

به گزارش مجله کالارنا، یکی از موارد جالب که به تازگی مورد توجه افراد مختلف قرار گرفته، درست کردن پیغام خطای جعلی در ویندوز است. در حقیقت انجام این کار به نوعی یک سرگرمی برای دوست داران تکنولوژی است. احتمالا ویدیوهای بسیاری را در اینستاگرام و یا تیک تاک مشاهده کرده اید که افراد مختلف این کار را با رایانه دوستان و یا آشنایان خود انجام می دهند.

چگونه پیغام خطای جعلی در ویندوز درست کنیم؟

درست کردن پیام خطای جعلی در ویندوز اصلا کار سختی نیست و برای انجام آن تنها نیز به طی کردن چند مرحله ساده خواهید داشت. جالب است بدانید که شما می توانید به راحتی با استفاده از راه های مختلف این کار را انجام دهید. در ادامه دو مورد را به شما معرفی می کنیم و هر یک را به دقت بررسی خواهیم کرد.

1) نحوه ایجاد یک خطای جعلی با کمک Windows Error Message Creator

ساده ترین راه برای ایجاد یک پیام خطای جعلی و قابل باور، استفاده از نرم افزار رایگان Windows Error Message Creator است. شما می توانید این اپلیکیشن را به راحتی با کلیک کردن بر روی دکمه زیر دانلود و سپس نصب کنید.

اپلیکیشن Windows Error Message Creator شامل گزینه های مختلفی برای ایجاد یک ارور فیک و یا همان خطای جعلی است. برای ساخت پیغال خطای جعلی در ویندوز 10 و یا 11 باید چندین مرحله را طی کنید. این مراحل عبارتند از:

1) در ابتدا وارد بخش Create A Standard Message Box شوید.

2) ظاهر پیام خطایی که دوست دارید را در قسمت Message Box Type انتخاب کنید. در این مورد شما گزینه های بسکمک دارید که می توانید آن ها را تست کنید و در نهایت تصمیم بگیرید که کدام مورد بهتر است.

3) حالا در بخش Message Line One، موضوع خطای مورد نظر خود را یادداشت کنید. در واقع این موضوع در خط اول خطای شما نمایش داده می شود. برای درک بهتر هر مرحله، به تصویر موجود در پایین آن دقت کنید.

4) در این مرحله باید وارد بخش Message Line Two شوید و متن خطای مورد نظر خود را بنویسد.

5) همچنین عنوان خطای مورد نظر را باید در گزینه Message Box Title وارد کنید.

6) پس تمام اطلاعات را وارد کرده و سپس Create را بزنید.

7) در نهایت پیام خطای جعلی به صورت فوری روی صفحه نمایش رایانه شما قرار می گیرد.

در حقیقت Windows Error Message Creator گزینه های بسیار مختلفی دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید. موارد بالا یک مورد از کاربرهای این برنامه بود. پس اگر دوست دارید که خطاهای جعلی مورد نظر خود را بیشتر سفارشی سازی کنید، بهتر است که به سراغ موارد دیگر نیز در این برنامه بروید و آن ها را تست کنید.

2) نحوه ایجاد یک پیام خطای جعلی در ویندوز با کمک VB Script

احتمالا شما هم با شنیدن نام VB Script کمی تعجب کرده اید؛ با این وجود اصلا نگران نباشید زیرا در ادامه به دقت آن را بررسی خواهیم کرد. در حقیقت ایجاد یک پیام خطای جعلی در ویندوز، جزو کوچکترین کارهایی است که می توانید با کمک VB Script انجام دهید. در این مورد خاص ما به سراغ تابع MsgBox می رویم.

نوشتن اسکریپت ها معمولا برای افراد گیج کننده است. بنابراین برای آسان تر کردن این فرآیند از یک تولیدکننده اسکریپت که به صورت آنلاین موجود است، استفاده می کنیم. برای استفاده کردن از این تولیدکننده اسکریپ آنلاین و رایگان باید وارد سایت زیر شوید.

حال با کمک توضیحات زیر کار را شروع کنید. احتمالا شروع این موضوع در ابتدا برای شما هم کمی سخت باشد، اما با چند بار طی کردن مراحل زیر، به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

1) در ابتدا بهتر است بدانید که Message Box Generator گزینه هایی بسیار شبیه به اپلیکیشن Windows Error Message Creator دارد. پس کار کردن با آن اصلا سخت نخواهد بود.

2) برای شروع کار، عنوان خطای مورد نظر خود را در بخش Title یادداشت کنید.

3) سپس متن پیام مورد نظر خود را در گزینه Body بنویسید. دقت کنید که شما هیچ محدودتی برای نوشتن موارد در گزینه دو و سه نخواهید داشت.

4) حال از بین دکمه های موجود، Default Button را انتخاب کنید.

5) در این مرحله شما می توانید خطای جعلی خود را بیشتر سفارشی سازی کنید. به عنوان مثال شما امکان انتخاب آیکون را نیز برای این خطا در دست خواهید داشت.

6) وقتی تنظیمات اسکریپت را به صورت کامل تمام کردید، متن موجود در قسمت Command (VBA/VB Script) را کپی کنید.

7) در واقع این مورد اسکریپتی واقعی است که شما آن را ایجاد کرده اید.

8) شما باید آن را در یک قالب فایل .vbs ذخیره کنید.

9) پس ابتدا یک فایل نو با فرمت TXT در سیستم خود باز کنید و اسکریپتی که قبلاً کپی کرده اید را در آن قرار دهید.

10) الآن روی Save as کلیک کنید و مطمئن شوید که Save as type را به All files تغییر داده اید.

11) دقت کنید که همه موارد باید همانند تصویر بالا باشد.

12) اکنون روی Ok ضربه بزنید و فایل vbs. نو خود را باز کنید.

به همین راحتی خطای جعلی شما در ویندوز نمایش داده می شود. دقت داشته باشید که روش دوم این مقاله با وجود کمی پیچیدگی، امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. پس با صرف زمان بیشتر، به راحتی می توانید تمام امکانات آن را تست و بررسی کنید و خطاهای جعلی خاص تری را ایجاد کنید!

خطاهای جعلی، یک سرگرمی نو

با کمک این سرگرمی نو یعنی ایجاد پیام خطای جعلی در ویندوز، به راحتی می توانید دوستان خود را هیجان زده کنید. این کار هیچ هزینه ای نخواهد داشت و در واقع آسیبی هم به رایانه مورد نظر شما وارد نخواهد کرد. با این وجود دقت کنید که این مورد را با رایانه چه شخصی انجام می دهید، زیرا قطعا برخی از افراد با مشاهده چنین خطاهایی نگران می شوند.

آیا شما راه دیگری را برای درست کردن پیام خطای جعلی در ویندوز می شناسید که آن را امتحان کرده باشید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران خبرنگاران مگ در میان بگذارید.

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 مهر 1401 بروزرسانی: 3 مهر 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2208

به "چگونه پیغام خطای جعلی در ویندوز درست کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه پیغام خطای جعلی در ویندوز درست کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید